Herkese merhaba,
Bu yazımda, bu konuya değinmek istiyorum.
Hepimizin bildiği üzere, 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş'ta meydana gelen ve yaklaşık 13 ilimizde büyük yıkıma yol açan depremde, çok sayıda insanımız vefat etti, birçok insan bedensel engelli olarak yaşamına devam etti. Mal ve mülk kayıpları da cabası.
Depremden sonraki gelişmeleri yakından takip edenler hatırlayacaklardır. Depremden 2 hafta sonra, İskenderun'a 1024 kişinin konaklayabileceği kruvaziyer gemisi geldi.
Takip eden günlerde, Karadeniz Holding, bölgeye yüzer şehir adını verdikleri büyük bir gemi gönderdi.
Yine aynı dönemde, İDO, kendi filosundaki iki adet hızlı feribotunu depremzedelerin kullanımına sunmak için İskenderun'a gönderdi.
Yukarıdaki örnekler, deniz kıyısındaki şehirlerde büyük bir deprem meydana geldiğinde, bu tür gemiler, afetzedelerin yeni ve sağlam yerleşkelerine geçmeleri öncesinde çok kısa zamanda bu kişilerin rahatça dinlenebilmelerine, beslenebilmelerine ve hatta banyo/tuvalet ihtiyaçlarını karşılayabilecek özelliklere sahip olmaları bakımından son derece önemli bir işlevi yerine getirebildiklerini göstermiş oldu.
Bu sebeple, böyle bir filoya sahip olmak, afet sonrasındaki süreçte yaşanabilecek sıkıntıların minimize edilmesini sağlayacaktır.
Diyelim bu filonun yapılması ve hizmete alınmasına karar verildi. Bunun finansmanı nasıl sağlanacak sorusu akla gelebilir?
İşte burada Kamu-Özel İşbirliği yapılabilir.
Afet dönemi haricinde, bu filolar, özel sektör tarafından turistik işletme ya da Ticaret bakanlığı tarafından yüzer fuar platformları olarak kullanılabilir.
Tek bir şartla !!!
Afet olması halinde, bu gemilerin tamamı, devletin kullanımına sunulacak ve afetzedelere bilabedel hizmet edecek.
Diğer bir öneri de bu proje Birleşmiş Milletler'e sunulabilir. Ve bu filo, dünyada deniz kıyısı olan tüm ülkeler tarafından finanse edilmesi sağlanabilir.
Nerede büyük bir afet olursa, bu filonun o ülkeye yardıma gitmesi sağlanabilir.
Bu konu üzerinde görüş ve yorumda bulunmak isteyenlerle bu konu üzerinde kapsamlı bir fikir alışverişinde bulunabilirsek çok memnun olurum.
İlginiz ve değerli katkılarınız için sizlere şimdiden teşekkür ederim.
Ne zaman kaldırıldı tam emin değilim ama yakın geçmişte istanbul-izmir,istanbul samsun,istanbul-trabzon benzeri feribotlar vardı onu biliyorum.Özellikle izmirden istanbula direkt raylı güzergah olmadığını hatırlarsak Haydarpaşadan yada Galataporttan sıklıkla kalkan (günde iki defa istanbul kalkışlı öğlen 12 akşam 6 misal) bir alternatifi ulaştırma bakanlığının denemesi çok değerli olur.Eski feribot gemileri piri-reis üniversitesinin hizmetinde haydarpaşada demirliyor hep görüyorum.Ama tabi nasıl bu fikrimizi haber vereceğiz bilmiyorum.Kapanmadan önce wowturkeydeki forum başlıklarına belediye memurları bakıyordu ama ben şu an böyle konular ulaştırma bakanlığına nasıl iletilir emin değilim ve asıl soru da o zaten.Broşür mü dağıtılır?Belki denizciler odası vs onlara haber iletilir?