Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Kırıkkale-Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın Kırıkkale-Delice-Çorum kesiminin ihalesi 2024'ün ilk yarısında gerçekleştireceklerini duyurdu.
Bazı hatlar vardır ki en verimli şekilde kullanabilmek için tamamını yapmak gerekir. Bazı hatların bir etabı ise size tamamı kadar verim sunmasa da yine de çok büyük bir eksikliği giderir. İşte o hattın bu belirttiğim hangi sınıfa girdiğine iyi karar vermek lazım. Mesela Sivas-Erzincan HT hattının ilk etapta Hafik ya da Zara’ya varmasının hiçbir ekonomik değeri olmaz. Aynı anda tüm etapların beraber ilerlemesi lazım ki aradaki bağlantı sağlanabilsin. Benzer şekilde düşünürsek bu hattın da Çorum’a kadar olan kısmının pek bir ekonomik katkısı olmayacaktır. En azından tamamen modernize edilen mevcut Samsun-Kalın hattına bağlanması lazım ki hem Ankara-Samsun hem de Kuzey-Güney aksında ciddi bir kısaltma sağlasın. Bundan dolayı eğer diğer etabın ihalesi de yakın tarihlerde yapılmayacaksa ilk etap olarak Çorum yerine Havza’nın seçilerek Samsun limanına kestirme bir bağlantı sağlanmasının çok daha faydalı olacağını düşünüyorum.
Bakan Uraloğlu Delice- Çorum YHT projesinin ihalesinin 2024 yılında yapılarak, çalışmalara başlanılacağını duyurdu.
Bakan Uraloğlu, “120 kilometre uzunluğundaki Delice-Çorum Yüksek Standartlı demiryolumuzu tamamladığımızda, 250 km/saat tasarım hızına sahip Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolumuz ile entegre olacak.
Çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olacak hattımızda Hızlı Tren seferleri düzenleyeceğiz. Hattımızın devreye girmesi ile birlikte 240 kilometre olan Ankara-Kırıkkale-Çorum arasında yaklaşık 3,5-4 saat süren ulaşım süresi, 1,5 saatten daha kısa sürecek.
Delice-Çorum arasındaki karayolu ile yaklaşık 1,5 saat süren ulaşım süresini de yaklaşık 35 dakikaya düşürüp, her türlü hava koşulunda vatandaşımıza kesintisiz ulaşım imkanı sağlamış olacağız.” diye konuştu.
Aslında proje, Samsun-Mersin hızlı tren hattı projesi. Delice'de bir makasla Ankara-Sivas yht hattına, Yenice'de de Adana-Mersin hızlı tren hattına bağlanacak. Projenin tam güzergahı Samsun-Çorum-Delice-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice şeklinde.
Bazı hatlar vardır ki en verimli şekilde kullanabilmek için tamamını yapmak gerekir. Bazı hatların bir etabı ise size tamamı kadar verim sunmasa da yine de çok büyük bir eksikliği giderir. İşte o hattın bu belirttiğim hangi sınıfa girdiğine iyi karar vermek lazım. Mesela Sivas-Erzincan HT hattının ilk etapta Hafik ya da Zara’ya varmasının hiçbir ekonomik değeri olmaz. Aynı anda tüm etapların beraber ilerlemesi lazım ki aradaki bağlantı sağlanabilsin. Benzer şekilde düşünürsek bu hattın da Çorum’a kadar olan kısmının pek bir ekonomik katkısı olmayacaktır. En azından tamamen modernize edilen mevcut Samsun-Kalın hattına bağlanması lazım ki hem Ankara-Samsun hem de Kuzey-Güney aksında ciddi bir kısaltma sağlasın. Bundan dolayı eğer diğer etabın ihalesi de yakın tarihlerde yapılmayacaksa ilk etap olarak Çorum yerine Havza’nın seçilerek Samsun limanına kestirme bir bağlantı sağlanmasının çok daha faydalı olacağını düşünüyorum.
Bakan Uraloğlu Delice- Çorum YHT projesinin ihalesinin 2024 yılında yapılarak, çalışmalara başlanılacağını duyurdu.
Bakan Uraloğlu, “120 kilometre uzunluğundaki Delice-Çorum Yüksek Standartlı demiryolumuzu tamamladığımızda, 250 km/saat tasarım hızına sahip Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolumuz ile entegre olacak.
Çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olacak hattımızda Hızlı Tren seferleri düzenleyeceğiz. Hattımızın devreye girmesi ile birlikte 240 kilometre olan Ankara-Kırıkkale-Çorum arasında yaklaşık 3,5-4 saat süren ulaşım süresi, 1,5 saatten daha kısa sürecek.
Delice-Çorum arasındaki karayolu ile yaklaşık 1,5 saat süren ulaşım süresini de yaklaşık 35 dakikaya düşürüp, her türlü hava koşulunda vatandaşımıza kesintisiz ulaşım imkanı sağlamış olacağız.” diye konuştu.
İhale Kırşehir'i de kapsasa keşke