Bence olmasina gerek yok , ucak var, Feribotlar daha hizli ve daha konforlu hale getirilebilir ancak HT veya Köprü yapimi gibi yapilacak yatirimi hayatta karsilamayacak islere para gömmek hicbir akil kabul etmez ve artik böyle sacma sapan "prestij" veya "itibardan tasarruf olmaz" kafalari degismeli.
Ayrica hadi ABD gibi bütcemiz var veya Dubai gibi zenginiz ve yaptik , ozaman kücück Kibris adasina onca insanin gitmesi ve götürülmesi Ada halki ve Faunasi ve geneli icin onca insani cekmesi imkansiz olacagindan cok kötü etkilenicektir! Yapilmasin Kibris adasida mahvolmasin , olmus zaten olacagi kadar fazlasini cekemez.
Web sitesindeki yolcular için ilçe içi ve ilçeler arası transit geçiş prosedürü oldukça zordur. Basitçe söylemek gerekirse, taksiler ve "Kombos" olarak bilinen diğer araçlar, Ercan Havaalanı ile diğer yerler arasındaki tek ulaşım aracıydı.
Maalesef olmaz. Hem maliyeti çok çok yüksek olur hem de o bölgeden ve Kıbrıs'tan karşılıklı yolcu akışı olmaz. Deniz üstünde oluşturacağı görüntü çok güzel olmaz. Mesafe yaklaşık 75 km. Kısa değil. Akdeniz'deki olumsuz hava şartları kışın hattı ve araçları zorlayabilir ve tehlikeli olabilir vs. Bu proje yerine daha hızlı giden ve sık aralıklı feribot seferleri olsa yeterlidir.
Aslında sadece KTC (Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) içerisinde bir demiryolu hattı inşaa edilebilir. Geçmişte 1902 - 1951 yılları arasında İngiliz kolonisi zamanlarında Kıbrısta bir demiryolu işletmeciliği yapılmış. Lakin 1951 yılında trenlerin bakımsız kalması, İngiliz Sömürge yönetiminin tren ve hat bakımlarını pahalı bulması ve artan motorlu taşıt ve otobüsçü lobileri nedeniyle sökülmüştür. Bu hat; Mağusadan başlayarak Lefkoşa üzerinden Omorfo üzerinden Evrihu'ya kadar gitmekteymiş.
Günümüzden İse KTC'de değil demiryolu, düzgün ve bakımlı otobüslere sahip bir otobüs işletmesi bile bulunmamaktadır.
Eğer KTC sınırları içine bir Demiryolu inşaa edilecekse; Gazimağusadan başlayarak, Lefkoşa'ya uzanan ve Güzelyurt'ta son bulan bir hat olmalıdır. Ayrıca Lefkoşadan ayrılacak bir makas ile Girne ve Ercan Havalimanına gidecek şekilde bir hat olmalıdır.
Önce böyle bir demiryolu ağı olsun ki, Mersin'den çekilecek hat bir işe yarasın. Güzelyurt'a trenle gelen biri Mersedes taksiye binip 3 saatte Mağusa'ya mı gitsin? :)
Zaten bu yüzden biraz ütopik kalıyor. KTC nin nüfusu sadece 360 bin civarı, Eğer bu demiryolu inşaa edilirse, kendi kendini amorti etmesi uzun yıllar alır. Ancak KTC, endüstrileşmiş ve Mağusa ve Girne limanları ile Ercan Havalimanı'nın kapasitesi yükselirse ve Mağusa ve Girne Limanları arası Ticaret hacmi artarsa, böyle bir demiryolu hattını yük taşımacılığı için kurmak farz haline gelir.
Lakin KTC nin endüstrileşmesi ve Üretiminin artması için KTC hükümeti ve Türkiye hükümetinin işbirliği yaparak ülkeyi daha bağımsız ve güçlü hale getirmesi gerekiyor. Haliyle böyle bir hamleye girişmek yüksek bütçeler ve emek gerektirir. Mevcut durumda, ne KTC hükümeti, ne de Türkiye Cumhuriyeti Devleti bu tarz bir hamleye asla girişmez.
Çünkü KTC için; Turizm gelirleri, Kumarhane vergileri, Aklanan kara paralar ve T.C.'nin yardımları zaten yeterli oluyor. Fazladan niçin emek harcasınlar ki... Dünyanın gözünde "Türkiye İşgalindeki Kıbrıs bölgesi" olarak bilinmeleri pek te umurlarında değil. Zaten Türkiye Cumhuriyeti'nin de KTC'nin dünya tarafından tanınması gibi bir derdi yok. Çünkü KTC, dünya tarafından tanınan bir ülke olursa, Uluslararası para ve vergi kanunları nedeniyle artık kara para aklaması yapamaz duruma gelecek. Bu durumda Türkiye Cumhuriyetindeki kara parayı aklamak isteyen bazı varlık sahipleri için sorun teşkil edecektir. Böyle bir riski niye alsınlar ki???
Konuya tekrar dönecek olursak; KTC için Düzgün karayolları, Düzenli ve Yeterli çalışan Şehiriçi ulaşım idareleri ve Ülke içinde ilçelerarası ve Ercan havalimanına çalışacak Düzgün ve Kaliteli Otobüs şirketleri yeterli olacaktır. Ayrıca Mağusa ve Girne limanları arasında yük taşımacılığının kapasitesini arttırmak için Belki Avustralyada uygulanan "Road Train" tarzı uzun ve çok dorseli kamyon ve Tır taşımacılığı düşünülebilir. Malum Kıbrısta da tıpkı Avustralya gibi trafik sağdan akıyor.
Şehiriçi ve İlçeler arası yolcu taşımacılığı için ise süreç çok sıkıntılı. Çünkü Ercan Havalimanından diğer şehirlere ulaşım yalnızca Taksi veya "Kombos" denilen usuldeki araçlarla sağlanmaktaydı. Yolcuların şikayetlerine dayanamayan KTC hükümeti ise güç bela KIBHAS (Kıbrıs Havalimanı Servisleri) adıyla bir otobüs şirketine izin verebildiler. Çünkü Kıbrısta ulaşım kendilerine zor yeten özel girişimcilere ait eski otobüslerle ve Taksilerle sağlanmakta. Ayrıca Toplu taşımanın artması ne oradaki oto galericilerinin ne de ulaşım hizmeti veren özel girişimcilerin işine gelmekte. Haliye KTC sınırları içinde saat 19.00dan sonra hiçbir yere Otobüs ile ulaşım olmaması durumu meydana çıkıyor...
Bence olmasina gerek yok , ucak var, Feribotlar daha hizli ve daha konforlu hale getirilebilir ancak HT veya Köprü yapimi gibi yapilacak yatirimi hayatta karsilamayacak islere para gömmek hicbir akil kabul etmez ve artik böyle sacma sapan "prestij" veya "itibardan tasarruf olmaz" kafalari degismeli.
Ayrica hadi ABD gibi bütcemiz var veya Dubai gibi zenginiz ve yaptik , ozaman kücück Kibris adasina onca insanin gitmesi ve götürülmesi Ada halki ve Faunasi ve geneli icin onca insani cekmesi imkansiz olacagindan cok kötü etkilenicektir! Yapilmasin Kibris adasida mahvolmasin , olmus zaten olacagi kadar fazlasini cekemez.
Web sitesindeki yolcular için ilçe içi ve ilçeler arası transit geçiş prosedürü oldukça zordur. Basitçe söylemek gerekirse, taksiler ve "Kombos" olarak bilinen diğer araçlar, Ercan Havaalanı ile diğer yerler arasındaki tek ulaşım aracıydı.
Maalesef olmaz. Hem maliyeti çok çok yüksek olur hem de o bölgeden ve Kıbrıs'tan karşılıklı yolcu akışı olmaz. Deniz üstünde oluşturacağı görüntü çok güzel olmaz. Mesafe yaklaşık 75 km. Kısa değil. Akdeniz'deki olumsuz hava şartları kışın hattı ve araçları zorlayabilir ve tehlikeli olabilir vs. Bu proje yerine daha hızlı giden ve sık aralıklı feribot seferleri olsa yeterlidir.
Aslında sadece KTC (Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) içerisinde bir demiryolu hattı inşaa edilebilir. Geçmişte 1902 - 1951 yılları arasında İngiliz kolonisi zamanlarında Kıbrısta bir demiryolu işletmeciliği yapılmış. Lakin 1951 yılında trenlerin bakımsız kalması, İngiliz Sömürge yönetiminin tren ve hat bakımlarını pahalı bulması ve artan motorlu taşıt ve otobüsçü lobileri nedeniyle sökülmüştür. Bu hat; Mağusadan başlayarak Lefkoşa üzerinden Omorfo üzerinden Evrihu'ya kadar gitmekteymiş.
Günümüzden İse KTC'de değil demiryolu, düzgün ve bakımlı otobüslere sahip bir otobüs işletmesi bile bulunmamaktadır.
Eğer KTC sınırları içine bir Demiryolu inşaa edilecekse; Gazimağusadan başlayarak, Lefkoşa'ya uzanan ve Güzelyurt'ta son bulan bir hat olmalıdır. Ayrıca Lefkoşadan ayrılacak bir makas ile Girne ve Ercan Havalimanına gidecek şekilde bir hat olmalıdır.
Sanmam fazla maliyet ve çok kullanılmaz