top of page

Forum Mesajları

Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
11 Nis 2024
In Şikayet Kutusu
Açık bir şekilde yakın günlerde aramıza katılan bir yazarın provokasyonları ve dürtüleriyle yavaşça forumda alenen siyaset yapılmaya başlandı. Bu konuda moderasyon bir şey yapmazsa sitenin WowTurkey'e döneceğinden endişeliyim.
18
49
862
Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
06 Nis 2024
In T10 Anadolu Tramvayı Projesi
T10 ismi nereden geldi, ben kaçırdım mı acaba diye düşündüm. Yoksa tahmin mi yapıyorsunuz?
7
3
230
Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
31 Mar 2024
In M20 Beylikdüzü-Sefaköy Projesi
Seçimler ışığında politikaya girmeden M20 imzası gelir mi Sayın Cumhurbaşkanı'ndan hızlı bir şekilde artık? Gerçekten projenin ihale ve inşaata başlanmasını çok istiyorum.
6
5
338
Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
19 Mar 2024
In İstanbul'da İşletilen Raylı S.
Bu hat Kağıthane belediyesi tarafından inşa edildi. Bu hatta test sürüşü yapıldı, Ergün Bey de bir video çekti. Raylar da bildiğim kadarıyla duruyor. Peki bu hatta sonradan ne oldu? Hala işletimde mi? 2 metroyla bağlantılı olan bu hat büyük olaslıkla 10 yıl içerisinde 1 metroya daha bağlanacak (İTÜ-Maslak-Kağıthane). Küçük bir köprü inşaatıyla kolayca Silahtarağa T5'e de bağlanılabilir. Bu hat neden kullanılmıyor peki? Eğer Kağıthane Belediyesi işletemiyorsa bir sebepten İBB devralabilir mi?
6
0
175
Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
27 Şub 2024
In İstanbul Raylı Sis. Projeleri
Bu önümüzdeki M11 Batı, M3 Güney, M9 Güney, M5 Doğu uzatmalarının açılımı ve çoktan açılmış T6 hattı ile beraber sıradaki ihalelerin yapımı ve inşaatına başlanmasıyla metro haritasına pek çok yeni çizim eklenecek. M34 ve M20 özellikle mevcut haritanın batıya doğru genişlemesine sebebiyet verecek, ideal olarak Küçükçekmece Gölü'nün haritaya eklenmesini gerektirecek. M5'in ikinci Doğu uzatması (tahminimce 2025-7 gibi inşaatına başlanır), M13, ve M4 Kuzeydoğu uzatmaları da kuzeydoğudaki çizimleri etkileyecek. T5B hattı da çoktan çok dolu bir alana daha çok durak eklenmesini gerektirecek, (bakanlığın yapmaya karar vermesi ile) olası bir M2 Güneybatı uzatmasının yapacağı gibi. Yıllardır aynı dizayna eklemeler ile gelişen metro haritamız artık bazı duraklarının isimlerinin hat üstüne eklenmesi, hat logolarının geçmişte bittikleri duraklarının üzerine konulması gibi prensipleri bırakarak başka yerlere konulması gibi sıkıntılarla karşı karşıya. Seçime kadar açılan ve ihalesi yapılacak hatları göz önünde bulundurarak Mart sonu veya Nisan gibi artık daha geniş, yeni bir Metro haritası dizayn edilmesi ihtiyacı olduğu kanısındayım. Mevcut metro haritasının dizayn prensipleri korunabilir, bu konuda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum, ama sadece bazı alanlarda yetersiz veya çok sıkışık kalıyor sadece. Siz forumdaşlar bu konuda ne düşünürsünüz?
10
10
713
Kaya Guvendi
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
19 Şub 2024
In Kentsel Dönüşüm ve Altyapı
Vaktinde il sınırları çizilirken İstanbul'un bu kadar büyümesi tahmin edilmemişti. Ama günümüzde İstanbul ve Gebze şehirleşmiş alanları arasında bir boşluk mevcut değil. (Hatta ortak şehir-içi raylı sistemleri bile var.) Bu sebepten dolayı Gebze bölgesi İstanbul'un Büyükçekmece bölgesi gibi bir kesiminden çok da farklı değil. Öte yandan Gebze bölgesi Kocaeli Merkez bölgesine de bağlı değil. Daha iyi şehir planlaması yapılabilmesi ve bölgenin daha iyi planlanabilmesi için Darıca, Çayırova, Gebze ve belki Dilovası'nın İstanbul'a bağlanması gerektiği kanaatındayım. Bunu yaparken İstanbul'un arazisinin çok büyümemesi için Gebze ilçesinin kuzey taraflarındaki gelişmemiş bölgelerin Kocaeli'nde bırakılabileceğini, Şile'nin çoğunluğunun da Kocaeli'ne verilebileceğini öngörmekteyim. Eğer bu öneri gerçekleşirse İstanbul'un ulaşım sistemine dahil olacak Gebze'ye gelecek bir M4 uzatmasıyla hem kuzeyden hem güneyden ulaşım sağlanabilir, tekrar isimlendirilecek Gebze U1 ile böylece daha iyi bir bağlantı sağlanabilir.
6
10
1k

Kaya Guvendi

Raylı Sistem Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page