Şu anki kısmen tamamlanmış hızlı tren hattı Köseköy'de son bulmaktadır.
Trenler İstanbul'a ulaşabilmek için yenilenen konvansiyonel demiryolu hattını kullanmakta.
Ayrıca 2019 yılına dek Sapanca – Köseköy arasındaki HT hattı Ada Ekspresi ve yük trenleri tarafından da kullanılmaktaydı.
2019'da bu kesim, hemen bitişiğine HT harici trenlerin kullanacağı çift hat konvansiyonel demiryolu inşa edilerek konvansiyonel hattan ayrıldı.
Köseköy – İzmit – Gebze hattı üzerinde ise şu an 3. ve kimi yerlerde 4. rayların serimi sürüyor.
Bu sayede YHT hattı, bu noktada konvansiyonel hattan ayrılacak ve mevcut HT hattı, Köseköy'den Gebze'ye dek uzayacaktır.
56 km’lik Gebze Köseköy kısmı tamamlandığında hat hızı 160 km saat e çıkacaktır.
3 kere ikmal ihalesi yapılmasına rağmen henüz 3 . 4 . hat çalışmaları devam etmektedir.
Köseköy-Yarımca istasyonları arasına katenere birkaç ay önce elektrik verildi. Ayrıca Hereke istasyonunun biraz ilerisine kadar raylar serimi tamamlanmış durumda. Bununla beraber dün YHT ile Ankara'ya giderken gördüğüm kadarıyla Hereke-Gebze arasında bazı yerlerde raylar yerleştirilmiş ama henüz balastlanmamış.
Osmangazi köprüsünün orada ray serim büyük oranda tamamlandı. Bilişim Vadisi'nin tam önüne bir istasyon inşa edildi. Marmaray günde bir kaç defa gebze - tübitak - bilişim vadisi çalışacaktır.
çift hat olan konvansiyonel hattını tek hatta indiriyoruz kısaca demiryolculukta ilerlemek adına geriye gidiyoruz resmen
Yani çok mu zordu diğer 2 hatta paralel çift hatlı demiryolu yapmak nedense herşeyi yarım yamalak yapmayı çok seviyoruz
Projenin güncel son durumu ne alemdedir acaba Ergün bey ? Hızlı trenle giderken denize yakın tarafa ekstradan ray serim işlemlerini hep görüyorum o denize yakın nerdeyse dibinde olan taraftan Hızlı tren mi geçecek acaba yoksa bölgesel ve yük trenleri mi ? Bir de hızlı tren Söğütlüçeşmeden-Gebze'ye 1 saatte geliyor çok yavaş ona çözüm olarak ne yapmayı düşünüyorlar şehir içi hız yapamıyor hiç Marmaraydan dolayı