Merhabalar, kullanımlarımdan edindiğim deneyimlerimden yola çıkarak M4 (Kadıköy - Sabiha Gökçen Havalimanı) Metro hattı için yolculuğun daha keyifli ve konforlu hale getirilebilmesi için yapılabileceğini düşündüğüm şeyleri anlatmak istiyorum. Öncelikle şunu söylemek isterim ki; evet farkındayım İstanbul için öncelik bu değiniceklerimden ziyade mevcut hat inşaatlarının tamamlanması, yeni uzatma projelerinin inşaata geçmesi, yeni hatların projelendirilip inşaata başlanması ancak bu söyliyeceğim küçük detayların değerlendirilip halkın kullanımına sunulmasıyla aslında kullanıcının daha keyifle bu hatları kullanması sağlanarak halka bi nebze de olsa mutluluk vermek ve konforlu bir seyahat imkanı sağlayarak, rahat huzurlu ve güvenli yolculuk deneyimi sunmasını sağlamak için bu önerileri sunuyorum dilerseniz bu önerileri sizlere sunuyim.
1>İstasyon Giriş Çıkış tünelleri, Aktarma Tüneller ve Turnike Katı ve Peronlara İniş Çıkış Tünellerindeki Aydınlatmalar
Takdir edersiniz ki metrolar yerin altında bulunan ve istasyondan istasyona değişiklik göstermekle birlikte yüzeye ulaşması zor yapılardır, yolcuların yer altında daha huzurlu ve konforlu hissetmelerini sağlamak için ise Anadolu yakasındaki diğer örnekleri olan nispeten daha yakın dönemde açılan M5 ve M8 hatlarını incelediğimzde İstasyon içerisindeki aydınlatmaların daha aydınlık ve Beyaz led ışıkların kullanıldığını görüyoruz ve bu istasyonların daha ferah bir ortam olmasını sağlıyor bunu M4 hattı için de uygulanması gerektiğini düşünüyorum.
2>Tren İçi Aydınlatmalar
İstasyonlar için bahsettiğim konu tren içindede geçerli, sarı ve soluk renkteki ışıklar böylesine uzun ve çok sayıda yolcunun kullandığı bu hat için yetersiz ve bunaltıcı oluyor, yeni hatlarda olduğu gibi bu hattında trenlerinin beyaz ve daha aydınlık ferah bir aydınlatmaya kavuşturulması gerektiğini düşünüyorum.
3>İstasyonlardaki Koku
Kullananan arkadaşlar da farkındadırlar kioğu M4 istasyonunda kötü bir koku mevcut bunun nasıl giderileceği hakkında bir bilgim veya fikrim yok ama bunun da konfor açısından büyük bir sorun olduğunu düşünüyorum.
4> Tren İçerisindeki Ses Sorunu
Ve yine kullanan arkadaşların mağlumudur ki trenlerin seyahat sırasında çıkarttığı sesin tren içerisine çokça gelmesi de büyük bir sorun yine çözümü hakkında bir fikrim yok ancak çözülmesinin elzem olduğunu düşünüyorum.
Evet şuan için aklıma gelen sorunlar bunlar yine dediğim gibi İstanbul’un öncelikli sorunları bunlar değil ancak bunlar da çözüme kavuşturulması gereken konular diye düşünüyorum ve fikirlerinize sunuyorum.
Biraz ters kaçacak ama, bütün metrolarla alakalı bir durum. bu koltuklar başımızın üstüne uzayacak kadar uzatılsa, yani camların 1/3'ü gidecek. Bazı günler yorgun olduğum zaman uyumak için kadıköy'den biniyorum. Kapının kenarında reklam tabelası değil de metro haritası olanlar var. O koltuklarda başımı rahatça koyup gideceğim durağa kadar uyuyorum, bazen bir iki durak da kaçıyor ama olsun. görüntü olarak kötü olur ama acayip rahat olur.
Tren içi sesin sebebi, söylenene göre setlerin konfor seviyesi. Yeni setler alınırken bu umarım göz önüne alınır. Aşılması kolay bir sorun aslında. Zaten set eksikliği var bu hatta. Bakalım bekliyoruz...
Hergün bu metroyu uzun mesafe olarak kullanıyorum. Çareyi aktif ses önleyicili kulaklık almakta buldum. Teknolojisiyle dış ortam sesinin birşey dinlemiyorsan bile kulağa gelmesini büyük oranda engelliyor. Birsey dinliyorsan zaten hiç sorun kalmıyor. Devamlı ve uzun mesafeli kullananlar için bu çözümü öneririm.
Ben hastane adliye durağından biniyorum, arabayı adliye otoparkına bırakıp hastane acil girişinin olduğu yoldan yukarı çıkıyorum. metro sanırım tam altta ama ben önce hastaneye kadar yürüyorum sonra da aynı mesafeyi metro içerisinde yürüyorum. tahminim 1 km yürüyorum. ankaradan geldiğim için ankaraylar ne kadar rahatmış diyorum. durağın girişinden metroya kadar 50 metre yürümüyorduk sanırım... bana göre en büyük konfor sorunu budur. ikincisi de otobüssüzlük.
M4'ü iyi sanardım M8'e binince tüm fikirlerim değişti bambaşka birşey ferah sanki bir avm gibi
M4 göreceli eski metrolardan biri. O dönemin finansal koşulları, teknoloji ve nispeten belki ucuza bitirilme gayreti nedeniyle yeni metrolara göre her açıdan konforsuz gerçekten. Ben de tüm maddelere katılıyorum ama sıralama yap derseniz en büyük problemin ses olduğunu söyleyebilirim. Araç yenilemesi ile giderilebilir mi bilmemekle birlikte sürücüsüz hale getirilmesi mümkünse onun da çok farkettireceğini düşünüyorum. İstasyonlar da adamakıllı bir tamir bakıma ihtiyaç duyuyor tabi. PAKS sistemi olmadığı için tünellerin tüm olumsuz (karanlık, nem, zaman zaman akan tavanlar vs) hava şartları da istasyonların havasını etkiliyor.
Her birine katılıyorum istasyonların bazı ışıkları tasarruf amaçlı kapalı, trenler kokuyor ayrı Kadıköy istasyonu lağım kokuyor direkt
Elden geçmesi lazım hattın yıllık bakım gerek
Kozyatağı istasyon inişi beni cilalı taş devrine götürüyor 😀
Ses bence en önemli sorun. Kulağımda çalan müziği duyamadığım anlar oluyor, bu sağlıklı olamaz.
Kesinlikle aydınlatma konusunda katılıyorum. M4 trenleri aşırı derecede loş. M5'teki o ferahlık yok. İnşallah yeni gelecek olan tren setlerinde bu sorun olmaz.
İstasyondan değil trenden kaynaklı koku var.Sanki fazla dezefenktan kullanılıyor sanki.