Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattı üzerindeki en uzun tünel olan Tünel-26'da yapılan kazılar esnasında yaşanan göçme ve toprak kaymaları sebebiyle proje güzergâhında mecburi değişiklik yapılmıştır.
Tünelde yapım çalışmalar devam ediyor.
Bu süre zarfında trenler HT hattının Tünel-28 ile Tünel-27 arasındaki kısmında konvansiyonel demiryoluna geçiş yapmakta ve yaklaşık 8 km sonrasında Tünel-26'nın bittiği noktada tekrar HT hattına dönerek yoluna devam etmektedir.
Tünelin tamamının bu yıl (2023) bitirilip hizmete alınması planlanmaktadır.
04.07.2022 tarihli haberde altyapıda %75'lik fiziki ilerlemenin olduğu söyleniyor. Şu anda %60'lardan bahsediliyor. Bu nasıl oluyor acaba?
Son durum nedir şu an
Çalışmalar devam ediyor...
Kaynak: Vedat KURT (jeoloji Mühendisi, Linkedin)
Güncel bilgi var mıdır?