Paylaşılan 2024 Yatırım programında raylı sistemler açısından dikkatimi çekenler:
20 adet dizel anahat lokomotifi için her sene bütçe ayrılıyor ancak henüz öyle bir üretim/satın alma duymadım. Bu sene de 900 milyon TL bütçe ayrılmış.
2007'den beri ilk defa klasik yolcu vagonu üretimi söz konusu. 49 adet vagon bütçede yer almış.
Kayaş-Kırıkkale-Yerköy hattının etüt-projesi programa alınmış ve az da olsa bütçeden pay almış. Bu proje hakkında bir bilginiz var mı? Yeni bir konvansiyonel hat yapımı mı söz konusu?
Çerkezköy-Kapıkule HT hattı için tahsis edilen AB hibesinin tamamı harcanmış. Genel bütçeden devam.
Alayunt (Kütahya)-Afyon-Konya demiryolu modernizasyonu tam gaz.
Konyaray UAB yerine TCDD sorumluluğundaymış. Ona da fena bir bütçe ayrılmamış.
Ayrılan kaynağın büyüklüğünden depremin bölgedeki demiryollarına ve tesislerine verdiği hasarı da görebiliyoruz. Bunun için bu sene 11 Milyar TL bütçe ayrılmış.
Dış finansman anlaşmaları imzalanan Bursa, Kayseri, İzmir, Gaziantep gibi HT hatlarının bütçe sorunu yok gibi görünüyor.
2021 yılında ihalesi yapılan Aksaray-Ulukışla-Yenice HT hattına maalesef bu sene de ödenek yok. İlgili bakan geçtiğimiz haftalarda bu hat için yeni bir ihaleden söz etmişti.
Ispartakule-Çerkezköy HT hattı için bu sene 5 Milyar TL bütçe söz konusu. Bildiğim kadarıyla ihalesi daha yapılmadı.
İhalesi geçtiğimiz aylarda yapıldığı belirtilen Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demiryolu için de herhalde dış finansman bulunduktan sonra bütçe ayrılacaktır. Programda ayrılan bir kaynak söz konusu değil.
Gaziantep B.B. 'nin Gar-Düztepe hafif raylı sistem hattı (HRS) (10,20 km) da yatırım programında. Hatta 6,5 Milyar TL'lik ciddi bir ödenek söz konusu. Ödenek büyüklüğü şaşırtmadı değil.
Adana B.B.'nin yürüttüğü 2. Etap HRS de (10,20 km) bu seneki yatırım programına alınmış. Hayırlı olsun.
Forumda başka bir başlıkta da paylaşıldığı gibi maalesef İstanbul bu sene de umduğunu bulamamış. Ne İ.B.B.'nin Sefaköy-Beylikdüzü metrosu yatırım programına alınmış ne de UAB, kendisinin yapımını üstlendiği Yenikapı-Sefaköy metrosuna kaynak ayırmış. Seçimden önce herhalde ihalesi yapılır diye düşündüğüm Söğütlüçeşme-İncirli metrosunun adı bile yok programda.
İhalesi 2019 yılında yapılan ve yapımını UAB'ın üstlendiği Konya metrosuna bu sene de ödenek yok.
Yine UAB'ın sorumluluğundaki Ankara'da Esenboğa havalimanı, İzmir'de ise Halkapınar-Otogar metroları yatırımsız bir sene daha geçirecekler.
Hassa tünelleri de dış kredi ile yapılacakmış. Bu yüzden yapımına başlanması zaman alır diye düşünüyorum.
Ekler excelde yayimlanmis olsa güzel istastikler cikartilir. Hatta gecmis senelerin programlari yanyana konulup en basitinden bir sadece Ulastirma - Haberlesme basliklarindan bizim icin anlam ifade eden sonuclar elde edilebilir. Asagidaki sitedeki PDF formatindaki KYP'lerde arama yapilabiliyor : https://www.sbb.gov.tr/kamu-yatirim-programlari/ Ama resmi gazetede yayimlanan versiyonu üzerinde basit bir kelime aramasi yapilamiyor, en azindan bende mümkün olmadi. 2024 KYP'nin sbb.gov.tr adresine yüklenmesini bekleyecegiz herhalde.
Güzel bir analiz olmuş.
Ekrem Bey çalışkan insan.Kazanılırsa belediye yaratılan güvenle M13 M20 projeleri için kaynak bulabileceğini düşünüyorum.Güveniyorum.Rakibi olarak onu görüyor Sn Cumhurbaşkanı.