Financial Times, pandemi sonrasında Türkiye'nin havacılık sektörünün hızla büyümesi ve Avrupalı rakiplerini geride bırakmasına yönelik bir haber yazdı.
Yazıda Türk havayolu şirketlerinin pandemi öncesi yıla kıyasla yüzde 10 daha fazla yolcu taşıdığı vurgulandı.
Habere göre Türkiye'nin havacılık sektörünün rakiplerine göre hızlı bir şekilde genişlemesi, ülkenin Avrupa pazarında baskın bir oyuncu haline gelmesine de yol açtı. Büyüme ise; ülkedeki havayollarının ve havalimanlarının iyileştirilmiş altyapı ve filolara yatırım yapması ve salgının ardından kapasiteyi hızlı bir şekilde geri getirmesiyle ortaya çıktı.
Konuya yönelik konuşan Aviation Advocacy Danışmanı Andrew Charlton, "Türkiye, potansiyel olarak orta sınıfa dönüşebilecek ve tüm ülkeyi ileriye taşıyabilecek demografik yükselişe sahip gelişmekte olan bir ülke. Bu nedenle politika ayarları büyümeye yelken açacak" dedi.
Türk Hava Yolları, rota haritasını ve uçak filosunu genişletirken, sektör için önemli bir kapasite ölçüsü olan arz edilen Koltuk Kilometre (ASK) değerini geçen yıl 2019'a göre yaklaşık yüzde 25 artırdı. Pegasus da benzer şekilde pandemiye rağmen filosunu inşa ederek kapasitesini artırdı.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne göre, sektör genelindeki ASK, pandemi sırasında birçok taşıyıcının işten çıkarılmasıyla aynı dönemde yüzde 5,6 küçüldü. Türk Hava Yolları, Aralık ayında 200'den fazla Airbus uçağı siparişi verdikten sonra daha da genişlemeyi planlıyor. Pegasus ise önümüzdeki beş yıl içinde orta mesafe uçuşlara yönelik 68 adet tek koridorlu Airbus jetinin teslim alınmasını bekliyor.
Atatürk Havalimanı planları değiştirildi, yol için cami alanı küçültüldü
Tüm itirazlara rağmen milyon dolarlık pistleri kırılarak millet bahçesine dönüştürülen Atatürk Havalimanı’nın imar planları yol düzenlemesi yapmak üzere değiştirildi. İhalesi iptal edilen Atatürk Havalimanı Millet Bahçesi’nde yol düzenlemesi yapılırken daha önce 52 bin metrekare olan cami alanı, 23 bin metrekareye düşürüldü
Özlem GÜVEMLİ
08 Mayıs 2024 - 17:12
İBB’nin açtığı dava sonucu ihalesi iptal edilen Bakırköy'deki Atatürk Havalimanı Millet Bahçesi projesinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, imar planlarında değişikliğe gitti.
Bakanlığın onaylayarak itirazlar için askıya çıkardığı plan değişikliğinin açıklama raporunda; uygulama sürecinde TOKİ Başkanlığı’nın 23 Ekim 2023 tarihli yazısına yer verildi.
Yazıda, Millet Bahçesi açık otoparkına giriş yolunun imalatının planlandığı ancak mevcut arazi kullanımı nedeniyle servis yolunun deplase edilmesi (taşınması) gerektiği belirtilerek talep edilen yol revizyonuna ilişkin imar planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiği bildirildi.
Play Video
İmar planlarında 15 metre olarak planlanmış yolun taşınması amacıyla plan değişikliği gerekliliğinin ortaya çıktığı kaydedildi.
CAMİ ALANI KÜÇÜLTÜLDÜ
Bunun üzerine 2022 tarihinde onaylanmış planlarda Millet Bahçesi’nin batısında kalan THY’ye tahsisli Florya Uçuş Eğitim Kampüs Alanı ve çevresinde, “ibadet alanı” ve “15 metre genişliğinde yol” olarak planlanan alan yeniden düzenlendi.
Yeni düzenlemeyle toplam 55 bin 633 metrekarelik planlama alanının; bin 386 metrekaresi millet bahçesi, 29 bin metrekare sosyal tesis alanı, 23 bin metrekaresi cami alanı, bin 575 metrekaresi de yol için ayrıldı. 2022 tarihli planda 52 bin metrekare olan cami alanı 23 bin metrekareye, 3 bin 215 metrekarelik yol da bin 575 metrekareye düşürüldü.
NE OLMUŞTU?
Kamuoyunun tepkisine neden olan Atatürk Havalimanı Millet Bahçesi için acil durumlarda başvurulan 21-B maddesine göre kapalı kapılar arkasında düzenlenen 2.1 milyar liralık ihale, İBB’nin açtığı dava sonucunda iptal edilmişti.
İhaleyi hukuka uygun bulmayan Danıştay, millet bahçesi inşaatının Cumhurbaşkanlığı’nın 100 gülük icraat programında yer almasının “ivedi”lik şartını yerine getirmediğine hükmetti.
İptal edilen ihaleyi Yapı&Yapı şirketi 2 milyar 127 milyon 978 bin liraya almıştı. AKP’nin İBB Başkan Adayı olan Murat Kurum’un bakan olduğu dönemde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın 7.2 milyon metrekarelik havalimanı arazisi için hazırladığı imar planının iptali için İBB’nin açtığı dava da sürüyor.
Etiketler
cami
AKP
Atatürk
THY
dava
gül
Bakırköy
uygulama
dolar
GÜNÜN MANŞETLERİ
Atatürk Havalimanı'nda kalınsaydı olamazdı kapasite yetersizliğinden. Yeni havalimanına laf etmeye bayılanlara duyrulur.