13 Nisan tarihinde köprüden 117 bin 537 aracın geçtiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, bu tarihte yapılan geçiş sayısının, garanti edilen araç sayısının 2,94 katı olduğunu bildirdi.
Bakan Uraloğlu, “13 Nisan tarihinde ulaşılan rakam ile geçtiğimiz yıl 24 Haziran 2023 tarihinde 111 bin 770 araç geçişi ile kırılan rekor geçilmiş oldu. Osmangazi köprüsünden bayramın ikinci günü (11 Nisan) 109 bin 688, bayramın üçüncü günü (12 nisan) 111 bin 699 geçişi, dün ise 117 bin 537 geçişi oldu.
Yani bayram dönüşünde araç hareketliliğinde ciddi oranda artış yaşandı. 4 Nisan tarihinden bugüne kadar köprüyü 835 bin 128 araç kullandı. Garanti karşılama oranı ise yüzde 209’lara çıktı” ifadelerini kullandı.
Not: 12 nisan geceyarısı ben de köprüden geçtim. Otoyol Bursa’dan itibaren çok yoğundu. Sanki İstanbul’da TEM’den FSM’ye gider gibiydik.
KMO da yoğundu.
Sadece köprüyü değil, projeyi bütün olarak düşünmek lâzım. Kasten, köprü için taahhüt edilen ücretin yüksek tutulduğu söyleniyordu.
Yani sonucta 1 gün rekor kirilmasi cok önemli degil, Bakan bey bize 1 yil icinde kac gecis yapildi ve kac para kasaya girdigini söylesin ve kac para ciktigini söylesin , ozaman hersey cok acik cikar ortaya....Köprünün cok pahaliya geldigini 12 yasindaki cocuk dahi anlar.
Sübvansiyon artık kaldırılsın. Ekonomik dinamikler ayarı kendi kendine yapacaktır. Aşırı pahalı geliyorsa otobüs taşımacılığının önü açılır, firmalar arayı kapatır.
Gecis garantisini yakalamasi toplanacak paranin adil dagilimi ve projenin fayda duzeyini gostermesi acisindan olumlu ama tum fizibiliteyi yeterince aciklayamayan bir veridir
Oncelikle subvansiyon olmasa idi bu sayilar gerceklesir miydi ? Mesela su an guncel fiyati bilemiyorum ancak sozlesmedeki arac basi ucret bugun kac TL olacakti ? E bunun % onemli bir kismini benim yerime bir baskasi odeyecekse elbette oraya ilgim artar
Ikincisi ve esas onemlisi bunlar degil. Kimse gecmesin veya uzerinde trafik olusacak kadar cok kisi gecsin, koprunun toplam maliyeti ne ? Ve benzerleri ile kiyaslaninca bu rakam adil mi ?
Yani gecis garantisi senelik miktari carpi isletme suresi ile benzerleri arasinda mantikli bir iliski var mi ?
Son olarak sozlesmenin imza tarihindeki kur ile gelinen ve gelinecek donemlerdeki maliyet artisi devlet adina dogru bir rakam mi ?
Mesela bunlar marmaray icin yahut avrasya tuneli icin konusulmuyor cunku onlar dogru fizibilite ile insa edildiler ve fayda maliyet analizleri projeksiyona uygun ama osmangazi bu acidan acik ara en basarisiz hesap yapilan projedir, zafer hava limani ile yarisir
Insanlarin gecerken "oh ne guzel yapmislar" demesi malesef yukaridaki sayisal gercekleri gizleyemiyor
Olmasi gerekenden cok pahaliya mal olmus bir girisimdi.
Teknik anlamda da dogrudur tren gecisi guzel bir ekstra olurdu, fakat bilecik hatti dogru duzgun tamamlanirsa bire bir yerini tutmasa da bir olcude istanbul bursa hattina faydali olacaktir
Demiryolunun sadece maliyetten degil, fay ongorusu ile depremsellik acisindan da biraz teknik sorun yasadigini duymustum. Bu hakli bir gerekce olabilir. Tam yalova agzindan baslayacak ciddi yer degistirmeli bir depremin demiryolu eklendigi andaki agirligi kopruyu riske edecek olcude tehlikeye atmis olabileceginden bahsedilmisti
"13 Nisan tarihinde köprüden 117 bin 537 aracın geçtiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, bu tarihte yapılan geçiş sayısının, garanti edilen araç sayısının 2,94 katı olduğunu bildirdi."
Peki bizim köprüye ödediğimiz ücret, garanti edilen ücretin kaçta biri? Yani rekor kırılan gün bile köprü, garanti edilen ücreti çıkarabilmiş mi?
Soruma yanıt vereyim: Köprünün şu anda garanti edilen ücreti KDV ile birlikte 48 dolar civarında olmalı, yani 1.500 TL'nin üzerinde olmalı. Demek ki köprüye ödediğimiz 290 TL, garanti edilen ücretin 1/5'i bile değil.
Yani, 3 kat araç geçti, ama 1/5 fiyat ödediler, rekor kırılan günde bile, garanti edilen ücretin %60'ı karşılanabildi.
Şu köprüyü neden demiryolu dahil olacak şekilde yapmadılar anlamıyorum. Çanakkale köprüsü de aynı şekilde.
Niye yapıldı ne gerek var deniyordu bir de. 117 bin 537 araç, ortalama dört kişiden saysak 460 bin kişi yararlanmış demek.
Hayırlı olsun.