Tek yönlü ortalama yolculuk süresi 64 dakikadan 39 dakikaya düşecek.
Ortalama trafik yoğunluğu %64’ten %40’e düşürülecek.
Yolculuklarda karayolu taşıtlarının payı, %72’den %48’e düşürülecek.
Öncelikli olarak Yenikapı-Sefaköy, Sefaköy-TÜYAP, Söğütlüçeşme-İncirli ve Sultanbeyli-Viaport metro hatları tamamlanacak.
Elektrikli araç şarj istasyonları arttırılacak ve yayalar ile toplu ulaşım araçlarının ön planda olacağı bir ulaşım sistemi oluşturulacak.
Akıllı ulaşım sistemleri hayata geçirilecek. Gençlerin ulaşım konusundaki fikirlerini hayata geçirebilecekleri merkezler oluşturulacak.
İl genelindeki bisiklet yolu uzunluğu, 2029’da 1000 km’ye ve 2034’te 1500 km’ye çıkarılacak. Ayrıca, bisiklet parklarının da sayısı arttırılacak.
Paylaşımlı bisiklet ve scooter gibi ulaşım araçları, teşvik edilecek ve yaygınlaştırılacak.
Trafiğin rahatlaması için deniz ulaşımının toplam yolculuklar içindeki payı, iki katına çıkarılacak.
İstinye-Yenikapı, Çubuklu-Yenikapı ve Çengelköy-Yenikapı arabalı
vapur seferleri başlatılacak.
İSPARK’ın işleteceği toplam 250.000 araç kapasiteli yeni otoparklar inşa
edilecek. Bu otoparklar, toplu ulaşım aktarma merkezlerine yakın bölgelerde yer alacak.
İSPARK ücretlerinde %25 indirime gidilecek ve ilk 30 dakikası ücretsiz olacak.
İSPARK’a ait tüm kapalı ve açık otoparklara elektrikli araç şarj üniteleri kurulacak.
İl genelindeki raylı sistemlerin uzunluğu 2029 sonunda 657,4 km’ye çıkarılacak.
İl genelindeki raylı sistemlerin uzunluğu 2034 sonunda 1004 km’ye çıkarılacak.
Karayolu ulaşımı, tünellerle rahatlatılacak. 2024-2029 döneminde şu tüneller açılacak:
Çayırbaşı-Dolmabahçe
Kağıthane-Bayrampaşa Hali
Yenisahra-Bostancı
2029-2034 döneminde ise şu tüneller açılacak:
Harem-Kavacık
Bayrampaşa Hal-Büyükçekmece
D100 karayolunun Anadolu Yakası’ndaki kısmında Göztepe-Çayırova arasına yan yol yapılacak.
İl gelinde 151 adet kavşak düzenlemesi ve 20 adet katlı kavşak yapılacak.
Beş yılda 500 metrobüs, 1250 otobüs alınacak.
TÜYAP-Kınalı metrobüs hattı açılacak.
Bayrampaşa Otogarı Eyüpsultan ilçesi İhsaniye Mahallesi’ne, Harem
Otogarı da Kurtköy Kavşağı’na taşınacak.
Şehir dışına 6 yeni lojistik merkezi kurulacak.
Merkezi Taksi Yönetim Sistemi hayata geçirilecek. Bu sistemle:
Taksiler daha verimli olacak.
Dijital verilerle taksi sayısı ihtiyacı bilimsel olarak belirlenecek.
Taksi sayısı, tüm tarafların memnuniyeti gözetilerek ihale yöntemiyle değer kaybı yaşanmadan arttırılacak.
Dijital taksi uygulamaları, bir merkezde toplanacak.
Taksicilere yönelik eğitim, denetim, ödül ve ceza uygulamalarına başlanılacak.
Herkese hayırlı bayramlar, Silivri'ye metrobüs vaadi ile ilgili bir mesaj yazmıştım ancak sonrasında siyasi içerikler paylaşılmış. Bunu yazarkenki maksadım ulaşım vaadiyle ilgili görüşlerinizi almaktı, herhangi bir siyasi tartışmanın fitilini ateşlemek gibi bir gayem yoktu, yazdığıma pişman oldum. Lütfen forumun insicamını bozmayalım.
Forum patronu olaya müdahale etmeli...Siyaseti değil ulaşımı forumlamalıyız...
Bu başlık bence kilitlenebilir :)
Ergün Bey neden gönderdiniz bunu şimdi travması var bende yazık oldu ya İstanbul'a. Umarım mevcut ibb elinden geleni yapar. Gerçi bu yerel seçimler hizmet açısından değil 20 senedir iktidarda olup ekonomik krizden ötürü halk tarafından devlete verilen bir mesajdı. Onlarda haklı o konuda. Hizmet yapıyorsun ama insanların alım gücü çok düşük, ülkeyi terk edenler vs daha yazacak çok şey var. Bu seçim mevcut hükümete ders verme niteliğinde oldu.
Metrobüs hattının Silivri'ye uzatılması vaadini mevcut yönetim de dikkate almalı. İstanbul'un batısı mevcut projelere bakılırsa uzunca bir süre raylı sistemden mahrum kalacak. Metrobüs gibi bir çözüm düşünülebilir. Beylikdüzü'nde aktarma yapılan yarım saat aralıklı seferler bölge ihtiyacını karşılayabilir.
İstanbul için yapılacak en önemli projenin İstanbul'u yavaş yavaş boşaltmak olduğunu düşünüyorum.
Finans merkezlerinden başlanabilir. Birkaç büyük bankanın deprem dirençli bir şehre taşınması bence büyük bir proje olur.
Metro ve tramvay ile, yeni yollar ile sıkıntıyı çözemiyoruz çünkü kapasitesinin %200'ünden fazla bir nüfus burada barınıyor.
İstanbul sadece tarih, havayolu ulaşımı ve kaliteli eğitimin başkenti olmalıdır. 17002 lira ile geçinmeye çalışan adam memleketine dönmelidir.
Depremden önce yapılan 1 dolarlık bir yatırımın karşılığını afetten sonra 5 dolar olarak geri kazanıyoruz. Ciddi bir kazanım.
İstanbul ile uzaktan yakından alakam yok. Sadece staj için 3 ay civarı Beykoz'da kaldım. Ama şunu herkes biliyor; ne Ekrem ne de Murat Bey İstanbul'a hiçbir şey yapamaz.
Bir kere yekpare bir otogar olmasının hiçbir faydası ya da anlamı yok. Otogarlar 4-5 araçlık mini kalkış bölgeleri olarak metro istasyonlarına dağıtılmalı. Tüm otobüslerin aynı yere girmesinin mantığı nedir? Aktarma mı yapacağız uçaktaki gibi?
"İstinye-Yenikapı, Çubuklu-Yenikapı ve Çengelköy-Yenikapı arabalı
vapur seferleri başlatılacak."
Yenikapı'ya neden araba pompalıyoruz? Buna aklı eren biri varsa lütfen açıklasın.
"İSPARK’ın işleteceği toplam 250.000 araç kapasiteli yeni otoparklar inşa
edilecek. Bu otoparklar, toplu ulaşım aktarma merkezlerine yakın bölgelerde yer alacak."
Otopark demek trafik demektir. Otopark yaptığınız yere otomobil çağırıyorsunuz. Bu trafiği azaltmaz, arttırır.
"İSPARK ücretlerinde %25 indirime gidilecek ve ilk 30 dakikası ücretsiz olacak."
İSPARK tamamen lağvedilmeli. Otopark yapılacaksa özel sektör araçların işgal ettiği alanın GERÇEK FİYATI üzerinden bu hizmeti vermeli. Mevcut fiyat gerçek fiyatın oldukça altında. Bireylerin arabayla yolculuğunu bu şekilde teşvik edersek tabi ki trafik tıkanır.
"Taksi sayısı, tüm tarafların memnuniyeti gözetilerek ihale yöntemiyle değer kaybı yaşanmadan arttırılacak."
Bu maddeyi hiç yakıştıramadım. Dünya Mersin'e, biz tersine mi gideceğiz?
Taksi sayısını arttırmak çözüm değil. ÜBER ve MARTI TAG benzeri sistemler tamamen serbestleşmeli. Yol üstü yolcu alma hakkı sadece taksilerde olmalı. Böyle cüzi bir zararla sorun çözülür. İnsanlar ikinci üçüncü arabalarını satar. Cari açık düşer. İşsizlik düşer.
İstanbul'a 1000 tane TOGG taksi
Metrobüs'ten Şehir Hatlarına geçiş için Avcılar İBB durağına Aktarma İskelesi
Havalimanı metrosunun Gayrettepe istasyonundan Anadolu Yakasına geçiş.
KMO'dan Alibeyköy Cep Otogarı>Uskumruköy birleşimi.
İhsaniye ve Kurtköy YHT istasyonları ile Otobüs-Uçak-YHT birleşimi
Haydarpaşa Limanı halka açılarak ile Harem-Kadıköy Birleşimi
Haydarpaşa Limanı'nın İGA Port Limanına taşınarak Hava Kargo ile birleşimi.
İSPARK Elektrikli Araç Şarj Şirketi.
İstinye-Yenikapı, Çubuklu-Yenikapı ve Çengelköy-Yenikapı arabalı
vapur seferleri İstanbul trafiğine pek fayfalı olacağını sanmıyorum çünkü İstanbul'da insanlar hızlı ulaşım için kent içinde otobana para vererek zaman kazanıyor.Bu proje denizyolu olduğu için hem daha yavaş bir güzergah hem de ücretli olacagından pek tutulacağını düşünmüyorum lakin yapılabilir bir vaat olduğunu düşünüyorum.İstanbul ulaşımı için kuzey-güney aksından ziyade doğu-batı aksının trafiğini azaltmak gerek olduğunu düşünüyorum.
2029-2034 döneminde ise şu tüneller açılacak:
Harem-Kavacık
Bayrampaşa Hal-Büyükçekmece
Amma Atmış :) Bayrampaşa - Büyükçekmece arası 40 KM .Yekpare Tünel mi yapılacamış ?
Özellikle ilk 3 vaadine nasıl ve neyle sorusunu soruyorum, tam anlamıyla sallamış.
kurtköy kavşağına otogar yapılmalı bence de ama bunun için metro oraya gelmeden olmaz.
metrobüs kelimesinin ağza alınması bile hata, bir şey yapılacaksa kaldırmak üzerine yapılmalı.
Bunu yazarken ne düşünüyor acaba " Gençlerin ulaşım konusundaki fikirlerini hayata geçirebilecekleri merkezler oluşturulacak."
.
Hem o kadar katlı kavşak, tünel, yol genişletme projesi hemde karayolu trafiği %40'a düşürme vaadi vermiş🤔
Yol vs yaparak mı araçları trafikten cekiceksiniz bu gerçekliğe aykırı bence. Onun dışında esenler otogarıni ineklerin gezdiği İhsaniye'ye taşımakta aşırı saçma. Kimsenin olmadığı yere metro açıp sonra tüm memleketi oraya taşımayın arkadaş 🫤1000km bisiklet yolu , İSPARK indirimi ve 250.000 araçlık otopark güzel projeler, park et - devam et sistemini arttırmak lazım yeni metrolarla bu mümkün
Beş yıl 300 metrobüsü bekletip ben gelince 500 tane alacağız demek yüzsüzlük.
Toplam raylı sistem uzunluklarıyla konuşulan projeler arasında ciddi bir tutarsızlık var. Burada Sayın Kurum'un net planı nedir? Açıklamadığı projeleri de mi var? Keşke sorabilsek.
Paylaştığınız için teşekkürler. Ancak, pek çok madde birbirine karışmış