Hizray Kağıthane mevlana arasi yapimi inşaat planlanmaktadır 1 etap o kısmı kapsamaktadır Pelin alpkokin t24 söylemiş oldu bunu
![](https://static.wixstatic.com/media/16b22b_0e986057411748a09fa71294af5156a4~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_92,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/16b22b_0e986057411748a09fa71294af5156a4~mv2.jpg)
izray 1 etap insaat yeri Kağıthane mevlana arasi yapılacak Pelin alpkokin t24 söylemiş oldu duydum bunu ve yeni öğrenmiş oldum
Bu projenin yapılmasından önce üç farklı raylı sistem hattının deniz tabanı altından birleştirilmesinin daha doğru ve daha verimli bir ulaşım sistemi yaratacağını düşünüyorum.
Birinci proje, M2 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M4 metro hattıyla birleştirilmesi.
Bu proje sayesinde, üst gelir grubunda bulunan ve M4 metro hattına yakın oturan yolcular, aktarma yapmadan ya da sadece bir aktarma yaparak Yenikapı, Taksim, Mecidiyeköy, Gayrettepe ve diğer iş merkezlerinin kümelendiği lokasyonlara erişebilirler.
İkinci proje M11 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M4 hattıyla birleştirilmesi.
Bu proje sayesinde, Sabiha Gökçen Havalimanından binen yolcu, aktarma yapmadan İstanbul Havalimanına gidebilir.
Üçüncü proje, M7 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M5 metro hattıyla birleştirilmesi.
Bir diğer proje, her ne kadar İBB tarafından işletilmiyor olsa da, Marmaray hattı üzerindeki bazı istasyonların yeniden revize edilerek Marmaray oto-tren ekspres seferlerinin düzenlenebilecek hale getirilmesi.
Bu projeler sayesinde, iki kıta arasındaki karayolu ulaşım trafiğinde anlamlı bir azalma sağlamakla birlikte Marmaray banliyö hattı üzerinde yaşanan kapasite darboğazının azaltılması amaçlanmalıdır ki bu sayede Marmaray hattı üzerinden 7/24 şehirlerarası ve uluslararası yolcu ve yük taşımacılığı seferleri yapılabilsin.
Söz konusu projelerin amortisman süresinin kısaltılması, metro projelerinin çok amaçlı tasarlanmasıyla mümkün hale getirilebilir.
Aklıma gelen birkaç örneği hızlıca paylaşacak olursam:
1) Söz konusu metro hatlarının çift katlı metro setleriyle çalıştırılması ve 25 km'nin üstünde uzunluğa sahip metro setlerine elektrikli bisiklet, elektrikli motosiklet ile yolculuk edenlerin yanı sıra, bedensel engelli ya da hastaların kullandıkları araçlarla seyahat edebilmelerini sağlayacak düzenlemelerin yapılması,
2) Metro setlerine kafeterya vagonunun eklenmesi,
Şayet Hızray projesi yine de yapılmak isteniyorsa, o zaman çift katlı olarak tasarlanması, içine kafeterya vagonunun eklenmesi ve de oto-tren setleri gibi bütün istasyonlarından binek araçların, elektrikli bisiklet ve motosikletlerin de yüklenebilip indirilebilecek şekilde yapılmasının çok ciddi faydalar sağlayabileceğini düşünüyorum.
Bu düzenlemelerin yapılması halinde, hem finansmanın bulunması hem de Cumhurbaşkanlığı yatırım programına alınmasının daha kolay olabileceğini değerlendiriyorum.
15 yıldan önce oluru yok bu projenin
Daha önce bir yerlerde tartışıldığını görmüştüm, buraya da taşıyayım. Altunizade-Bosna Bulvarı hattının uzatılması pek konuşulmuyor zaten. Bu hattın, insan konservesi gibi işletilen otobüs hatları dışında bir toplu taşıma çölü olan Beykoz'u es geçmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Çünkü kalan istasyonlardan emin değiller. Misal Otogar. Taşınacak v.s.
Esenler Otogarı'nın taşınması düşünülüyorken bu hattı Otogar'dan geçirmek ne kadar mantıklı? Bu hattın istasyonları daha iyi planlanabilir. M9'la aktarma bile yapmıyor.
Boğaz tünelleri nasılyapılacak.?.Dalgıçlarmı dalacak denizw.Gerçi Marmaraydada belli bölümü suyun altından.
Boğaz geçişinin en zor kısım olacağı göz önünde bulundurulursa oldukça mantıklı bir karar olmuştur.
M9'la aktarma planlanmaması bana biraz endişe verici geldi. Diğer tüm metro hatlarıyla (M6 ve M14 hariç ama zaten...) aktarma varken bu eksiklik göze battı.
Bu şekilde olursa ilk etap
1) Kağıthane
2) 4. Levent
3) Ümraniye
4) Finans Merkezi
5) Mevlana
Şeklinde olmuş olacak.
Bu proje zor yapilir. Kurum kazanirsa, Büyük Istanbul tüneli yapilir, bu yapilmaz. Imamoglu kazanirsa hic biri yapilmaz. 2019 lansmanda güya 2023de bitiyordu. Ama fikir olarak cok iyi bir proje.
İstanbul için muazzam bir ulaşım projesi olduğu tartışılmaz.
Parası ( kredisi ) hazır. Etüd ve projeler en ince ayrıntısına kadar belli.
Tek endişem ( bu projeye hükümetçe izin verilip verilmeyeceğinin belli olmaması ).
İBB. Kendinden emin ama ben emin değilim.😂
Sanırım hizray, İncirli-sogutlucesme ve m11 hatları aynı tüneli kullanarak karşıya geçecek. M11'den şüpheliyim ama şuanki yolcu sayısı tramwaylardan bile düşük umarım o da Altunizade'ye kadar uzar. Sinyalizasyon ile çok rahat geçer 3 hat aynı tüpten