top of page
Forum Mesajları
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
07 Eki 2024
In Denizyolu Projeleri
Bakan Uraloğlu, dünya sıralamasında Türk sahipli deniz ticaret filosunun 2023 yılına göre bir basamak daha yükselerek 11. sıraya yerleştiğini belirterek, “Dünyada ilk 10’da yer alma hedefimize son bir basamak kaldı. Gemi adedi bakımından 2021 yılında bin 574 olan gemi sayısı 2024 yılı Haziran sonu itibarıyla 2 bin 107’ye çıktı. 2002 yılında 8,9 milyon dedveyt ton kapasite ile dünyada 17’nci sırada olan Türk deniz ticaret filosu yaptığımız yatırımlar sayesinde 52,7 milyon dedveyt tona ulaştı.” dedi.
Türk bayrağının denizcilik sektöründe prestij kazanması için yaptıkları çalışmalar sayesinde Türk bayraklı deniz ticaret filosunun her geçen yıl hızla yükseliş gösterdiğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, “Artık denizlerde Türk bayrağı dünyanın en prestijli bayrakları arasında yer alıyor.” dedi. Uraloğlu, ana gemi gruplarına göre 2024 yılı ilk altı aylık verileri incelendiğinde Türk bayraklı deniz ticaret filosunda adet bazında 118 gemi ile Genel Kargo Gemisi’nin dedveyt ton bazında ise 1,56 milyon dedveyt ton ile Dökme Yük Gemisi’nin başı çektiğinin altını çizdi.
Kaynak: https://www.haberturk.com/dunyada-ilk-10-a-bir-basamak-kaldi-3726413-ekonomi
0
0
40
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
07 Eki 2024
In ASELSAN
ZMA-X İnsansız Zırhlı Muharebe Aracı TEKNOFEST'te sahne aldı
2
0
18
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
06 Eki 2024
In Havalimanı Projeleri
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de Kapadokya başta olmak üzere 7 bölgede gerçekleştirilen sıcak hava balonu turizminde ocak-eylül döneminde 9 ayda 32 bin 445 sıcak hava balonu havalandığını, 700 bin yolcunun bu uçuşu deneyimlediğini söyledi.
Bakan Uraloğlu, yıl sonuna kadar 2022’de kırılan 750 bin yolcu sayısı rekorunun geride bırakılmasının beklendiğini de belirtti.
Türkiye’nin gerek trafik hacmi gerekse uçulan gün sayısı bakımından dünyanın en büyük ticari sıcak hava balonu operasyonunu yürüten ülke olduğunun altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye’de halihazırda ruhsatlandırılmış 70 sıcak hava balon işletmesi, 6 onaylı eğitim organizasyonu ve 1 üretim organizasyonu bulunduğunu ifade etti.
Kapadokya, Pamukkale, Soğanlı, Çat, Ihlara, Afyonkarahisar ve Antalya olmak üzere 7 bölgede sıcak hava balonu faaliyetlerinin yürütüldüğünü kaydeden Bakan Uraloğlu, "Söz konusu işletmeler filolarında bulunan
439 sıcak hava balonu ve 712 balon pilotuyla hizmet veriyor" ifadelerini kullandı.
Gerçekleştirilen balon uçuşlarının yüzde 80'inden fazlasının Kapadokya bölgesinde yapıldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Kapadokya, iklim ve rüzgar yapısı, yılda ortalama 250 güne kadar uçuş yapılmasına imkan tanıyan coğrafyasıyla zirvedeki yerini koruyor. Kapadokya’da sadece 1 günde gerçekleştirilen uçuş sayısına dünyanın diğer uçuş yapılabilen bölgelerinde sadece festivallerde ulaşılabiliyor" dedi.
0
0
36
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
06 Eki 2024
In Özel Gün Mesajları
İtilaf Devletleri donanmaları 30 Ekim 1918'de imzalanan Mondros Ateşkes Antlaşması'na dayanarak 13 Kasım 1918'de Haydarpaşa önlerine demirleyip İstanbul'a girdi. Fiilen gerçekleşmiş olan işgal, 16 Mart 1920 tarihinde resmi işgale dönüştü.
Türk Ordusu'nun İzmir'e girmesinden sonra Fahrettin Paşa komutasındaki 5. Süvari Kolordusu İtilaf Devletleri kontrolündeki tarafsız bölgeye doğru ilerlemeye başladı. Bunun üzerine Müttefik kuvvetlerde bulunan Fransız ve İtalyan birlikleri derhal geri çekildi. Çanakkale'de bulunan İngiliz birlikleri General Harington'un emriyle savunma pozisyonu aldı.
İngiltere, Ankara Hükûmeti ile anlaşma yolları aramaya başladı. Ankara Hükûmeti İstanbul ve Çanakkale boğazlarının denetimini istedi. İngiltere başbakanı Lloyd George bu istekleri reddetti. Birliklere savaş pozisyonu alması emrini verdi. Fakat Harington ateş açılmaması emrini verdi. Türk birlikleri, İngiliz direnişi ile karşılaşmadan tarafsız bölgeye girerek Çanakkale Boğazı'na doğru ilerlemeye başladı. Türklerle savaşılmasını istemeyen Winston Churchill'in başını çektiği bir grup bakan istifa etti.
Diğer taraftan İzmir'in Kurtuluşu'ndan sonra Damat Ferit Paşa 21 Eylül 1922'de ülkeden kaçtı. Mudanya Mütarekesi gereği Trakya topraklarının teslimi yapılırken Türkiye'yi temsil edecek kişi olarak Mustafa Kemal Paşa'nın isteği ile Refet Paşa; İstanbul komutanı olarak da Millî Müdafaa Umumi Katibi Selahattin Adil Paşa görevlendirildi. Refet Paşa, 19 Ekim tarihinde TBMM Muhafız Grubu'ndan 100 kişilik bir kuvvetle Gülnihal vapuru ile Mudanya'dan ayrılıp İstanbul'a geldi. Ardından "İstanbul Komutanı" sıfatıyla Selahattin Adil Paşa, 81. Alay ile İstanbul'a geldi. Refet Paşa ve Selahattin Adil Paşa'nın İstanbul'a gelmesine rağmen işgal sonlanmadı. Çünkü mütarekeye göre işgal kuvvetleri barış antlaşması imzalanmasından hemen sonra İstanbul'u boşaltacaktı.
24 Temmuz 1923 tarihinde Lozan Barış Antlaşması'ndan sonra, 23 Ağustos 1923'ten itibaren İtilaf kuvvetleri İstanbul'dan ayrılmaya başladı. Son İtilaf birliği ise 4 Ekim 1923 günü Dolmabahçe Sarayı önünde düzenlenen bir törenle Türk bayrağını selamlayarak şehri terk etti.
6 Ekim 1923'te ise Şükrü Naili Paşa komutasındaki 3. Kolordu İstanbul'a girdi ve işgal resmen sonlandı. İşgal 4 yıl 10 ay 23 gün sürdü. Her yılın 6 Ekim'i böylece İstanbul'un kurtuluş günü olarak belirlendi ve kutlanmaya başlandı.
Kaynak: Wikipedia
3
1
33
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
04 Eki 2024
In Ankara Ulaşım Haberleri
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), Keçiören ilçesinin şehir merkezi ile bağlantısını sağlayan Fatih Köprüsü'nde yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla çift şeritli tüp tünel yapılması için çalışma başlattı.
Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5 gün içinde başlanacak çalışmanın 240 günde tamamlanması planlanıyor.
Şehir içi trafik ağına katkı sağlamak ve alternatif güzergah oluşturulması için Keçiören ve Altındağ ilçeleri sınırlarında bulunan Kazımkarabekir ile Atatürk caddelerinin birbirine bağlanması amacıyla Fatih Caddesi'ne paralel iki şeritli çift tüp tüneli yapılması için "Keçiören Fatih Köprüsü Alternatif Karayolu Tüneli Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmet Alım İşi" adıyla düzenlenecek ihale şartnamesinde, yükleniciden tünel projesinin en az 2 dakikalık animasyonun hazırlanması da istendi.
5
0
101
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
02 Eki 2024
In TUSAŞ KAAN
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Türkiye'nin önemli savunma projesi Milli Muharip Uçak 'KAAN' hakkında TRT Haber canlı yayınında açıklamalarda bulundu. KAAN'ın ilk teslimatının 2028 yılında gerçekleşeceğini söyleyen Demiroğlu, "2025 yılı sonunda iki tane KAAN'ımız havalanmış olacak" dedi.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Fatih Demiroğlu, milli muharip uçak KAAN hakkında şunları ifade etti:
"İlk test uçuşlarımızı yaptık, bu sene bir uçuş daha yapacağız. Ama esas geliştirme test uçuşlarımız seneye başlıyor. Gayet yolunda gidiyor. İnşallah önümüzdeki sene sonunda 2025'de uçuşlarına başlayacaklar. İki tane KAAN'ımız havalanmış olacak. 2028'de de ilk teslimatımızı Hava Kuvvetlerine yapmış bulunuyoruz. Bütün siparişlerimizi vermiş bulunuyoruz. Hazırlıklarımız bu yönde devam ediyor.
2
0
32
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
02 Eki 2024
In İklim ve Çevre Haberleri
Nottinghamshire'da bulunan Uniper'e ait Ratcliffe-on-Soar termik santralinin kapatılmasıyla ülkede elektrik üretmek için fosil yakıt yakılan 142 yıllık tarih sona erecek.
Birleşik Krallık, 1882 yılında kamu elektrik üretimi için kömürü kullanan ilk ülke olmuştu. Kömür santrallerinin kademeli olarak kapatılmasından doğan boşluğun güneş ve açık deniz rüzgarı gibi yeşil alternatifler tarafından doldurulmasıyla birlikte İngiltere, kömür kullanımını sona erdiren ilk G7 ülkesi olacak.
1990 yılında ülkenin elektrik ihtiyacının yaklaşık yüzde 80'ini kömür oluşturuyordu ancak iklim değişikliğiyle mücadele çabaları kapsamında kömür kullanımına aşamalı olarak son verildi.
Bununla birlikte, değişken doğal gaz fiyatlarına olan bağımlılığın devam etmesi nedeniyle bu geçişin bir bedeli oldu ve Uluslararası Enerji Ajansı rakamları, İngiltere'nin gelişmiş dünyadaki en yüksek endüstriyel elektrik fiyatlarına sahip olduğunu gösteriyor.
Kaynak: Milliyet.com.tr
3
0
32
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
01 Eki 2024
In TOGG
Bakan Kaçır
"Togg, 16 ay içinde 37 bin araç üretti, dünyanın en kıymetli elektrikli araç markasının 6'ncı yılında geldiği üretim hacmine bir yılda geldi. 81 ilin tamamında hızlı şarj üniteleri kurulmuş oldu. Türkiye, elektrikli araç başına düşen şarj ünitesi sayısında Avrupa'da lider konumda.
2
0
64
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
30 Eyl 2024
In Standart Demiryolu Projeleri
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklama ile Adapazarı-Gebze bölgesel treni güzergahında yapılan modernizasyon çalışmalarının ardından hattın 2021 yılında yeniden hizmete sunulduğunu belirtti.
Uraloğlu, "Modernizasyon çalışmalarımızla hem seyahat konforunu artırdık hem de daha yüksek standartlı bir taşımacılık sağladık. 2021 yılında tekrar hizmete sunulan hattımızı, açıldığı tarihten bugüne 2 milyon 522 bin 568 yolcumuz kullandı" dedi.
Adapazarı-Gebze bölgesel treninde 2023 yılından itibaren milli elektrikli tren setlerinin kullanılmaya başlandığını aktaran Uraloğlu, "Ülkemizin en büyük sanayi kuruluşlarından olan TÜRASAŞ tarafından yerli imkanlarla üretilen milli elektrikli tren setlerini ilk defa Adapazarı-Gebze arasında kullanmaya başladık. Konforuyla göz dolduran setlerimiz bugüne kadar 3 bin 803 sefer yaptı ve 369 bin 488 kilometre yol katetti. Milli trenlerimiz bugüne kadar 867 bin 770 vatandaşımıza hizmet verdi" ifadelerini kullandı.
Bölgesel trenin, Marmara'da yaşayanlar için günlük ulaşımın vazgeçilmez parçası haline geldiğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, "Adapazarı-Gebze arasında günlük 10 sefer düzenleniyor. Hat üzerinde bulunan Kırkikievler ve Köseköy duraklarını da 27 Eylül'de hizmete açtık. Böylelikle durak sayısını 13'e çıkararak daha fazla vatandaşımızın trenimize erişimini sağladık. Artan durak sayıları sonrası yolcu talebinde de artış bekliyoruz. Adapazarı'ndan trene binen bir vatandaşımız yalnızca 1 saat 27 dakikada Gebze'ye ulaşıyor" dedi.
3
1
58
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
29 Eyl 2024
7
2
211
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
29 Eyl 2024
In TOGG
Bakan Kacır, Bursa'nın Gemlik ilçesinde yer alan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubunun (TOGG) teknoloji kampüsünü ziyaret etti, T10F modelini inceledi.
3
0
41
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
29 Eyl 2024
In Enerji Projeleri
Türkiye'nin enerji ithalatı için ödediği tutar, ağustosta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,5 azalarak 5 milyar 297 milyon 385 bin dolar oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu ile Ticaret Bakanlığı'nca oluşturulan geçici dış ticaret istatistiklerine göre, ağustos ayında Türkiye'nin toplam ithalatı, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 10,7 azalarak 27 milyar 40 milyon 227 bin dolar olarak belirlendi.
Bu tutarın 5 milyar 297 milyon 385 bin dolarlık kısmını, enerji ithalatı olarak özetlenen "mineral yakıtlar, mineral yağlar ve bunların damıtılmasından elde edilen ürünler, bitümenli maddeler, mineral mumlar" oluşturdu.
Ağustos 2023'te bu rakam 5 milyar 323 milyon 596 bin dolar olarak kayıtlara geçmişti. Böylece enerji ithalatı tutarı yıllık bazda yüzde 0,5 azaldı.
Bu dönemde ham petrol ithalatı ise yüzde 7,1 azalarak 2 milyon 649 bin 871 tona geriledi.
1
0
21
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
27 Eyl 2024
In RES Projeleri
Türkiye, bu yılın ilk yarısında ilave ettiği 426 megavat rüzgar enerjisi kapasitesiyle, karasal rüzgar enerjisi kapasite artışında Avrupa'da beşinci sırada yer aldı.
Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği WindEurope tarafından hazırlanan bu yılın ilk yarısına ait verileri içeren "İstatistikler ve Görünüm Raporu"ndan derlenen bilgilere göre, söz konusu kapasite 78 rüzgar türbininin ortalama 5,5 megavatlık gücünden oluşuyor.
Türkiye'nin yıl sonunda 1350 megavat ilave kapasiteye ulaşacağı öngörülürken, ülkenin ilk yarıda elde edilen 426 megavatlık artışı yıl sonu tahmininin yüzde 32'sini oluşturuyor.
İlk yarıda en yüksek karasal rüzgar kapasitesini sisteme dahil eden ülke 1300 megavat ile Almanya oldu. Almanya'yı 876 megavatla İspanya, 573 megavatla Fransa, 536 megavat kapasite ile İsveç takip etti.
Böylelikle Türkiye, bu yılın ilk yarısında ilave ettiği 426 megavat rüzgar enerjisi kapasitesiyle, karasal rüzgar enerjisi kapasite artışında Avrupa'da beşinci sırada yer aldı.
1
0
35
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
27 Eyl 2024
In İstanbul Ulaşım Haberleri
* Elektrikli, bataryalı, 40 metre uzunluğunda ve 4 vagonlu.
* Yolcu taşıma kapasitesi 420 kişi (Metrobüste, kapasitesi en fazla olan aracımızdan yüzde 50 daha fazlası).
* 6 aksında, sağ ve sol tekerlerinde olmak üzere, 12 elektrikli tahrik motoru mevcut (Araç 8 akslıdır)
* Çift yönlü sürüş imkanı (Dönüş noktalarına gitmeden yolcunun yoğun olduğu duraklar sarasında çalıştırılma imkanı sunuyor)
* Esnek ve rahat sürüş imkanı: Kamera, lidar ve hassas konumlandırma sistemlerini barındıran otonom sürüş teknolojileri mevcut.
* Aracın dönüş yarıçapı 15 m, filomuzdaki mevcut araçlarımızdan dönüş yarıçapı en fazla olanın değeri 12.5 metre.
* 360 derece panoramik görüntü alabilme özelliği bulunmakta (Sürücünün araç üzerindeki her noktada görsel kontrolü mevcut)
* Araç başına 300 ton CO2 emisyonu engellenecek.
* Test aracının menzili yaklaşık 80 km. Modüler batarya yapısı sayesinde daha uzun menzil için daha fazla batarya eklenebilir.
* 800 kW güçte 20 dakika şarjla ortalama 50 km menzil yapabilir.
11
6
296
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
27 Eyl 2024
In Sakarya Doğalgaz Havzası
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Kurul görüşmeleri için ABD'nin New York kentindeki Türkevi'nin tam karşısında görev alan İHA ekibini ziyaretinde verdiği röportajında, "Sakarya gaz sahasında Cumhuriyet tarihinin en büyük doğal gaz keşfini yaptık. Şu anda oradan üretimimiz devam ediyor.
Üretimimizi artırarak devam ediyoruz. İlk etapta 10 milyon metreküplük üretime inşallah birkaç ay içerisinde çıkmış olacağız. Bu sayede de 4 milyon üzerinde hanenin doğal gazını kendimiz karşılıyor olacağız" dedi.
Bakan Bayraktar: "Sakarya gaz sahasında Cumhuriyet tarihinin en büyük doğal gaz keşfini yaptık
0
0
35
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
26 Eyl 2024
In TUSAŞ HÜRKUŞ C1/C2
TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenen savunma ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin öne çıktığı ADEX Fuarı'nda, AA muhabirine yaptığı açıklamada, daha önce de katıldıkları fuarda "iki devlet tek millet" düşüncesiyle yer aldıklarını söyledi.
Azerbaycan ile havacılık ve uzay sanayine ilişkin projelerinin olduğunu dile getiren Demiroğlu, şöyle devam etti:
"Bu projelerden bir tanesi TUSAŞ tarafından modernize edilen Su-25 uçakları. Bunun birinci aşamasını başarıyla tamamladık. İkinci aşaması devam ediyor. Çok yakın bir sürede Su-25 uçaklarının, modernizasyon projesi tamamlanacak. Azerbaycan Hava Kuvvetlerinin ilgilendiği HÜRKUŞ projemiz var. HÜRKUŞ projesinde, izinlerin birçoğu tamamlandı. Sadece birkaç tane adım kaldı. Onu da birkaç ay içerisinde tamamladıktan sonra inşallah önümüzdeki senenin sonuna doğru ilk uçuşumuzu Azerbaycan semalarında göreceğiz."..
1
0
24
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
24 Eyl 2024
In Enerji Projeleri
5
4
59
ergunaydemir
Raylı Sistem Yazarı
22 Eyl 2024
In İstanbul Havalimanı Projesi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı tarafından yayınlanan 9-15 Eylül tarihlerini kapsayan Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’nda İstanbul Havalimanı’nın günlük ortalama bin 488 uçuş ile Avrupa’daki en yoğun havalimanı olduğunu bildirdi.
Bakan Uraloğlu, “İstanbul Havalimanımız Amsterdam, Paris ve Londra gibi Avrupa başkentlerindeki havalimanlarını geride bırakarak zirvedeki yerini korudu. Dünya genelindeki Küresel ölçekli 25 havalimanı içerisinde ise İstanbul Havalimanımız 7. sırada yer aldı.” dedi. Uraloğlu, Türkiye’nin ise günlük ortalama 3 bin 735 uçuş ile Avrupa’da en yoğun trafik hacmine sahip ülkeler arasında 6. sırada olduğunun altını çizdi.
1
0
41
ergunaydemir
Yönetici
Diğer Eylemler
bottom of page