top of page

Forum Mesajları

Stambouliote
21 Mar 2024
In U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Projesi
Kazlıçeşme-Sirkeci hattı fikir olarak son derece iyiydi fakat ne yazık ki kent yönetiminde ikibaşlılığın en vahim sonuçlarını yaşıyoruz. Belediye T6 demiş, Bakanlık U3 demiş, totemler farklı. Yapılırken “ben yaptım oldu” denerek tek yola düşürülmüş; gerçek bir ulaşım aracı olabilecekken, göstermelik bir hat hâline gelmiş gibi hissediyorum. İşbirliği ve görüş alışverişi olmayınca böyle oluyor demek ki.   Tarihî demiryolu çevresinin rekreasyon ve dinlence alanı olarak tasarlanması fikri güzel ama var olan iki şeritli hattı tek yola indirmek bir akıl tutulması. Yarım saatlik sefer aralıkları hattı turistik bir atraksiyon olarak kalmaya mahkûm bırakmış durumda ne yazık ki. Oysaki toplu ulaşım olanaklarının oldukça zayıf olduğu fakat turistik potansiyeli son derece yüksek semtlerden geçiyor.   Demiryolu iki şeritli olarak korunsaydı, sefer sıklıkları kentin ulaşım gerçeklerine uygun bir biçimde düzenlenebilirdi. Cankurtaran ve Kumkapı arasında Akbıyık, Küçükayasofya ve Kadırga’ya birer durak eklenerek hat hem bölge halkına hizmet edecek hem de turistler için kentin kenarda kalmış pek çok tarihî yapısına ulaşım sağlayacak bir hat hâline getirilebilirdi.   Hattı gerçek bir tramvay hattı olarak kullanabilmek için Cankurtaran ve Sirkeci durakları arasına bir Sarayburnu durağı eklenebilir ve Sarayburnu’ndaki park daha ulaşılabilir hâle getirilebilir.   Kazlıçeşme kesimi de yine uzatmalara elverişli olabilir. Hattın Zeytinburnu içlerine dek uzatılması mümkün.   Maalesef bu hâliyle insanların işe, okula giderken güvenip de kullanabileceği bir hat kesinlikle değil. Bir aracı kaçırdığınızda bir sonraki yarım saat sonra. Kaçırdığınızda yakından geçen bir alternatif yok. Umarım gelecek planlarında bunlar düşünülüp düzeltilir.
12
14
704
Stambouliote
20 Mar 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
Bu hat oturmakta olduğum bölgeden geçtiği için yakından takip ettim fakat gelecek planlarında ve hedeflerde bu hatta eklenecek olası bir uzatmadan söz edildiğini görmedim. Sizce gelecekte Ataköy İstasyonu’ndan M3 Bakırköy-Sahil İstasyonu’na aktarma verecek biçimde bir uzatma isabetli olmaz mıydı?   Aynı şekilde kuzey kesiminde Olimpiyat İstasyonu’ndan batıya doğru Güvercintepe > Şahintepe > Ispartakule > Bahçeşehir güzergâhında bir uzatma şehrin metro ağı için verimli ve yararlı olabilir mi?
7
38
1k
Stambouliote
20 Mar 2024
In M9 Bahariye-Ataköy Projesi
Herkese merhaba. Yeni hat İstanbul'a hayırlı olsun. Belediyeye de yazdığım ancak olumsuz geri dönüş aldığm bir konuda sizlerin fikirlerini merak ediyorum. Bu hattaki istasyon adlandırmalarını çok isabetsiz bulmuştum. Örneklendirmek gerekirse Mimar Sinan durağının adı bölgedeki bir caddeden geliyor. Fakat İstanbul’da gelenekselleşmiş uygulama istasyonun hizmet verdiği mahalle ya da semtin adını taşımasıdır. Bağlar yerine Mimar Sinan adının tercih edilmesi sizce mantıklı mı? Bilirsiniz bizde mahalle sakinleri bile cadde adı bilmez. İstanbul’da onlarca Mimar Sinan Caddesi var ve bunların biri Bahçelievler biri Küçükçekmece’de çok yakın bir konumda. Kaldı ki Büyükçekmece başta olmak üzere birden fazla Mimarsinan mahallesi var. Bu adın ayırt edici hiçbir özelliği yok. Bağlar, Bağlar Mahallesi, Güneşli-Bağlar ya da Bağlar-Güneşli bile düşünülebilir ama Mimar Sinan adına bir türlü ikna olamadım.   Neyse ki İhlas Yuva yanlışından dönüldü. Ticari bir konut markasının adı verilmek yerine bulunduğu caddenin adından dolayı “29 Ekim Cumhuriyet” olarak değiştirildi. Fakat burada da “Cumhuriyet” ibaresinin neden eklendiğini anlayamadım. Şanlı cumhuriyetimizin adından rahatsız olduğumdan değil tabii ki ama bu kelime caddenin adında yok ve istasyon adını gereksiz uzatmış.
13
19
881
!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page