top of page

Forum Mesajları

Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
20 May 2024
In M11 İST HL-Halkalı Projesi
https://www.linkedin.com/posts/tsstunnelling_tunnel-engineering-engineer-activity-7198306969063944192-xw4t?utm_source=share&utm_medium=member_android
4
0
114
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 May 2024
In İzmir Ulaşım Haberleri
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı toplu ulaşım kurum ve kuruluşları, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda yüzde 50 indirimli hizmet verecek. 19 Mayıs Pazar günü; ESHOT, İZULAŞ, İZTAŞIT, İZDENİZ, İzmir Metrosu ve İzmir Tramvayı’nda seferler yüzde 50 indirimli yapılacak. İZBAN ücretsiz İzmir Büyükşehir Belediyesi - TCDD ortaklığıyla işletilen İZBAN’da ise seferler Cumhurbaşkanlığı kararıyla ücretsiz gerçekleştirilecek.
5
1
85
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 May 2024
In Kentsel Planlama Projeleri
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kentin simgesi Tarihi Kemeraltı Çarşısı’nda yürüttüğü yenileme çalışmalarının birinci ve ikinci etabında sona gelindi. Bölgede altyapı, üstyapı ve aydınlatma projesi tamamlandığında 150 bin metrekarelik sokak ve cadde yapımı tamamlanmış olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü Tarihi Kemeraltı Çarşısı’ndaki çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. İZBETON A.Ş. ve Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’nca tarihi çarşının yağmur suyu, kanalizasyon, temiz su, haberleşme, elektrik, yol kaplaması, aydınlatma, gölgelikler ve oturma grupları baştan sona yenileniyor. Proje kapsamında tarihi çarşının birinci ve ikinci etabındaki yaklaşık 26 bin metrekarelik alanın imalatında sona yaklaşıldı. 863. Sokak ve Kestelli Caddesi’nde beton kaplama çalışmaları tamamlandı, granit yol kaplaması imalatı devam ediyor. Altyapı kazıları gece yapılıyor. Granit kaplama ekipleri çalıştığı noktalarda sokağın ve caddenin yoğunluğuna göre gece veya gündüz çalışabiliyor.  Dört etap halinde planlanan proje, Kemeraltı Çarşısı’nda yağmurlarda meydana gelen su baskınlarının da önüne geçmeyi hedefliyor.
4
0
84
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
17 May 2024
In Mersin-Adana-G.Antep Hattı
British Steel, Mersin limanı, Adana, Osmaniye ve Gaziantep hızlı tren ray ihalesini kazanarak Türkiye’de yeni bir yüksek hızlı demiryolu projesi için ray tedarik etme konusunda önemli bir anlaşma imzalandı. Gaziantep hızlı tren ray ihalesi sonuçlandı ve İngiliz çelik üretim devi British Steel bu önemli projeyi kazandı. British Steel, Türkiye’de yeni bir yüksek hızlı demiryolu projesi için demiryolu tedarik etmek üzere önemli bir anlaşma imzaladı ve bu proje kapsamında Mersin limanını Adana, Osmaniye ve Gaziantep şehirlerine bağlayacak onbinlerce ton ray üretecek. Bu anlaşma, hem British Steel’in Türkiye’deki varlığını güçlendireceği hem de ülkemizin demiryolu altyapısına önemli katkılar sağlayacağı için sevindirici bir gelişme. Demiryolu projeleri, ülkemizin ulaşımının modernizasyonu ve geliştirilmesi açısından hayati öneme sahip olduğundan, British Steel’in bu anlaşmayı kazanması hem ekonomik hem de sosyal açıdan önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Gaziantep’in hızlı tren projesiyle birlikte, şehrin ulaşım altyapısının geliştirilmesi ve bölgenin ekonomik potansiyelinin artırılması hedeflenmektedir. British Steel’in bu projede rol alarak Türkiye’nin demiryolu sektöründeki gelişimine katkıda bulunması, ülkemizin geleceği için umut verici bir adım olarak kabul edilebilir. British Steel’in Gaziantep hızlı tren ray ihalesini kazanması, Türkiye-İngiltere işbirliğinin güçlenmesine de katkı sağlayacak ve hem ülkemiz hem de İngiltere için karşılıklı faydalar doğuracaktır.
4
4
223
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
16 May 2024
In Eğitim Projeleri
İzmir Ticaret Odası’na bağlı Ekonomi Üniversitesi’nin Güzelbahçe’de inşaatına başlanan yeni kampüs inşaatında ikinci ve önemli kademeye geçildi. Üniversite yönetimi, temelleri atılan ve zemin iyileştirmesi yapılan alanda geriye kalan inşaatları yapacak firmalardan 25 Mayıs’a kadar teklifleri toplayacak. Türkiye’nin özel üniversiteler sıralamasında önemli bir yer tutan İzmir Ticaret Odası’na bağlı Ekonomi Üniversitesi büyümeye devam ediyor. Balçova’da bulunan ilk kampüsün yeterli gelmemesi, yeni alan arayışı sonrasında uzun süredir Güzelbahçe sınırlarında yer alan ve Çeşme Otobanı’na komşu bölgede çalışmalar yürütülüyordu. İma planları onaylanan, bina yerleşkeleri projeleriyle birlikte ortaya çıkan yeni kampüs inşaatında zemin iyileştirme çalışmaları tamamlandı. Etaplar halinde yapılacak yeni kampüs alanında binaların yükseleceği ilk kısım çalışmalarda temeller atılırken, demirler de bağlandı. Bina üst yapı inşaatı için ikinci kademeye geçen üniversite yönetimi yeni ihale için teklifleri toplamaya başladı. Firmaların yoğun ilgi gösterdiği ve dosyaların alındığı ikinci etap için son tarih 25 Mayıs olarak ilan edildi. Bu tarihe kadar, maliyeti büyük oranda belli olan kaba inşaat ihalesine Türkiye’nin birçok yerinden taliplinin gelmesi bekleniyor. İzmir Ticaret Odası’nın bünyesinde yer alan yapı ve inşaat firmalarının da yakından takip ettiği ikinci kademe kaba inşaat ihalesi tamamlandıktan sonra kısa sürede inşaatların startı verilecek. Büyük kampüs idari binalar öncelikli olmak üzere bazı fakültelerin yerleşimini öne alacak. Belirlenen takvime göre kampüste yaşam başladıktan sonra geriye kalan ve ihtiyaç duyulan yeni binalar sırasıyla yapılacak. Toplam maliyetin tamamlandığında bu günün parasıyla 2 milyar TL’yi bulması beklenen yatırım Türkiye’deki en büyük üniversite özel-kamu yatırımları arasında gösteriliyor. Öte yandan geçtiğimiz yıl Balçova’da mevcut kampüsün karşısındaki alanda yer alan ve tıp fakültesi olarak düşünülen kaba inşaat alanı Koç Grubu’na satılmıştı.  Yaklaşık 260 milyon TL bedel ile yeni sahibinin olan bölgede Amerikan Hastanesi’nin hayata geçirilmesi planlanıyor.
Ekonomi Üniversitesi’ne Yeni Kampüs: Gözler İhalede! content media
5
1
71
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
15 May 2024
In Havalimanı Projeleri
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, açıldığı 14 Mayıs 2022 tarihinden bu yana Rize-Artvin Havalimanı’nı 1 milyon 927 bin 680 yolcunun kullandığını belirterek, “Havalimanımıza açıldığı günden bugüne kadar 13 bin 901 uçak iniş kalkış gerçekleştirirken 2 yıldaki yük toplam 13 bin 526 ton oldu” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 14 Mayıs 2022 tarihinde açılan Rize Artvin Havalimanı’nın 2 yıllık kullanım verilerini açıkladı. Bakan Uraloğlu, Rize-Artvin Havalimanı’nda 2 yılda 2 milyon kişiye yakın yolcunun seyahat ettiğini söyledi. Açıldığı günden bugüne kadar bugüne kadar 1 milyon 927 bin 680 yolcunun söz konusu havalimanını kullandığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Rize-Artvin Havalimanı açıldığı günden bugüne kadar iç hatlarda 1 milyon 917 bin 743, dış hatlarda 9 bin 937 olmak üzere toplamda 1 milyon 927 bin 680 yolcu ağırladı. 2024 yılı başından bugüne kadar ise iç hat yolcu trafiği 375 bin 309, dış hat yolcu trafiği bin 570 olmak üzere toplam yolcu trafiği 376 bin 879 kişi oldu” dedi. Uraloğlu, açıldığı ilk yılda iç hatta 525 bin 807, dış hatta bin 73 olmak üzere toplamda 526 bin 880 yolcuya, 2023 yılında ise iç hatta 1 milyon 16 bin 627, dış hatta da 7 bin 294 olmak üzere toplam 1 milyon 23 bin 921 yolcuya hizmet verildiğini anımsattı. “İç Hatlarda 13 Bin 711, Dış Hatlarda Da 190 Olmak Üzere Toplamda 13 Bin 901 Uçak İniş Kalkış Gerçekleştirdi” Rize-Artvin Havalimanı’nda açıldığı ilk yılda iç hat uçak trafiğinin 3 bin 724, dış hat uçak trafiğinin de 36 olduğunu da hatırlatan Bakan Uraloğlu, “2022 yılında toplam uçak trafiği 3 bin 760 olarak gerçekleşti. 2023 yılında ise iç hat uçak trafiği 7 bin 355, dış hat uçak trafiği de 109 olarak gerçekleşti. Söz konusu yılda toplam uçak trafiği 7 bin 464 oldu. 2024 yılı başından bugüne kadar ise iç hatta 2 bin 632, dış hatta da 45 olmak üzere toplam uçak trafiği 2 bin 677 olarak gerçekleşti. Böylece Rize Artvin Havalimanı’nda açıldığı günden bugüne kadar iç hatlarda 13 bin 711, dış hatlarda da 190 olmak üzere toplamda 13 bin 901 uçak iniş kalkış gerçekleştirdi” dedi. “İç Hatlarda 13 Bin 336, Dış Hatta Da 190 Yük Trafiği Yaşandı” Açıldığı günden bugüne kadar Rize-Artvin Havalimanı’ndaki yük trafiğinin iç hatlarda 13 bin 336, dış hat yük trafiğinin de 190 olmak üzere toplamda 13 bin 526 ton olduğu bilgisini veren Uraloğlu, “2022 yılında iç hatta 3 bin 789, dış hatta da 25 olmak üzere toplamda 3 bin 814 ton yük trafiği gerçekleşti. 2023 yılında da toplam yük trafiği 7 bin 309 ton oldu. Bunun 7 bin 174’ü iç hatlarda, 135’i de dış hatlarda gerçekleşti. 2024 yılı başından Nisan sonuna kadar ise iç hatta 2 bin 373, dış hatta da 30 ton olmak üzere toplam 2 bin 403 ton yük trafiği gerçekleşti” ifadelerini kullandı.
3
0
52
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
15 May 2024
In Karayolu Projeleri
Otoyol ve köprü geçişleri ücretleri, 15 Mayıs'tan itibaren geçerli olmak üzere yeniden belirlendi. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ve Yap-İşlet-Devret (YİD) kapsamında özel  şirketler tarafından işletilen otoyol ve köprülerin geçiş ücretlerine zam geldi. Ücretler 15 Mayıs Çarşamba günü saat 00.00’dan itibaren geçerli olacak. İstanbul-İzmir otoyolu Osmangazi Köprüsünden geçiş dahil otomobiller için belirlenen ücret 984 lira oldu. Yeni ücretler şu şekilde: İzmir-Çeşme Otoyolu İzmir-Aydın Otoyolu Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Menemen-Aliağa Çandarlı Otoyolu Aydın-Denizli Otoyolu
İzmir'de Otoyol Fiyatlarına Zam! content media
2
1
76
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 May 2024
In Diğer Şehirlerin Raylı Sistem.
https://yatirimlar.com/haber-TCDD_Mardin_Nusaybin_Demir_Yolu_Etut_Proje_ve_Danismanlik_Hizmeti_icin_10_Firmadan_Teklif_Istedi-415630.htm Firmalardan 4 Haziran 2024 saat 10.30'a kadar teklif vermeleri istendi. Yeterlilikleri tespit edilen ve teklif istenen firmalar şöyle belirlendi: 1 Emay Mühendislik 2 Mega Mühendislik 3 Promota Mühendislik 4 Proyapı Mühendislik 5 Su-Yapı Mühendislik 6 Tanjant Mühendislik 7 Tecnic Consulting - Metroplan Müşavirlik - Buğra Proje 8 Temelsu Uluslararası Mühendislik - Altaş Altyapı Uluslararası Mühendislik 9 UBM AŞ 10 Yüksel Proje İhale, yaklaşık 60 kilometre çift demir yolu hattı için yapılacak etüt proje işlerini kapsıyor.
6
2
99
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 May 2024
In Trabzon Raylı Sistem Projeleri
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Mayıs ayı ilk toplantısı, Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç başkanlığında yapıldı. Başkan Genç, 2028 yılında raylı sistemin 8.7 km’lik kısmının hizmete açılmasını planladıklarını söyledi. Trabzon Büyükşehir Belediyesi Mayıs ayı toplantıları başladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, salonda bulunan Meclis üyeleri, ilçe belediye başkanları ve basın mensuplarını selamlayarak Meclis Toplantısı’nın açılışını gerçekleştirdi. YAPILAN ÇALIŞMALARI ANLATTI Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarıyla ilgili bilgi veren Başkan Genç, “24 Nisan itibariyle şehrimizde birinci sırada önem arz eden, hemşehrilerimize taahhüt ettiğimiz Hafif Raylı Sistem Hattımızın protokolünü imza altına aldık. Bu ulaşım aksımız 32 kilometreden müteşekkil olarak planlandı. Birinci etabını imza altına aldığımız şekliyle 8.7 kilometresiyle ilgili Akyazı’dan, Meydan Atatürk Alanı bölgemize olacak şekilde proje çalışmaları başladı. Yatırım programıyla birlikte hızlı ve kararlı bir şekilde projemizi fiiliyata geçirmek istiyoruz. Ardından ise havalimanı ve üniversitemizi kapsayacak şekilde 2. etabına geçilecek. Akabinde, Akçaabat’ımız ve Yomra’mız şeklinde devam edecek. Hedefimiz 2028 yılı itibari ile birinci etabımız olan 8.7 kilometrelik kısmı hizmete almak. Bu kapsamda Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile 2 kez toplantı yaptık. Kendisine desteklerinden ötürü teşekkür ediyoruz” dedi. GÜNDEM MADDELERİ GÖRÜŞÜLDÜ Başkan Genç, açıklamalarının ardından Meclis üyelerine söz verdi. Daha sonra Meclis gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi. Meclis Toplantısı’nda, gündemin ilk 5 maddesi görüşülüp oy birliği ile kabul edilirken, diğer 40 gündem maddesi ise ilgili komisyonlara havale edildi. Meclis Toplantısı, gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından sona erdi.
5
0
84
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 May 2024
In Ankara Ulaşım Haberleri
Başkent Ankara’da ulaşım birimi olan Ego Genel Müdürlüğü tarafından duyuru yapıldı. Gelen duyuruya göre de toplu taşıma araçlarında elektronik ücret toplama sisteminin yenileneceği ifade edildi. Ego Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada aşağıda ki ifadelere yer verildi: 2013 yılında kurulan eski sistemin teknolojik yetersizliği, sık arıza yaşanması, dolum ünitelerinin çalışmaması, kart okuma eksikleri ve yolcu şikayetleri gibi nedenler ile yeni sistem kurulum çalışmaları başlatılmıştır. EGO ve özel tüm toplu taşıma araçlarında kurulum süreci devam eden yeni sistem ile hızlı yükleme, NFC kullanımı, sorunsuz kredi kartı ile biniş, kişiselleştirilmiş kart denetimi, anlık takip, denetleme gibi pek çok yenilik Ankaralıların hizmetine sunulacaktır. Araç içi kamera ve bilgilendirme ekranlarının da yenileneceği sistemde daha güvenli bir yolculuk imkanı sağlanacaktır. Bilgilendirme ve anons hizmetinin devreye girmesi ile birlikte engelli yolcularımız da sıkıntı yaşamadan yolculuklarını daha konforlu şekilde gerçekleştirecektir. Haziran ayı içinde geçiş işlemlerinin tamamlanması hedeflenen yeni sistem ile birlikte kaçak binişler engellenir iken düzenli veri akışı ile yolculuk taleplerine göre ulaşım planlama çalışmalarına da yön verilecektir. Geçiş dönemi sürecinde eski ücret toplama sistemi firmasının taahhütlerini yerine getirmede göstermiş olduğu eksiklik ve ilgisizlik nedeni ile eski validatörlerde yaşanan bazı sorunlar da son bulacaktır. EGO CEP’TE uygulamasının da yeni sisteme uygun şekilde güncelleme çalışmaları da devam etmektedir. EGO CEP’TE uygulamasının yeni versiyonu ile yolcularımız, ulaşım planlamalarını daha etkin bir şekilde yapabilecek, toplu taşımada yaşadıkları sorun ve şikayetleri de en hızlı şekilde uygulama üzerinden iletip takibini gerçekleştireceklerdir. https://www.ankarahaber06.com.tr/ego-genel-mudurlugu-acikladi-toplu-tasima-sistemi-degisiyor/
Ego Genel Müdürlüğü Açıkladı! Toplu Taşıma Sistemi Değişiyor content media
4
1
99
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 May 2024
In İşletilmekte Olan Metrolar
https://yatirimlar.com/haber-M2_Cayyolu_M3_Sincan_Baglanti_Hatti_Kesin_Proje_Kontrolluk_Isini_Su_Yapi_Muhendislik_Ustlendi-415465.htm
5
0
43
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
11 May 2024
In M2 Üçyol-Buca Metrosu
https://www.linkedin.com/posts/mithat-can-91a805136_terratec-tbm-s66-s68-general-as%C4%B1m-g%C3%BCnd%C3%BCz-activity-7195009970604560385-uh96?utm_source=share&utm_medium=member_android
4
0
66
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 May 2024
Tekirdağ - Barbaros Limanı Bağlantı Yolu content media
5
3
72
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 May 2024
In T5 Eminönü-Alibeyköy Projesi
https://twitter.com/metroistanbul/status/1788569743416307851?t=79Ymm4aKgW1sDTDdh3MgyQ&s=19
4
0
69
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 May 2024
In T10 Anadolu Tramvayı Projesi
Şuan son aktarılan bilgilere göre proje tamamlandı. Bu sene ihale ve finansmanı için süreçlere başlanacaktı. Bir sorun çıkmaz ise bu sene ihale yapılabilir.
Üsküdar - Kadıköy - Maltepe Tramvay Projesi content media
4
1
192
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
10 May 2024
Adana - Konya Toros Ekspres Treni 18 Mayıs İtibariyle Seferden Kaldırılacaktır content media
9
1
154
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 May 2024
In Tünel Projeleri
2,5 km’lik kısmı tünelden oluşan 8,3 kilometrelik alternatif yolun, Konak-Bornova arasını 10 dakika indireceğini ifade eden Başkan Tugay 4 ay içinde tünel kazılarının sona ereceğini ve ışığın görüneceğini müjdeledi. Buca ile Bornova’yı kesintisiz birbirine bağlayacak proje, sadece İzmir’in değil Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tünelini kapsıyor. 5 kilometrelik tünelin 3,6 kilometresi tamamlandı Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında  2 bin 543 metre uzunluğunda çift şerit gidiş ve 2 bin 508 metre uzunluğunda çift şerit geliş olmak üzere 5 bin 50 metrelik tünelin 3 bin 695 metrelik bölümünün kazısı yapılarak imalatlarda yüzde 70 oranında ilerleme sağlandı. Sağ tüpte bin 854 metre, sol tüpte ise bin 841 metre kazı ve tahkimat işlerini tamamlayan ekipler, sağ tüpte 485 metre, sol tüpte ise 239 metre kalıcı temel betonu çalışması yaptı. Tünel giriş ve çıkış bölgesindeki bağlantı yollarını oluşturan köprü, menfez ve toprakarme gibi sanat yapılarının da çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. 3 milyar liralık yatırım Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olacak. Buca Onat Tüneli, Konak ve Bornova arasındaki ulaşım süresini kısaltacak. Konak Tüneli’nden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan transit 8,3 kilometrelik yolun en önemli etaplarından 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde Buca-Bornova rotası başta olmak üzere Yeşildere Caddesi’ne alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yolcular,  Konak Tüneli’nin ardından Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girerek, otogar viyadükleriyle doğrudan çevreyoluna bağlanmış olacak.  Böylelikle Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna bağlanılabilecek. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL.  En uzun tünel Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında tamamlanacak 2.5 kilometrelik derin çift tüp tünel, aynı zamanda “tamamı kent sınırları içinde olan en uzun karayolu tüneli” olma özelliğini taşıyacak. İzmirlilerin halen kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli bin 674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise bin 865 metre uzunluğunda.
Onat Tüneli Yapım İşi content media
5
0
65
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
08 May 2024
In Yurtdışındaki Raylı Sistemler
https://yatirimlar.com/haber-Cin_Kirgizistan_Ozbekistan_Demir_Yolu_Insaati_Ekim_Ayinda_Basliyor_-415232.htm
6
2
92
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
07 May 2024
In Halkalı-Kapıkule HT Hattı
https://www.aksam.com.tr/ekonomi/turkiyeyi-demir-yoluyla-avrupaya-birlestirecek-proje-seyahat-suresi-1-saat-30-dakikaya-dusecek/haber-1472805 Türkiye'yi demir yoluyla Avrupa'ya birleştirecek Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi'nde hattın Çerkezköy-Kapıkule bölümünde fiziki ilerleme yüzde 80'in üzerine çıktı. Projenin tamamlanmasıyla, Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya düşecek. Edirne-İstanbul arasında yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi'nin Çerkezköy-Kapıkule hattında fiziki ilerleme yüzde 80'nin üzerinde tamamlandı. Edirne Valisi Yunus Sezer, Edirne-İstanbul arasını 1 saat 30 dakikaya düşürecek projenin Edirne ayağının haziran ayında bitirilmesinin hedeflendiğini söyledi. Türkiye'yi demir yoluyla Avrupa'ya birleştirecek Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi'nde yapım çalışmaları hızla devam ediyor. Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan proje, 'İpek Demir Yolu' güzergahının Türkiye'den geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturuyor. Hem ulaşım hem de ticaret açısından büyük önem taşıyan projenin 2019 yılında yapımına başlanan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kısmında çalışmalarda yüzde 80'lik fiziki ilerleme sağlandı. Toplam 53 alt ve 59 üst geçit, 16 demir yolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadük bulunan projenin Edirne'deki inşaatında ise sona gelindi. Edirne Valisi Yunus Sezer, projenin Edirne ayağında büyük ölçüde işlerin bittiğini söyledi. Sezer, "Bu projenin İstanbul Halkalı'dan başlayıp Kapıkule'de biten ayağı var. Bizim şehrimizi ilgilendiren kısmının haziran ayı itibarıyla bitirileceğini düşünüyoruz. Tabii bunun test ve deneme çalışmaları var. Ama nihai projenin ne zaman biteceğini henüz bilmiyoruz. Tabii Ulaştırma Bakanımız açıklamıştı 2028'i bulabilir diye ama ben net bilgi veremeyeceğim çünkü net bir bilgim yok. İnşaat çalışmaları haziran itibarıyla kent merkezinde bitecek. Siz de takip ediyorsunuz, şehir merkezi bayağı bir toparlandı bu açıdan" diye konuştu. YOLCU SEYAHAT SÜRESİ 1 SAAT 30 DAKİKAYA DÜŞECEK Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 9 metrelik Ispartakule-Halkalı arası olmak üzere 3 fazdan oluşuyor. Projenin tamamlanmasıyla; Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşürülmesi hedefleniyor. Proje bitiminde ayrıca, mevcut hat kapasitesinin 4 kat artacağı ifade edildi.
Seyahat Süresi 1 Saat 30 Dakikaya Düşecek content media
8
5
348
Emirhan Yıldırımoğlu
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
07 May 2024
In Karayolu Projeleri
https://www.linkedin.com/posts/aykut-b-653a689a_ankara-esenbo%C4%9Fa-yolu-pursaklar-altge%C3%A7idi-activity-7193595288920457216-cagg?utm_source=share&utm_medium=member_android
4
0
81

Emirhan Yıldırımoğlu

Raylı Sistem Yazarı
Mobil Kullanıcısı
Ulaşım Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page