Kırşehir Belediyesi, 2020 yılında Kırşehir için çeşitli toplu ulaşım seçenekleri üzerinde kafa yorarken kabataslak bir tramvay güzergâhı hazırlamıştı. Güzergah şöyleydi:
Kırşehir Belediye Başkanlığı-Terme Caddesi-Atatürk Bulvarı-Şehit Sahir Kurutluoğlu Caddesi-Şehit Necdet Yağız Caddesi-Aşık Sait Caddesi-Karakurt Bulvarı-Nursultan Nazarbayev Bulvarı-Ahievran Bulvarı-Mehmet Ali Yapıcı Bulvarı-Kırşehir Belediye Başkanlığı
Şehrin önemli merkezlerinden geçen bu hat için fizibilite çalışmaları ve proje tasarımları yaptırılması amacıyla çeşitli belediyelerle görüşüldü ve Metro İstanbul AŞ ile anlaşma sağlandı. Metro İstanbul ise, raylı ve katenerli bir sistem yerine Çin'de geliştirilen ve kendilerinin de takibe aldıkları, İstanbul'a getirmek istedikleri "raysız tramvay" denilen sistemi Kırşehir için önerdi. Başkan Selahattin Ekicioğlu, müjdeyi ve detayları şu video ile halka duyurmuştu:
Bahsedilen "raysız tramvay", nihayet 2024'ün mart ayında İstanbul'a geldi. ART34 adlı bu araç, metrobüs hattında test edilmeye başlandı. Test sürüşlerinin bir gününe Selahattin Ekicioğlu da katıldı ve yetkililerden bilgi aldı. Kırşehir tramvay projesi, yeniden görüşüldü. Önümüzdeki günlerde Metro İstanbul AŞ yetkilileri ve ART34'ü üreten firmanın temsilcileri, Kırşehir'e gelerek seçilen güzergâhı inceleyerek uygun olabilecek araç modeline, istasyon ve bariyer tasarımına karar verecek. Sonrasında artık inşai sürece geçilecek:
Raysız tramvay diye bir kavram yoktur. Körüklü araçlar kullanılan yüksek kapasiteli otobüs hatları vardır.