Projede karayolu geçişinden vazgeçildi. Yaklaşık 28 kilometre uzunluğunda ve 13 istasyondan oluşacak bir metro sisteminde karar kılındı. Proje işletime alındığında Bakırköy (İncirli)-Söğütlüçeşme arası 42 dakikaya düşecek.
Kaynak:ntv.com.tr
Projeyle ilgili hazırladığımız fizibilite çalışmasına aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:
https://www.kamusozu.com/forum/3-katli-buyuk-istanbul-tuneli/proje-fizibilitesi-hakkinda-detaylar
Son durumda tek katlı ve sadece raylı sistem geçiyor sanırsam. Ama saçma olan bakırköyden vs karşıya geçmek için niye 30 km'lik metroya binilsin Ki. Keşke Marmaray gibi tam yatay bı hat olsaydı. Kirazli-Edirnekapi-Mecidiyeköy/gayrettepe ve ordan karşıya Üsküdar - Söğütlüçeşme şeklinde bı güzergah olsa daha hızlı şekilde yolcular karşıya geçerdi.
Acaba 2024 yatırım programına alındı mı bu hat, hazır revizyona gidilmiş ve yerel seçimler de yaklaşmışken?
Bu proje 2018 vaadleri arasında da vardı yapılmadı(belki ekonomik sorunlardan dolayı) 2023 oldu yine vaad edildi. Kaç ay oldu en azından ihalesi yapılsın da proje güme gitmesin bu hat ve m20-Beylikduzu metrosu, metrobüs trafiğini çok hafifletecek + m3-bakirkoy hattı ile birlikte m1 hattını da hafifletir güzel olur yani.
Artık bu metro, M2 Sefaköy uzatması ve M20'ye acilen başlanması gerekiyor. Dün sabah 4'te metrobüse binemedim. Çünkü ağzına kadar doluydu.
Böyle olması harika olmuş. Bu haliyle M20 ile birlikte metrobusün tüm rotasını kapsıyor. Metrobüs açık kalırsa ve hızray da yapılırsa şehrin doğu-batı aksındaki mobilite problemi ciddi ölçüde çözülür gibi.
3 katlı proje zaten uygulaması zor bir projeydi . Karayolu kısmının atılması ile proje yapılabilir hale geldi. İstasyon sayısında azaltılmış
Okmeydanı yok yeni projede
Henüz bütçe ayrılamadı için ne zaman yapılacağı belli değil.
İlk etapta İncirli-gayrettepe etabı acil yapılmalı. Gayrettepe Havalimanı hattı
İle direk bağlantılı olacağı için gayrettepe istasyonu hazır. 5 sene içinde işletmeye açılabilir