Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca, Tatvan'da inşa edilen Türkiye'nin en büyük 2 feribotuyla Van Gölü'nde son 5 yılda 91 bin 418 vagon, net 2 milyon 192 bin 631 ton yük, 7 bin 243 yolcu ile 2 bin 734 araç taşındı.
Bitlis'in Tatvan ilçesinde inşa edilerek "İdris-i Bitlisi" ile "Sultan Alparslan" adı verilen feribotlar, Van Gölü'nde özellikle yük taşımacılığını canlandırdı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye'nin en büyük tuzlu ve sodalı gölü olma özelliğine sahip Van Gölü'nde, taşımacılığı canlandırmak amacıyla uzunlukları 135 metre olan 2 feribot yaptırdı.
Tatvan'daki tersanede tamamlanan 24 metre genişliğindeki 7 katlı feribotlarda, 2'şer kaptan köşkü ve her biri 125 metre olan toplam 500 metrelik yan yana 4 demir yolu, kafe ve restoran gibi birimler yer aldı.
Her biri 2 bin ton yük ve 350 yolcu taşıma kapasitesine sahip feribotlar, eski feribotlardan daha fazla yük taşıma ve yüksek hızıyla Van Gölü üzerinden yapılan taşımacılığa ivme kattı.
Van Gölü'ne 2018'de indirilerek seferlere başlayan feribotlarla, bugüne kadar gerçekleştirilen 1918 seferle, 91 bin 418 vagon, net 2 milyon 192 bin 631, brüt 4 milyon 2 bin 898 ton yük, 7 bin 243 yolcu ile 2 bin 734 araç taşındı.
Tatvan Feribot İşletme Müdürlüğü iskelesinden feribotlara yüklenerek Van'a götürülen yük dolu vagonlar, Van'dan da yine trenlerle İran üzerinden Orta Asya ülkelerine gönderiliyor.
Norveç'te uygulandığı gibi tamamen elektrikli feribot ve vapurlar hem ekonomik olarak hem emisyon değerleri olarak ülkemize ciddi fayda sağlar. Operasyonel maliyetler ciddi azalacağı için yeni hatlar da kurulabilir.