Aslında sadece KTC (Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) içerisinde bir demiryolu hattı inşaa edilebilir. Geçmişte 1902 - 1951 yılları arasında İngiliz kolonisi zamanlarında Kıbrısta bir demiryolu işletmeciliği yapılmış. Lakin 1951 yılında trenlerin bakımsız kalması, İngiliz Sömürge yönetiminin tren ve hat bakımlarını pahalı bulması ve artan motorlu taşıt ve otobüsçü lobileri nedeniyle sökülmüştür. Bu hat; Mağusadan başlayarak Lefkoşa üzerinden Omorfo üzerinden Evrihu'ya kadar gitmekteymiş.
Günümüzden İse KTC'de değil demiryolu, düzgün ve bakımlı otobüslere sahip bir otobüs işletmesi bile bulunmamaktadır.
Eğer KTC sınırları içine bir Demiryolu inşaa edilecekse; Gazimağusadan başlayarak, Lefkoşa'ya uzanan ve Güzelyurt'ta son bulan bir hat olmalıdır. Ayrıca Lefkoşadan ayrılacak bir makas ile Girne ve Ercan Havalimanına gidecek şekilde bir hat olmalıdır.
Önce böyle bir demiryolu ağı olsun ki, Mersin'den çekilecek hat bir işe yarasın. Güzelyurt'a trenle gelen biri Mersedes taksiye binip 3 saatte Mağusa'ya mı gitsin? :)
Aslında sadece KTC (Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) içerisinde bir demiryolu hattı inşaa edilebilir. Geçmişte 1902 - 1951 yılları arasında İngiliz kolonisi zamanlarında Kıbrısta bir demiryolu işletmeciliği yapılmış. Lakin 1951 yılında trenlerin bakımsız kalması, İngiliz Sömürge yönetiminin tren ve hat bakımlarını pahalı bulması ve artan motorlu taşıt ve otobüsçü lobileri nedeniyle sökülmüştür. Bu hat; Mağusadan başlayarak Lefkoşa üzerinden Omorfo üzerinden Evrihu'ya kadar gitmekteymiş.
Günümüzden İse KTC'de değil demiryolu, düzgün ve bakımlı otobüslere sahip bir otobüs işletmesi bile bulunmamaktadır.
Eğer KTC sınırları içine bir Demiryolu inşaa edilecekse; Gazimağusadan başlayarak, Lefkoşa'ya uzanan ve Güzelyurt'ta son bulan bir hat olmalıdır. Ayrıca Lefkoşadan ayrılacak bir makas ile Girne ve Ercan Havalimanına gidecek şekilde bir hat olmalıdır.