Sarıyer Kilyos arasındaki 14.5 km uzunluğunda olacak kamulaştırma çalışmaları yapıldı. Tünelin Kilyos tarafındaki girişinde çalışmalar başladı.Cimento fabrikası kurulacak.Yerel halk ormanların katledildilegini söyleyerek 3. Köprüye karşı olduklarını ve bu yolunda 3 köprünün bağlantı yolu olacağından dolayı karşı olduklarını dile getiriyorlar yerel basınada yansıdı protestolar.Bu tünel hakkında da bir video gelebilir mi 🤔?
top of page
HOŞ SOHBET
SIFIR SİYASET
bottom of page
bir gelişme varmıdır
Sarıyer-Kilyos tünelinde herhangi bir gelişme haberi var mı acaba? Uzun zamandır ses soluk yok çünkü..
Kadir Topbaş döneminde İBB'nin hazırladığı karayolu araç tüneli projeleri de şunlardı:
Kağıthane-Bomonti
Dolmabahçe-Bomonti
Dolmabahçe-Levazım
Levazım-Armutlu
Armutlu-Cendere
Cendere-Ayazağa
Ayazağa-Çayırbaşı
Çayırbaşı-Sarıyer
Sarıyer-Kilyos
Kağıthane-Bayrampaşa
Bayrampaşa-Bağcılar
Bağcılar-Atatürk Olimpiyat Stadı
Olimpiyat Stadı-Küçükçekmece
Küçükçekmece-Avcılar
Avcılar-Haramidere
Haramidere-Büyükçekmece
Silahtarağa Caddesi-GOP Caddesi
Eyüpsultan
Halkalı-Tema Park
Unkapanı-Kasımpaşa
Hasköy-Kasımpaşa
Harem-Beylerbeyi
Beylerbeyi-Çengelköy
Çengelköy-Küçüksu
Yenisahra-Bostancı
Kavacık-Çubuklu
Davutpaşa-Samatya
Unkapanı-Samatya
Kazlıçeşme-Merter
Levazım-Zincirlidere
Ortaköy-Kuruçeşme
Kadıköy-Kuşdili
Selimpaşa D100
İBB'nin inşa ettiği Çayırbaşı-Sarıyer tünelinin devamıydı bu proje. İBB, 2020'de "artık karayolu tüneli inşa etmiyoruz" açıklaması yaptıktan sonra; bu projeyi Ulaştırma Bakanlığı devraldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul programı kapsamında yapım çalışmaları devam eden Sarıyer-Kilyos Tüneli şantiyesini ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in de yer aldığı ziyaretin ardından Bakanımız Uraloğlu basına açıklamalarda bulundu.
Tünelin yapım çalışmalarına 2022 yılında başladıklarını hatırlatan Uraloğlu, 1,3 kilometrelik bağlantı yolları ve 6 bin 875 metre uzunluğundaki Sarıyer-Kilyos Tüneli ile birlikte projenin toplam uzunluğunun 8,2 kilometre olduğunu vurguladı.
Proje bünyesinde ayrıca, Sarıyer Kavşağı ve Kilyos Kavşağı olmak üzere toplam 2 farklı seviyeli kavşak, 1 viyadük, 2 Aç-Kapa yapısı ve 1 menfezin bulunduğunu ifade eden Bakanımız; “Projemiz, Sarıyer'de Çayırbaşı Tüneli'nin çıkışından sonra başlıyor ve Kuzey Marmara Otoyolu bünyesinde inşa edilmiş olan Uskumruköy Modern Dönel Kavşağı'na bağlanarak son buluyor." dedi.
“Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin yapım çalışmalarını 2026 yılı sonuna doğru bitirme hedefiyle 7 gün 24 saat aralıksız sürdürüyoruz"
Uraloğlu, tünelin yapımını en kısa sürede tamamlamak için hem NATM metodu ile delme patlatma şeklinde hem de Tünel Açma Makinası (TBM) yöntemlerini kullandıklarını ifade ederek, NATM tünel açma metodu ile yapılan kesimde tünel kazı destek çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Kazı çalışmalarında sol tüpte bin 493 metre, sağ tüpte ise bin 140 metre ilerleme kaydettiklerini dile getiren Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin yapım çalışmalarını 2026 yılının sonuna doğru bitirme hedefiyle 7 gün 24 saat aralıksız sürdürdüklerinin altını çizdi.
Projenin tamamlanmasıyla Levent, Maslak ve Sarıyer gibi yoğun nüfusun ve işyerlerinin bulunduğu alanların Kuzey Marmara Otoyolu'na ve İstanbul'un kuzeyindeki, Zekeriyaköy, Uskumruköy, Kilyos, Gümüşdere ve Demirciköy gibi yerleşimlere bağlantısının kolaylıkla sağlanmış olacağını söyleyen Uraloğlu; aynı şekilde İstanbul'un kuzeyindeki yerleşim alanlarında yaşayan nüfusun da kent merkezlerine erişiminin oldukça kolaylaşacağını sözlerine ekledi.
“Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin hayata geçmesiyle, Sarıyer'e ulaşım süresi 5 dakikaya kadar inecek"
Kuzey Marmara Otoyolu'nun Uskumruköy Kavşağı'ndan çıkan ve bu civarda yaşayanların Zekeriyaköy, Uskumruköy gibi yerleşim alanlarındaki düşük standartlı şehir içi yollarını kullanarak Sarıyer'e ulaşmalarının ortalama 35 dakika sürdüğünü ifade eden Uraloğlu; “Sarıyer- Kilyos Tüneli'nin hayata geçmesiyle, şehir içi imar yolları baypas edilecek ve Sarıyer'e ulaşım süresi 5 dakikaya kadar inecek. Bu da önemli ölçüde yakıttan ve zamandan tasarruf sağlayacak. Ayrıca, Maslak, Levent, Beşiktaş gibi İstanbul'un en canlı iş ve finans merkezleri, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve hemen akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla doğrudan Kuzey Marmara Otoyolu'na bağlanabilecek. Dünyanın en büyük havalimanlarından olan İstanbul Havalimanı'na erişimleri de kolaylaşacak." diye konuştu.
“İstanbul adına çok büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştürmüş olacağız"
Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin hem Kuzey Marmara Otoyolu hem de İstanbul Havalimanı ile kolay ulaşım ve entegrasyon açısından çok önemli olduğunu vurgulayan Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti: “Ülkemizin ulaşım alanındaki en önemli prestij projelerinden biri İstanbul-Kınalı mevkiinden başlayarak; İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerini kuzeyden kat edip, Sakarya'nın Akyazı ilçesi yakınlarında sonlanan Kuzey Marmara Otoyolu'dur. Kuzey Marmara Otoyolu hem İstanbul, hem komşu iller hem de Marmara Otoyol Ringi için çok önemli bir kesimdir. Bu açıdan bakıldığında Kuzey Marmara Otoyolu'na entegrasyonu en hızlı ve en güvenli şekilde sağlayacak Sarıyer-Kilyos Tüneli projemizin İstanbul için ne kadar önemli olduğu açıktır. Sarıyer-Kilyos Tünelimizin açılışını gerçekleştirdiğimizde İstanbul adına çok büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştürmüş olacağız."
Kaynak: www.kgm.gov.tr
Projedeki son durum aşağıdaki videodadır
https://www.youtube.com/live/JbMSaIPafHM?si=iNFkTcCjYKf2OFPm
merhaba. Araştıracağız, teşekkürler