Karaman Ulukışla Hızlı tren projesi kapsamında Bir taraftan yol söküm işleri devam ederken, diğer taraftan slaptrack, yol ferşi ve makas imalatları son hızıyla devam ediyor.
Ulukışla-Yenice hattı, Mersin-Adana-Gaziantep hattı bittiği gibi ağırlık verilecektir. Nitekim Çukurova Havalimanı hattının da orada olduğunu düşünerek, tüm hatları daha kısa sürede birbirine bağlamak isteyeceklerdir.
Ankara-Sivas Hızlı Tren projesinde kullanılan MAK3610 ray kaynatma lokomotifi Karaman-Ulukışla Hızlı Tren projesine gönderildi. Kaynak: Raykent Lojistik A.Ş. (Linkedln)
Bence çok mantıklı olacaktır çünkü İstanbul’da oturan biri kolaylıkla Konya,Mersin,Adana gibi şehirlere ulaşım sağlayabilcektir. Aynı zamanda aktarma yapıp Gaziantep’e de rahat bir şekilde ulaşılabilir. Ben de Adana’da sık bulunan biri olarak mantıklı buluyorum aynı zamanda Çukurova havaalanı da açılmak üzere
Şöyle ki Konya – Ulukışla – Yenice yüksek standartlı demiryolu hattının Mersin – Adana – Gaziantep yüksek standartlı demiryolu ve aynı hatta bağlanacak olan Çukurova Bölgesel Havalimanı yüksek standartlı demiryolları ağının bir parçası.
Hocam tabloyu ben yaptım fakat sanırım yanlış anlaşılmış. Wikinin paragrafında aslında detaylıca (görsel) yazıyor, fakat tabloda sadece Konya – Ulukışla – Yenice yüksek standartlı demiryolu için yazıyor.Yenice ilçesi ise Mersin'e bağlı olduğu için sanırım böyle bir yanlış anlaşılma olmuş.
Bu proje şu an ne durumda acaba? Projenin bazı kesimlerinde tüneller bitmiş, raylar serilmiş ancak toplam ilerlemeyi anlamak bölgeyi bilmeyenler için çok zor oluyor.
Toplam proje uzunluğu 135 kilometre olan projenin tamamlanması ile Karaman-Ulukışla arasındaki 3 saat 40 dakika olan seyahat süresi 1 saat 35 dakikaya düşecek. Ayrıca projede 2 tünel, 44 alt ve üst geçit, 153 köprü ve menfez bulunacak. Altyapı ve üstyapı yapım çalışmaları devam eden projenin genelinde yüzde 66'dan fazla fiziki ilerleme sağlandı. Konya-Karaman arasındaki hızlı tren hattı, 8 Ocak 2022'de hizmete girmişti.
Çok teşekkür ederim ancak benim kastettiğim demiryolu güzergahındaki tünellerden kaçı bitti/bitmeye yakın, kaç km ray döşendiğiydi. Sanırım % olarak ilerlemeler değil de hep küçük gelişmeler yayınlanıyor internette. Hepimize iyi forumlar.
Karaman Ulukışla Hızlı Tren Projesinde hat serimi devam etmektedir.
Kaynak: Umut İNMEZ (Linkedin)
Karaman Ulukışla Hızlı tren projesi kapsamında Bir taraftan yol söküm işleri devam ederken, diğer taraftan slaptrack, yol ferşi ve makas imalatları son hızıyla devam ediyor.
Kaynak: Eşref SARLUGİL (Linkedin)
Karaman Ulukışla Hızlı tren
Yaya üst geçidi
Çelik konstrüksiyon montajında sona doğru.....
Kaynak: Şaban KOÇABAŞ (Linkedin)
Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi kapsamında T1 tünel içi slab track imalatında sona yaklaşıldı.
Kaynak: Metin KAYA (Linkedin)😀
Fotoğraflardan görüldüğü üzere başarılı ilerlemeler kaydetmiş bir hat. Dolayısıyla Toros Ekspresi’nin
15 Ağustos 2024’e kadar kapalı kalmasının sebebi zannedersem bu sebebten ötürüydü.
Zaten Karaman-Ulukışla hızlı tren hattının fiziksel ilerleme oranı gayet iyi bir oranda. %70’e yakın.
2026 yılına rahatlıkla yetişebilir.
2025 yılında ise kısmi açılış gerçekleştirebilir.
Darısı devamına. Ulukışla-Yenice hattı içinde kollar acilen sıvanmalı.
Karaman-Ulukışla Yüksek Hızlı Tren Projesi üst yapı işleri kapsamında T1 tüneli SLAP-TRACK imalatı hızla devam ediyor.
Kaynak: Muhammed SÜME (Linkedin)
Ankara-Sivas Hızlı Tren projesinde kullanılan MAK3610 ray kaynatma lokomotifi Karaman-Ulukışla Hızlı Tren projesine gönderildi. Kaynak: Raykent Lojistik A.Ş. (Linkedln)
Karaman-Ulukışla hızlı tren projesi kapsamında T2 tünelinde çalışmalar devam ediyor.
Kaynak: Metin KAYA (Linkedin)😀
İlerde bu hat Mersin ya da Adana’ya kadar uzatılır mı sizce?
Kaynak: İlker KARABAY (Linkedin)
Tcdd Genel Müdürü Veysi Kurt Bey, Karaman Ulukışla Hızlı Tren Projesi Kapsamında yapılan Üstyapı çalışmalarını yerinde incelemiştir.
Kaynak: Onur ARI (Linkedin)
Hayırlı olsun.Bugünkü kazada vefat eden emekçiler olmuş çok acı.
Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi Kapsamında Üst Geçit Kalıp-Demir-Beton Dökümü.
Kaynak: Mehmet Ali DOĞRU (Linkedin)
Kaynak: İlker KARABAY (Linkedin)
Aksaray-Ulukışla-Yenice hattına neden başlanmadı acaba?
Karaman Ulukışla hızlı tren alın kaynak işleri devam ediyor...
Kaynak: Mahsun ÖZEN (Linkedin)
Karaman Ulukışla Hızlı Tren Projesi Kapsamında Km 103+175 Üst Geçit, Prekast Kirişlerin Yerlerine Konulması.
Kaynak: Mehmet Ali DOĞRU (Linkedin)
Karaman Ulukışla Hızlı Tren Projesi Kapsamında Su Durağı İstasyon Tevsiat Bölgesinde Peron İstinatlarının Temel Betonu Dökümü.
Kaynak: Mehmet Ali DOĞRU (Linkedin)
Ray döşenmesine şaşırdım ve sevindim. Maşallah diyelim.