20 senedir ht yht hatlarına milyar dolarlık büyük yatırımlar yapılıyor. Gecikmelide ollsa eksikleriylede olsa hatlar açılıyor
.fakat bu hatları verimli şekilde işletmesini yapabiliyormuyuz?
İstanbul ankara hattı yapım aşamasında 30 dk hatta 15 dakika aralıklarla sefer düzenlenecek beyanları verilmişti. Günümüzde günlük istanbuldan ankara ve konya yönüne ginşüm tek yön 17-18 sefer yapılıyor. Saat 20 den sonra her iki yöndede kalkış yok. Saat 24 ten sonrada hiç bir hatta tren kalmıyor.
Bunu sebebi talep yetersizliği değildir. Araç yetersizliğide olamaz . Gece hat bakım onarımı her zaman olmaz.
Biletler günler öncesinden bitiyor.
Her iki yönde Akşam 9 10 ve gece 12 1 kalkışlı seferler olsa dolacağı kesin
Ayrıca fiyatlandırma sistemi uçakta ve yurtdışı tren işletmelerinde olduğu gibi dinamik fiyatlandırma olmalı. Salı fiyatı ile cuma fiyatı aynı olmamalı.
Sivas hattı açıldı halen 400 km hatta günde 3 sefer var rayların tozunu bile almaz milyar dolarlık yatırıma yazık
En çok sivaslı olan istanbuldan direk sefer bile başlayamadı. Aktarmalı ankarada 3 saat beklemeli seferler cazip olmaz. Yolcu istanbulda trene binerken sivas yazısını görmek ister.
Araç sıkıntıısı varsa yeni araç alımı yakın zaman gözükmüyor. Yerli araç bekleniyorsa 225 km hıza uygun araçlar 3 4 senede önce gelecek gibi gözükmüyor.
kombine taşıma(yht-otobüs yht- bölgesel tren) yapılarak çevre ilçe ve illeri sisteme sokulmuyor.
Sivas- malatya elazığ tren
sivas-erzincan erzurum tren
Yıldızeli- tokat otobüs vb kombine ulaşımı olmalı.
Gerçi hantal tcdd taşımacılık çalışma sistemiyle bunları beklemek hayladen öteye geçmez
TCDD'nin YHT işlemeciliği, eldeki mevcut YHT Setleri, sefer sayıları ve güncel euro bazlı ekonomi sınıfı ücretler ile yaptığım tablo bu şekilde.
İstanbul çıkışlı, 13 Ankara ve 4 Konya, 1 Konya Karaman seferleri karşılıklı dikkate alındığında, 365 gün %100 dolu kapasite ile taşınabilecek yolcu sayıları ve elde edilecek en yüksek ciroları görebilirsiniz.
100 milyon euroya yakın tahmini bir ciro 18+18 karşılıklı seferler ile elde edilebiliyor. Oysa, sefer sayıları sabah 06.00 - 24.00 olarak ve her 30 dakika'da bir olarak düşünülür ise, 36+36 olabilir ki, %80 doluluk ile bile ciddi bir işletme cirosuna ulaşılır. İnşa halindeki Hatların finansmanına destek olur.