Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı üzerindeki en uzun tünel olan Tünel-26'da yapılan kazılar esnasında yaşanan göçme ve toprak kaymaları sebebiyle proje güzergâhında mecburi değişiklik yapılmıştır.
Tünelde yapım çalışmalar devam ediyor.
Bu süre zarfında trenler HT hattının Tünel-28 ile Tünel-27 arasındaki kısmında konvansiyonel demiryoluna geçiş yapmakta ve yaklaşık 8 km sonrasında Tünel-26'nın bittiği noktada tekrar HT hattına dönerek yoluna devam etmektedir.
Tünelin tamamının bu yıl (2023) bitirilip hizmete alınması planlanmaktadır.
![](https://static.wixstatic.com/media/a61aa5_3af61c8d3d564c468cd6db9831fd3153~mv2.jpg/v1/fill/w_141,h_137,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/a61aa5_3af61c8d3d564c468cd6db9831fd3153~mv2.jpg)
Bilecik T26 Tüneli Invert Donatısı
Kaynak: Bünyamin SAĞLAM (Linkedin)
04.07.2022 tarihli haberde altyapıda %75'lik fiziki ilerlemenin olduğu söyleniyor. Şu anda %60'lardan bahsediliyor. Bu nasıl oluyor acaba?
Son durum nedir şu an
Çalışmalar devam ediyor...
Kaynak: Vedat KURT (jeoloji Mühendisi, Linkedin)
Güncel bilgi var mıdır?