Paylaşımlı yolculuk, belli noktalar arasında düzenli seferlerin düzenlenmesinin düşünülmediği durumlar için cazip olabilir.
Ama , belli noktalar arasında düzenli yolcu talebinin olabileceği güzergâhlar için, Bakırköy-Taksim arasında çalışan dolmuşlara benzer bir "Deniz Dolmuş" taşımacılık sistemi getirilebilirse ki mutlaka getirilmelidir, o zaman birim fiyatların aşağıya çekilmesi de mümkün olabilir.
O zaman, hem deniz yolunu kullanan yolcu sayısını artırma imkânınız olur hem de sosyoekonomik açıdan orta sınıf diye adlandıracağımız kesimin de bu ulaşım aracına daha rahat erişebilme imkânı mümkün olabilir.
Deniz Dolmuş olması için belirli bir güzergah lazim. Şimdi karayolu dolmuşlarına baktığımızda özellikle sarı dolmuşların işlevselliğini güzergahlarda kısmen taksi konforu verdiği için görebiliyoruz. Deniz Dolmuş için olabilecek güzergahların hepsinde işleyen hatlar mevcut. Aklıma uygun hat olarak Beykoz Sarıyer, Haliç Hattı arasında işleyen motorların yerine dolmuş olabileceği geliyor. Ama yine de işletmelerin kârlılık oranları azalacağından şimdilik fizıbıl değil kanaatimce.
Deniz taksiler deniz dolmuş olarak başlasa daha iyi olurdu. Kapasitesi 10-15 kişi olsa saatleri de her 10 dakikada olacak şekilde organize edilse talep görür müydü diye akla geliyor.