1-Sefaköy fenertepe
2-Beşiktaş maslak
3-haramidere Bahçeşehir Mahmutbey Aksaray
4-Mahmutbey Seyrantepe Kavacık Kozyatağı
5-Altunizade Çamlıca tem Kurtköy Sabiha havalimanı
6-harem D100 Gebze
7-Kartal Marmaray Kartal metro d100 uğur mumcu sancaktepe hızray m5metro
8-Süreyya plajı marmaray malteped100 sancaktepe hız ray
9-Çekmeköy Şile
10-Çatalca Büyükçekmece d100 metrobüs
Abatmışsınız. Evet bence de monoray yapılması gerekiyor İstanbul'a ama önerdiğiniz güzergahların çoğu olmaz. Bence şu güzergahlarda yapılması daha makuldur: 1) Beşiktaş - Fulya - Osmanbey - Bomonti - Okmeydanı - Bilgi Üniversitesi - Alibeyköy Otogarı - Yunus Emre Mahallesi - Cebeci - Habibler - Pirinççi Köyü
2) Atatürk Havalimanı - Sefaköy - Halkalı Merkez - MASKO - Metrokent - Habibler - Sultangazi Merkez
3) Cerrahpaşa - Emniyet Müdürlüğü - Karagümrük - Edirnekapı
4) Kartal Sahil - Kartal E-5 - Yakacık - Samandıra - Sancaktepe - Yenidoğan
5) Avcılar E-5 - Firuzköy - Esenyurt - Kıraç - Büyükçekmece
6) SAW - Tepeören Köyü - Gebze OSB - Kirazpınar - Gebze Otogar - Dilovası
7) Akfırat Köyü - Tepeören Köyü - Tuzla OSB - Aydınlı - İçmeler - Tuzla Marina
Sabiha Gökçen Havalimanı - Teknopark - Viaport - Medeniyet Üniversitesi - Sabancı Üniversitesi - Tepeören - Akfırat - Forumula 1 İstanbul Park - Okan Üniversitesi - Fatih Mahallesi - Viaport - Teknopark - Sabiha Gökçen Havalimanı Ring Havaray Yapılmalı
monoray ancak besleyici hat olarak olabilir Gebze-Harem ya da Beşiktaş-Maslak gibi yolcu potansiyeli yüksek rotalarda işletmek verimli olmayacaktır kartal marmaray-kartal köprüsü gibi rotalarda işletilebilir ama tramvay monoray dan çok daha düşük maliyetle yapılabilir ve çok daha verimli şekilde işletilebilir
Harem d100 gebze önermişsiniz. Neden gebzede durdunuz ki? Kocaeli, Sakarya'yı da dahil edin.
Şilede İstanbuldan ayrılıp il olmalı.Silivrideki görüşüm burada da geçerli.
Daha önce de bu konuda yazmıştım. Konu yine gündeme gelmiş. Monoray veya Havaray gibi projeler Istanbul gibi bir şehre yapılmamalı. Hatta teklif edilmesi bile yasaklanmalı.
Bu kadar uzun hatlara monoray yapılamaz. Zaten metro, tramvay var veya olacak bazılarında. Bunda kapsite bir yana görüntü kirliliğini tahmin bile edemiyorum. Altında da lastik tekerlekli trafik olacaktır. Tam bir kaos ortamı. Bazı ülkelerde var, hatta gittim gördüm aman aman birşey değil, gelişme olacak güzel olacak diye düşünülmemesi gerek. Ben şehirlerin içinde monorayın, havarayın tamaman gereksiz olduğunu düşüyorum. Ancak. bazı havalimanlarında terminaller arasında olanlar var ki gayet faydalı.