Buraya bu iki güzel yapi icin gönlümüzden gecenlerden makul olanlari yazarsak, keske Haydarpasa:1) Anadolu yönlü konvansiyonel ve turistik trenlerin kalkis noktasi olsa: Pamukkale Ekspresi, Toros Ekspresi, Kurtalan Ekspresi, Dogu Ekspresi, Fatih Ekspresi hatta Iran, Gürcistan, Irak yönlü uluslararasi ekspresler gibi düsük seyahat hizlarinda ama uygun fiyatli ve kusetli/yatakli seferlerin ESKIDEN OLDUGU GIBI baslangic noktasi olsa2) Üsküdar- Cevizli tramvayinin durak noktasi olabilse
3) Giris üstü katlarinin bir kismi demiryolu müzesi olabilse ve bu müze göstermelik olmasa, model trenler sergilense, ögrencilerin ilgisini cekebilecek fiziki deneyler yapilabilse, hizli tren simulatörü yerlestirilse ve kullanicilara gelecegin hizli trenlerinin makinist kabini deneyimi yasatilabilse
4)Istasyon katlarinin geri kalan kisminda da TCDD personeline ait ofisler bulunsa
5) Limanina eskiden oldugu gibi vapurlar yanasabilse ve ön bahcedeki palmiye agaclarinin bakimi yapilsakeske Sirkeci1) Trakya yönlü bölgesel trenlerin ve uluslararasi konvansiyonel trenlerin baslangic noktasi olsa
3) Istasyon icindeki Orient Express restorani acilsa ve eskisi gibi alkollu olsa
4) Bugün kullanimda olan ana giriste orijinal yapiya yapilan cirkin eklentiler kaldirilsa
5) Tarihi girisin önündeki parktaki agaclar budansa
Trakya ve Anadolu yönlü hizli trenler yine Halkali ve Sögütlücesme'den kalkmaya devam edebilirler, bu iki istasyona hic ugramasalar da olur, zaten tek hatli baglantilarindan fazla bir sey beklememek lazim. Marmaray'in Haydarpasa'ya ugratilmasi da kapasitesini zorlar, yukaridaki hatlar isletilmeye acilsa zaten yeterli olur.
Bu iki istasyonla ilgili halkimizin kisisel hatiralari, Istanbul'a kattigi güzellik, 19.yy döneminin iki farkli mimari örnegi olmalari, Istanbul kimligin omurgasi olmalari toptan gözardi ediliyor ve kaderleri tarih, güzellik, kültürel deger nedir, nasil korunur, nasil yasatilir konusunda cok kisitli fikirleri olan insanlarin iki dudagi arasindan cikacak kararlara bagli oluyor. Cok üzücü bir sey.
Bahsettiğin tüm maddelerin hepsi akla uygun ve yapılabilir. Yalnız üsküdar-cevizli Tramvayı hattına dahil olamaz Haydarpaşa ama kadıköydeki otobüs-minibüs durakları kaldırıldığı zaman Bagaj kapasiteli bir Kadıköy-Haydarpaşa nostaljik Tramvayı yapılabilir.
Sirkeci gar için de ya 2.hattın tekrar yapılması ya da daha fazla sayding hattı yapılması lazım.
Buraya bu iki güzel yapi icin gönlümüzden gecenlerden makul olanlari yazarsak, keske Haydarpasa: 1) Anadolu yönlü konvansiyonel ve turistik trenlerin kalkis noktasi olsa: Pamukkale Ekspresi, Toros Ekspresi, Kurtalan Ekspresi, Dogu Ekspresi, Fatih Ekspresi hatta Iran, Gürcistan, Irak yönlü uluslararasi ekspresler gibi düsük seyahat hizlarinda ama uygun fiyatli ve kusetli/yatakli seferlerin ESKIDEN OLDUGU GIBI baslangic noktasi olsa 2) Üsküdar- Cevizli tramvayinin durak noktasi olabilse
3) Giris üstü katlarinin bir kismi demiryolu müzesi olabilse ve bu müze göstermelik olmasa, model trenler sergilense, ögrencilerin ilgisini cekebilecek fiziki deneyler yapilabilse, hizli tren simulatörü yerlestirilse ve kullanicilara gelecegin hizli trenlerinin makinist kabini deneyimi yasatilabilse
4)Istasyon katlarinin geri kalan kisminda da TCDD personeline ait ofisler bulunsa
5) Limanina eskiden oldugu gibi vapurlar yanasabilse ve ön bahcedeki palmiye agaclarinin bakimi yapilsa keske Sirkeci 1) Trakya yönlü bölgesel trenlerin ve uluslararasi konvansiyonel trenlerin baslangic noktasi olsa
2) Istasyonunun saginda, solunda,önünde, arkasindaki gerilla otoparklari kaldirilsa
3) Istasyon icindeki Orient Express restorani acilsa ve eskisi gibi alkollu olsa
4) Bugün kullanimda olan ana giriste orijinal yapiya yapilan cirkin eklentiler kaldirilsa
5) Tarihi girisin önündeki parktaki agaclar budansa
Trakya ve Anadolu yönlü hizli trenler yine Halkali ve Sögütlücesme'den kalkmaya devam edebilirler, bu iki istasyona hic ugramasalar da olur, zaten tek hatli baglantilarindan fazla bir sey beklememek lazim. Marmaray'in Haydarpasa'ya ugratilmasi da kapasitesini zorlar, yukaridaki hatlar isletilmeye acilsa zaten yeterli olur.
Bu iki istasyonla ilgili halkimizin kisisel hatiralari, Istanbul'a kattigi güzellik, 19.yy döneminin iki farkli mimari örnegi olmalari, Istanbul kimligin omurgasi olmalari toptan gözardi ediliyor ve kaderleri tarih, güzellik, kültürel deger nedir, nasil korunur, nasil yasatilir konusunda cok kisitli fikirleri olan insanlarin iki dudagi arasindan cikacak kararlara bagli oluyor. Cok üzücü bir sey.