top of page

Forum Mesajları

Umut Can Yücelen
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 Eki 2023
In Marmara Ulaşım Haberleri
Öncelikle İzmitli ve Ulaşım ile ilgilenen arkadaşlara sormak istiyorum. Bildiğim kadarıyla Ulaşımpark filosunda 10 adet İtalyan üretimi Bredamenarinibus Avancity 18 CNG tipi Körüklü otobüs bulunmakta. Lakin Ulaşımpark bu otobüsleri bildiğim kadarıyla yeterince verimli kullanamıyor. Bunun sebebi nedir? Oysa bu 10 körüklü otobüsle aynı zamanlarda üretilmiş 35 adet İtalya üretimi Bredamenarinibus Avancity 12 CNG solo otobüsler, gayet verimli şekilde kullanılmakta, Bunun sebebi nedir? Ulaşımpark idaresi yeterli önemi mi göstermiyor?
Ulaşımpark filosundaki İtalyan üretimi Bredamenarinibus Avancity CNG Körüklü otobüsler hakkında content media
2
4
47
Umut Can Yücelen
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
08 Eki 2023
In İstanbul Ulaşım Haberleri
Sevgili arkadaşlar, size bir konuda sorum olacaktı. Şimdi malum, mevcut metrobüs hattının kapasite arttırımı ile ilgili bir ton proje ve geliştirme önerisi dolaşıyor. Bununla ilgili olarak 25m uzunluktaki çift körüklü AKIA ve 21,5m uzunluktaki Otokar marka metrobüs alımları yapıldı ve hala alımlar devam ediyor. Ancak aklımda bazı sorular var bu konu ile ilgili. • Mevcut dizel motorlu araçlar, her ne kadar, günün her saati sonuna kadar dolu bir şekilde yolcu taşıyor olsa bile, bu haliyle ne kadar ekonomik? • Ayrıca bu hat, tıpkı eskiden troleybüslerde olduğu gibi elektrikli hale getirilemez mi? Yani havai hattan gelecek enerji ile çalışabilmesi mümkün değil mi? • Eğer bu hale getirilecekse gerek yapılacak havai hatlar, gerek bunların trafo ve elektrik sistemleri, gerekse alınacak veya dönüştürülecek araçlar nedeniyle maliyeti artacaktır haliyle, Ama bundan dolayı oluşacak fatura astarı yüzünden pahalıya geldiği için mi İBB tarafından vazgeçildi veya uygulanmadı? • Bir de Boğaz köprüsü geçişi söz konusu, peki bu durumu aşmak için kısa menzilli bataryalı araçlar kullanmak mümkün değil mi? Yani havai hat Tüyap - Zincirlikuyu ve Boğaz köprüsü - Söğütlüçeşme arasında kurulduktan sonra, Tıpkı Konya tramvayı gibi belirli bir mesafede havai hat kullanmadan batarya kullanarak metrobüs araçlarının ilerlemesini sağlamak mümkün değil mi? • Bildiğim kadarıyla İBB başkanı sayın Ekrem İmamoğlu, söylediğine göre yapılacak; M7 Kabataş - Mahmutbey - Esenyurt metrosu uzatması ve M20 Sefaköy - TÜYAP metro projesi ile metrobüs hattının yükünün azaltılması sağlananarak ulaşımı rahatlatmayı planlıyor. Lakin gerek M7 ve gerek M20 metro projeleri; tamamı yer altında olacak şekilde planlanmasından dolayı, inşaa süreçlerinin haliyle uzun sürecek olması nedeniyle kısa ve orta vadede Metrobüs hattının kapasite arttırımı için bir projesi var mı?
6
10
187
Umut Can Yücelen
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
21 Eyl 2023
In Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı
Günümüzde bilindiği gibi Osmaneli - Bursa arasında Yüksek standartlı yani yüksek hızlara uygun demiryolu yapılmakta. Her ne kadar YHT kullanımı için olsa da. Ancak bazen aklıma gelmekte, keşke eski Bursa - Mudanya hattı güzergahı üzerinden Eski tren garının yer aldığı Demirtaş'a kadar gelebilseydi. Ancak bu eski güzergah üzerinde günümüzde farklı yapılar ve yollar yer almakta, Keşke bu hat tekrar canlandırılabilecek halde olsaydı. Hat genişliği standart açıklıkta yapılsa, çift hat olarak kullanılabilecek olsa ve elektriklendirilse harika bir hat olurdu. Ayrıca Mudanyaya, Gemlik'e ve Yalovaya kadar uzatılsa müthiş bir ulaşım rahatlığı sağlardı. Umarım Günün birinde böyle bir imkan doğar ve kullanabiliriz
3
1
269
Umut Can Yücelen
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
20 Eyl 2023
In Marmara Ulaşım Haberleri
Bu başlık henüz açılmadığı için nereye açmam gerektiğini bilemedim. Eğer kurallara uygun ise bu başlığa ileride bu konu ile ilgili haber ve fotoğrafları da paylaşabilirim. Öncelikle Sakarya Büyükşehir Belediyesi yani Sakarya İli sınırları içinde toplu ulaşım hizmetlerinin nasıl yürütüldüğünden başlamalıyım. Sakarya'da Ulaşım; Belediye otobüsleri, Özel Halk otobüsleri, Minibüsler ve Taksi-dolmuş denilen araçlar ile sağlanmaktadır. Adapazarı Kent merkezi dışında ulaşım tamamen özel halk otobüslerinin tekelindedir. Ayrıca Akyazı, Hendek ve Karasu ilçelerinde de ilçe içi çalışan minibüsler mevcuttur. Bunun dışında Arifiye ilçesinde de Arifiye Belediyesi tarafından ilçeiçi ulaşım yürütülmektedir. Sakarya Büyükşehir Belediyesine ait Otobüsler ise yalnızca; Adapazarı, Serdivan, Erenler, Söğütlü ve Ferizli ilçelerinde hizmet vermektedir. Sakarya Büyükşehir Belediyesinde 120 adet otobüs bulunmaktadır. Sakarya Büyükşehir Belediyesinin Toplu Taşıma dairesine ait bu otobüsler ise; • 48 adet 9,2 metre uzunluğa sahip Otokar Doruk LE • 28 adet 12 metre uzunluğa sahip, solo BMC Procity TR • 16 adet 12 metre uzunluğa sahip, solo Otokar Kent LF • 10 adet 7,8 metre uzunluğa sahip, Otokar Sultan Maxi city • 10 adet 8,5 metre uzunluğa sahip, BMC Neocity • 6 adet 18 metre uzunluğa sahip, Körüklü Mercedes - Benz Conecto G (2012 ve 2014 model) • 2 adet 18,75 metre uzunluğa sahip Körüklü BMC Procity K Bunun yanında Adapazarı için çeşitli zamanlarda kamuoyuna tanıtılan, çok sayıda raylı sistem projesi vardır. Ancak bu projelerden herhangi biri için henüz bir adım atılmış değildir. Ancak 2023 Nisan ayında açıklanan bir raylı sistem projesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır. Ancak o günden günümüze henüz bu proje için bir adım atılmamıştır.
4
17
199
Umut Can Yücelen
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
19 Eyl 2023
In U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Projesi
• Malum yakın bir gelecekte T6 Sirkeci - Kazlıçeşme tren hattı açılıyor. Bu hatta hangi trenler kullanılacak? • Ayrıca bu hatta kullanılacak trenler nasıl olacak? Eski E8000 serisi trenlerin restore edilmiş modelleri mi yoksa yeni üretilecek trenler mi?
2
2
194

Umut Can Yücelen

Raylı Sistem Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page