Türk ekonomisinin nasıl optimize edilebileceğini sağlıklı bir şekilde planlayabilmek ve uygulayabilmek için:
Devlet Planlama Teşkilatı yeniden kurulmalı ve bu teşkilat, Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine bağlanmalı,
Ülke çapında ulusal ekonomik seferberlik kararı alınmalı,
Türkiye, tüm doğal afetlere karşı dayanıklı ve dirençli hale getirilmeli,
Afet sonrasındaki süreçlerde arama ve kurtarma süreçlerinin etkin ve minimum maliyetle yapılabilmesi için, TSK bünyesinde daha önceki yıllarda uygulanmış olan EMASYA protokolü, yeniden yürürlüğe konulmalı,
Ürün ve hizmetlerin girdi maliyetlerini düşürecek düzenlemeler yapılmalı. Bu sebeple;
- Tarımda girdi maliyetlerini düşürmek için
o Elektrikli traktörün üretimi tamamlanmalı ve çiftçilerin kullanımına sunulmalı
o Tarım arazilerinde damla sulama tekniği yaygınlaştırılmalı
o Permakültür tekniğinin ülke çapındaki tüm ekilebilir arazilerde yapılması sağlanarak suni gübrenin kullanımından kaynaklanan maliyetlerin azaltılması sağlanmalı,
o Ekilebilir tarım arazilerinin üretim ve işletme maliyetlerini düşürmek için küçük ekilebilir arazileri birleştirilmeli, gerekirse, bu araziler kamulaştırılarak birleştirilmesi sağlanmalı
o Tarımda verilen teşvikler, tarımdaki üretimin artmasını sağlayacak usul ve esasların uygulanıp uygulanmadığının denetimi düzenli olarak yapılarak verilmesi sağlanmalı
o Hasadı yapılan ürünlerin nakliye masraflarını minimum düzeyde tutmak için, denizyolu ve demiryolu taşımacılık modlarıyla sevk edilmesine öncelik verilmeli,
- Sağlık harcamalarının azaltılmasını sağlamak amacıyla, koruyucu hekimlik sistemi, ülke çapında yaygınlaştırılmalı,
- Enerji maaliyetlerini düşürmek için, üretimin yapıldığı her alanda ve her yerde verimliliği yüksek yenilenebilir enerji sistemleri kurulmalı,
Türk Ekonomisinin sektörler bazında risk değerlendirme analizi yapılmalı ve buna yönelik önlem ve tedbirler oluşturulmalı.
Öncelikle üretim sahalarının iç Anadolu bölgesine taşınması, sonrasında bu sahaların demir yolu ile desteklenip İzmir Mersin limanlara ve oradanda tüm dünya, İstanbul üzerinden de Avrupa'ya taşınması gerekir. Bu durum üretim maliyeti ciddi şekilde düşürerek mallar üzerinden ciddi kârlar yapılmasını sağlar. Ayrıca İstanbul'un çok kalabalık olmasından kaynaklı olarak ciddi bir zaman kaybı mevcut. Tabi bunlar için aktif çalışan ve malları limanlara taşıyan demiryolu şarttır. Maliyeti başlangıç olarak çok yüksek olabilir ama geri kazanım çok kısa sürer.