33.5 km uzunluğa ve 23 istasyona sahip olan M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattının konu başlığıdır. Anadolu Yakası'nın en uzun metro hattı olan bu hattımızdaki en acil ihtiyaç, yeni tren seti alımıdır. İhalesi yapılan yeni set alımı sürecinin mümkün olan en ivedi şekilde tamamlanması ve hattaki işletmenin full 8'li setlerle gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
top of page
HOŞ SOHBET
SIFIR SİYASET
bottom of page
Havalimanı uzatması ile açılan istasyonlardaki UAB ve AYGM yazılarının hepsi silinmiş, kaldırılmış, yerine Metro İstanbul ve İBB yazıları yapıştırılmış. Fotoğrafını çekebilme şansım olmadı, çekince ekleyeceğim.
Burdan dönmez artık yeni hat geliyor.
M12 hattıda eklenmiş.
Kozyatağı istasyonunun ismi, Pegasus - Kozyatağı olarak değiştirilmiş.
Benim bu hatla ilgili şöyle bir problemim var, Ben bu hattı otobüs aktarması ile kullanıyorum. Ring Otobüs saatleri 20 ya da 15 dakikada bir görünüyor ama otobüs kimi zaman yarım saati geçiyor.
O sırada gözümün önünden 500T ve 130ş gibi otobüsler geçiyor. Saat 9.30'dan sonra metroda her zaman oturacak yer oluyor, yukarıya çıkıyorum otobüs bekliyorum önümden bu iki otobüs boş geçiyor.
Madem metro kalabalık değil, bu otobüsler de boş ben aktarma yerinde neden otobüs bekliyorum? Yukarıda otobüs aşağıda metro olmamalı artık, bu otobüsler metroya yolcu taşımalı. Metro e-5Te olduğu için duraklar her yere çok uzak. bu şekilde olduğu müddetçe vatandaş arabayı zor bırakır
Nefret ediyorum bu metrodan.E-5 hizasinda Otoyol altindan gidip mahalleliye olmasi gerektigi kadar fayda saglamamasi bir yana Ozellikle kozyatagi ve kadikoy istasyonuna inerken birseyler oluyor bana.O bayat plastik hastane kokusu,avm isi merdivenlerin orada cakma magara dekoru Kaygan mermer kaplama birde peronlarin oradaki notr ama guclu serum kokusu beni asiri huzursuz ediyor tam nedir ismini koyamiyorum ama merak ediyorum daha kac kisi ayni seyi hissediyor diger metrolarda yok bu.
Geçtiğimiz günlerde Sabiha Gökçen Havalimanına gitmek için bu metronun yeni hizmete giren bölümünü kullanma fırsatım oldu. Yolculuğum sırasında bir kaç şey dikkatimi çekti. Kadıköy'den Tavşantepe'ye kadar olan kısım ile arasında istasyon tasarımı ve kullanılan malzemeler gibi unsurlarda ciddi kalite farkı var. Eski istasyonların duvar ve zeminlerinde granit kullanırken yeni istasyonlarda böyle bir şey söz konusu değil.
Fotoğraflardan da görüleceği üzere peron duvarları şimdiden kenarlarından soyulmaya başlanan kaplamalar ile kaplanmış. Havalimanı istasyonunun peron katında ise duvarların büyük kısmından su akışı söz konusu. Bu da yolculara maalesef gerek görsel gerekse yoğun rutubet dolayısıyla fiziksel bir rahatsızlık veriyordur. Aç-kapa istasyonu olduğunu düşündüğüm bu istasyonda diğer istasyon türlerine göre bu tarz çalışmalar daha kolaydır diye düşünürdüm.
Asıl merak ettiğim şey ise yapımını üstlenen ilgili bakanlığın neden gereken özeni göstermediği. Acaba İBB'ye devredeceği için mi böyle bir durum söz konusu yoksa seçim vb sebeplerden dolayı geçmiş gecikmenin telafisi olarak aceleye mi getirildi? Bu durum yine İBB'ye devredilen M3 Kayaşehir etabında da söz konusu mu?
(Yorum sadece 2 fotoğraf yüklememe izin verdi)
Yaklaşık 2 haftadır istasyonlarda yeni "8 vagon tren" anons sesi kullanılmaya başlandı. Tren perona gelmeden 1 dk önce çalıyor. Eski anons sesini de ekliyorum merak edenler için, yenisi M2 hattındakine benzer sözlere sahip, kaydetme şansım olmadı.
Eski anons:
WIFI kurulumu için ihaleye gidiliyormuş. 120 gün süre verilecekmiş. Sonunda bu hat da M2 hattı gibi wifi'ye kavuşabilecek.
M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen ve M10 Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı hattlarında kullanılacak 100 adet araç alım sözleşmesi 27 Temmuz 2023 tarihinde imzalandı.
Araçlar %51 yerli oranında Bozankaya firması tarafından Ankara'da üretilecek.
Teslimatlar Şubat 2024'te başlayacak olup Eylül 2025'te tamamlanacak.
Kaynak: https://ibb.istanbul/arsiv/41062/kadikoy-sabiha-gokcen-havalimani-metro-hattin