top of page

Forum Mesajları

Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
22 Mar 2024
In Dünyadan Haberler
Gectigimiz senelerde Avusturya'nin vetosu nedeniyle Schengen bölgesine katilimi yeniden ertelenen Bulgaristan ve Romanya ay sonu itibariyle bu sorunu kismen asmis oluyor. Schengen bölgesi icerisinden deniz-nehir ve havayolu ile gelislerde pasaport ve kimlik kontrolu kaldirilirken, AB Vatandaslari ve Schengen vizesi sahipleri (bölge icinde oturum izni olanlar vs.) Schengen bölgesi istikametli ucuslarinda ve gemi seyahatlerinde sözkonusu kontrollerden muaf tutulacak. Kara sinirlarindaki kontrollerde ise Avrupa Konseyi'nin uzlasisi bekleniyor. O nedenle karayolu ve demiryolu ile bu iki ülkeye gidecek yolcular bir süre daha sinirda pasaport ve kimliklerini ilgililere ibraz etmek durumunda olacaklar. TCDD'nin halihazirda düzenledigi Sofya Ekspresi ve muhtemelen yine yazin seferlerin baslayacagi Bükres varisli Bosfor Ekspresi'ni kullanacak umumi (bordo renkli) TC pasaportlu yolcular eger Schengen vizesine sahiplerse herhangi bir Schengen bölgesi üyesi ülkeye giris yaptiklari gibi girecekler (burada Schengen vizesinin alindigi ülke önemli - ilk girisin o ülkeden olmasi gerektigi kuralini siki uygulayan ülkeler var, uygulamayanlar var). Yani transit ülke hükümleri artik kalkiyor. Yesil pasaportlularin ülkeye girisinde ise bir sey degismiyor. Bulgaristan ve Romanya arasinda bildiginiz gibi sinirin cok büyük bir kismini Tuna nehri olusturuyor. Uygulamada nasil olacak bilmiyorum ama Ruscuk (BG) ve Giurgiu(RO) arasinda calisan feribotlarin limanlarinda artik pasaport kimlik kontrolu olmayacak diye anliyorum. Gemi yolculari kontrolden muafken Tuna nehri üzerinden arac ve trenleriyle gececekler icin kontrollerin devam ediyor olmasi tuhaf bir durum olusturacak. Kaynak: https://home-affairs.ec.europa.eu/policies/schengen-borders-and-visa/schengen-area_en#:~:text=Today%2C%20the%20Schengen%20Area%20encompasses,longer%20be%20subject%20to%20checks.
2
0
87
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
14 Mar 2024
In Ulaşım Haber ve Gelişmeleri
demis Hazine ve Maliye Bakani Mehmet Simsek. https://www.gazeteduvar.com.tr/mehmet-simsek-kotu-adam-olmaya-raziyim-zorlanacaksiniz-haber-1676513
4
11
312
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
10 Mar 2024
In Kentsel Planlama Projeleri
Acilistan sonra Özgürlük Meydani asagidaki videodan görülebiliyor. Demirbas listesinden secim cadirlari, aday ilanlari, bez pankartlar, üstten sarkan bayrak ve logolar, piyangocu ve simitcilerle meydan göreve hazir. Orta yerde park eden panelvanlar etkinlik ve düzenleme icin orada olsalar da her daim bir etkinlik ve düzenleme oldugu icin onlari da demirbasa ekleyebiliriz.Henüz dilenciler ve saatciler olay yerine intikal etmemisler, nohut pilavcilar da aksami bekliyor olsa gerek. Secim cadirlari secimden sonra iftar cadiri, bilmemkimlere yardim cadiri vesaire seklinde dönüsüp sene boyunca yer isgal edecegi gibi cadircilar kirmizi demirli alanin da üzerine branda gerilmesi halinde isgale daha müsait bir alan oldugunu tahmin ediyor olmalilar. Marmaray cikisi ile metro girisi arasi gözüme fazla bos geldi. Muhtemelen o alan icin de seyyar satici / isportaci havaparasi borsasi coktan olusmustur. Kücük taslardan alcak bir duvar örülebilir dedigimiz yere standart lise merdiveni korkuluklarini yerlestirmisler. Tam böyle pankart, ilan asip germelik. Motosiklet bisiklet parki da olur. Bu arada meydanin adinda nihai olarak orijinal ismi "Özgürlük Meydani" nda mutabik kalindigini saniyordum. Sanirim meydan ismi Cumhuriyet Meydani iken metro duraginin adi Özgürlük Meydani oldu. Marmaray Bakirköy duraginda inecek kimseler Cumhuriyet Meydani'ndan gecip Özgürlük Meydani istasyonunda metroya binecekler o zaman. Neyse cok yazdik, video asagida, iyi seyirler. https://www.youtube.com/watch?v=xeN7FOSx9VQ
7
0
155
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
19 Oca 2024
In Dünyadan Haberler
Haberin orijinali: https://www.theguardian.com/world/2024/jan/19/drivers-protest- (https://www.theguardian.com/world/2024/jan/19/drivers-protest-)as-bologna-becomes-first-italian-city-to-bring-in-30kmh-limit (https://www.theguardian.com/world/2024/jan/19/drivers-protest-as-bologna-becomes-first-italian-city-to-bring-in-30kmh-limit)(Google Translator ile cevrildi) Yeni hız sınırının ilk gününde arabaların geçişi caddeleri durma noktasına getirdi ancak belediye başkanı çoğunun değişime uyum sağladığını söyledi. Bu, Sergio Baldazzi'nin onsuz da yapabileceği bir övgüydü. Kuyumcu, Çarşamba sabahı Bologna'nın merkezine işe giderken, iki trafik polisinin, 18 mil/saat'e eşdeğer olan maksimum 30 km/saat hız sınırını gösteren tabelalar taşıdığını gördü. Baldazzi sabit bir şekilde 25 km/saat hızla gidiyordu, bu yüzden temiz olduğunu düşünüyordu. Yolculuğuna devam ederken hızlandı, ancak bu kez hız kameraları tutan başka bir polis ekibiyle karşılaştı. Baldazzi, liderlerin trafik kazalarının yanı sıra hava ve gürültü kirliliğini azaltmak amacıyla şiddetli tartışmalı Città 30 (Şehir 30) konseptini yürürlüğe koymasının ardından Emilia-Romagna şehrinde hız cezasına çarptırılan ilk kişi olarak tanınıyor. . Cezalar saatte 36 km hızla başlıyor. Bologna, İtalya'da ana şehir içi yollar ağı için geçerli olan böyle bir tedbiri yürürlüğe koyan ilk büyük şehirdir. Baldazzi Guardian'a şunları söyledi: "Kuralın ilk günü olduğunu biliyordum ama yine de sadece 39 kilometre hızla gidiyordum ve şimdi para cezasına çarptırılan ilk kişi olma madalyasını taşıyorum." "Gerçekten biraz gülünç." 29 Euro'luk (25 £) cezayı hızla ödedi, çünkü beş gün içinde çözülmezse ceza 42 Euro'ya çıkacak. 30km/s sınırı şehirdeki bazı sürücüler arasında öfkeye neden oldu; belediye başkanı Matteo Lepore, şehrin Garisenda adı verilen "eğik kulesi"ni çevreleyen bölgeden trafiği zaten yasakladı. ortaçağ yapısı biraz fazla tehlikeli bir şekilde eğiliyor. Yerel gazetelerin "D-day" olarak adlandırdığı olayda, bir araba alayı protesto amacıyla trafiği durma noktasına getirirken, taksi şoförleri daha yavaş gitmeye zorlanmalarına tepki olarak ücretlerini artırmakla tehdit etti. Lepore'un sağcı muhalifleri konuyla ilgili bir referandum planlarken, hava koşulları izin verdiği sürece Cuma öğleden sonra için belediye binası önünde sürücüler için bir protesto planlanıyor. Protestonun organizatörlerinden Andrea Spettoli, "Şu anda Bolonya'da çok fazla öfke var" dedi. "Sorun sadece para cezası almak değil; bu yasa hayatları tamamen değiştiriyor." Spettoli, yeni hız sınırının işe gelirken veya çocuklarını okula bırakırken geç kalmalarına neden olduğunu söyleyen insanlardan gelen çağrılarla boğuştuğunu söyledi. Spettoli, "Bir işçi bana artık öğle yemeği için eve gidecek zamanı olmadığını, bu yüzden bir sandviçle yetinmesi gerektiğini söyledi" diye ekledi. Önceki hız sınırı 50 km/saat (31 mil/saat) idi. Otobüs sürücüleri de düşük hızın tarifeleri aksatacağı yönündeki endişelerini dile getirirken, diğerleri yol yerine hız göstergesine dikkatle bakmanın kazaları artırabileceğini savundu. Lepore yönetimi, 1992'den bu yana benzer bir önlemi uygulayan Avusturya'daki Brüksel, Paris ve Graz gibi diğer Avrupa şehirlerinden ilham aldı. Londra'daki yolların yarısından fazlasında 32 km/saat'e eşdeğer olan 20 mil/saat sınırı var. Bologna'nın hamlesini destekleyenler, sürücülerin diğer yerlerde olduğu gibi bu değişime yavaş yavaş uyum sağlayacağını ve tedbirin meyve vermesinin zaman alacağını savunuyor. "Daha fazla güvenlik, daha az trafik, daha az gürültü ve kirlilik için ödenecek bedel nedir?" City 30 yanlısı bir grup olan Bologna30 şunları söyledi. Bologna'nın hareketlilik ve kamusal alanlardan sorumlu meclis üyesi Valentina Orioli, yönetimin saatte 30 km hızla araç kullanmanın şehre fayda sağlayacağına ikna olduğunu söyledi. Kendisi şunları söyledi: "Yıllardır bu önlemi uygulayan diğer şehirlerde de görüldüğü gibi, kontroller ve yaptırımlar tüm yol kullanıcılarını ilgilendiriyor çünkü City 30'un işleyişi gerçekten herkesin kurallara uymasına bağlı." Lepore, programın ilk gününde verilen birkaç cezanın (Baldazzi'ninki dahil sadece yedi ceza) çoğu sürücünün isteksiz de olsa yeni kurala uyum sağladığının kanıtı olduğunu söyledi. "Yakında yol güvenliği açısından sonuçları göreceğimize inandığımız için ilerlemeye devam edeceğiz" dedi.
Bologna, Italya'nin  30 km/s hiz limiti getirilen ilk sehri olurken sürücülerin protestosuyla karsilasti. content media
3
3
82
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
16 Oca 2024
In Şikayet Kutusu
Sanirim sebebi üstteki yeni hava durumu widgetleri, altta kayan yazilar, üstte kayan haberler. Yorum yazarken de yine yavaslama söz konusu. Ya server kapasitesi artirilmali (maliyet ilgili bir konu olsa gerek), ya da bu "yenilikler" tekrar gözden gecirilmeli. Kisisel kanaatim bu kadar ikon ve kayan yazinin görüntü kirliligine yol actigi yönünde. Illa ikon kullanmak isteyen kisinin kendi ilgilendigi kategoriyi browserinda bookmark olarak ekleyebilmesi durumunda ikonlara gerek kalmayacaktir.
8
3
134
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
03 Oca 2024
In M11 İST HL-Gayrettepe Projesi
https://www.google.com/amp/s/www.dunya.com/amp/ekonomi/istanbul-havalimani-gayrettepe-metro-istasyonu-aciliyor-haberi-715147(https://www.google.com/amp/s/www.dunya.com/amp/ekonomi/istanbul-havalimani-gayrettepe-metro-istasyonu-aciliyor-haberi-715147)
3
1
350
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
09 Ara 2023
In Dünya Raylı Sistem Haberleri
Orijinal makale: https://www.theguardian.com/travel/2023/dec/09/europes-geography-kind-of-reshaped-as-paris-berlin-night-train-returns(https://www.theguardian.com/travel/2023/dec/09/europes-geography-kind-of-reshaped-as-paris-berlin-night-train-returns) (Asagidaki metin Google Translate tarafindan cevrilmistir, cevirideki hatalar metni anlamaya engel teskil etmiyor. ) Paris-Berlin gece treninin dönüşüyle ​​Avrupa coğrafyası 'bir nevi yeniden şekillendi'. Demiryolu seyahatini savunanlar, yeniden canlanan bağlantının insanların 'yolculuğun keyfini' deneyimlemesine yardımcı olacağını umuyor. Kate Connolly 9 Aralık 2023 Cmt 06.00 CET Berlin ile Paris arasındaki ilk gece treni, dokuz yıllık bir aradan sonra Pazartesi akşamı yola çıkacak ve Avrupa'nın giderek daha kapsamlı hale gelen gece treni tarifesindeki önemli bir boşluğu dolduracak ve uçmaya gerçekçi bir alternatif arayan yolculara destek verecek. Yaygın olarak Avrupa demiryolu seyahatinin tacı olarak görülen bu hizmet, öfkeli protestolara rağmen 2014 yılında iptal edildi. Europe by Rail: The Definitive Guide kitabının Berlin merkezli ortak yazarı Nicky Gardner, yeni Nightjet hizmetinin Avrupa altyapısına ve entegrasyonuna ilham verici ve hayati bir katkı olduğunu söyledi. “Birbirleriyle çok fazla işi olan iki Avrupa başkenti arasındaki bağları güçlendiriyor ve aynı zamanda seyahat etmenin de güzel bir yolu. "Akşam Berlin'den ayrılabilir ve ertesi sabah saat 10 civarında Paris'te olabilirsiniz, ardından sabah ortasında bir Eurostar servisine atlayabilir ve öğle yemeği saatinde Londra'da olabilirsiniz" dedi. Bireysel veya ortak alanlara sahip, bazılarında özel duş ve tuvalet bulunan sıradan ila lüks uyku bölmeleriyle donatılmış, tamamen dolu tren, Pazartesi akşamı saat 20.18'de Berlin'den ayrılacak ve yol üzerinde Halle, Erfurt'ta durarak sabah 10.24'te Paris'e varacak. , Mannheim ve Strazburg. Nightjet trenindeki bir kompartımanın içi Avusturyalı operatör ÖBB tarafından işletilen tren, lüks uyku düzenlemeleri sunacak. Avusturya ulusal demiryolu işletmecisi ÖBB, başlangıçta haftada üç kez sefer gerçekleştirecek. Gelecek yılın sonbaharından itibaren hizmetin günlük olarak çalışması bekleniyor. Gardner, gece yolculuğuyla kazanılan zamanın demiryolu yolculuğunu çekici kılan faktörlerden biri olduğunu ancak buna ek olarak son yıllarda canlanan gece trenlerinin de Avrupa anakarasına açılma etkisi yaratacağını söyledi. “Bir bakıma Avrupa coğrafyasını yeniden şekillendiriyor çünkü gece treninde zamandan tasarruf ediliyor. Treni kullanabilir ve uyuduğunuz zamandan faydalanabilirsiniz, bu da Avrupa'yı dolaşmayı gerçekten değerli kılıyor.” Ancak kendisi, geri dönüşe rağmen, yeni demiryolu taşıtları için verilen siparişler karşılandıktan sonra gece treninin ancak önümüzdeki iki ila üç yıl içinde kendine gelebileceğini ve operatörlerin yeterli sayıda vagon elde etmesine olanak tanıyacağını söyledi. "ÖBB, Viyana'nın konumunun akıllıca kullanıldığı, bunun merkezinde yer alan, son derece yaratıcı bir yeni gece treni ağı oluşturdu ve tedarik kısıtlamalarına tabi olarak, gece treninin geleceğinin gerçekten çok parlak olduğunu düşünüyorum" dedi. söz konusu. Biletlere talep yüksek; en popüler rotalardaki biletlerin çoğu internete girdikten birkaç dakika sonra tükeniyor. Gardner, ilginin ve talebin o kadar büyük olduğunu, "Artık Paris'ten Berlin'e giden gece treninde lüks bir yataklı vagonun kompartımanında yer bulmak, Paris'in en iyi restoranlarında masa ayırtmak kadar zor" dedi. Yeni hizmet kapsamında Batı Almanya'nın Mannheim şehri, gece treni için bir ÖBB merkezi haline gelecek ve şirketin Brüksel-Viyana ve Paris-Viyana trenleri de burada duracak. Brüksel ve Paris'ten Berlin ve Viyana'ya seyahat eden yolcular, varış noktalarına devam etmeden önce Mannheim'da yeniden düzenlenecek olan aynı trende ayrı vagonlara binecek. Hizmet, Avusturya, Fransız ve Alman demiryolu şirketlerinin üç yıl önce halka açıklanan işbirliğinin bir sonucu; ancak ÖBB, büyük ölçüde yeniden dirilişin arkasındaki itici güç olarak görülüyor. Optimum rotaları bulmak için yüksek teknoloji ve insan bilgisini birleştiren, "yolculuğun keyfine" odaklanan, uçuşsuz bir tatil şirketi olan Byway'in kurucusu Cat Jones, bunun Avrupa'ya "inanılmaz bir ivme" kazandıracağını söyledi. demiryolu yolcuları “Paris'te uyuyup Berlin'de uyanmayı çok hızlı ve kolay hale getiren kritik rotalara ve gerçekten önemli bağlantı noktalarına sahip olması muazzam bir heyecan yarattı. "Buna ek olarak ve özellikle de bir aile gezisi planlıyorsanız, artık bunu başka yerlere de daha kolay genişletebilir, zengin ve keyifli, çok duraklı bir kara yolculuğuna çıkabilirsiniz" dedi. “Yatakli trenler pek çok insan için, özellikle de daha sürdürülebilir davranmak isteyenler için yeni, romantik ve heyecan verici: belki de kara yolculugunu hiç düşünmemiş olan ama aniden bu fikre hayran kalan insanları çekmenin bir yolu ve yolculuğun zenginliğini eskiden deneyimlediğimiz şekilde yeniden keşfediyoruz. Arkadaşlarına anlattıklarında fikir yayılıyor.” Trend genişledikçe daha uygun fiyatlı hale geleceği umut ediliyor. Jones, şu anda tren yolculuğunun fiyat açısından bütçe havayollarıyla rekabet etmekte hâlâ zorlandığını belirterek, Byway'in bunun değişmesi için siyasi lobi faaliyetlerine dahil olduğunu da sözlerine ekledi. "Demiryolu reformu, biletleme reformu, erişilebilirlik ve sübvansiyonların havadan demiryoluna taşınması konusunda çok güçlü bir baskı var ve bunun zaman içinde gerçekleşeceğini umuyoruz"
Paris - Berlin gece treni 11 Aralik'ta hizmete giriyor. content media
3
1
55
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
07 Ara 2023
In Turizm Projeleri
Seyahatseverlerin ve sanat tutkunlarının gözdesi haline gelen 'Turistik Doğu Ekspresi' seferlerinin bilet satışları devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca, hayata geçirilen ‘Turistik Doğu Expresi’nin ilk seferi 11 Aralık’ta yapılacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Turistik Doğu Ekspresi'ni, 11 Aralık’ta Ankara'dan Kars'a gerçekleştirilecek ilk seferine uğurlayacak. Haberin devami: https://www.uab.gov.tr/haberler/turistik-dogu-ekspresi-yeni-sezon-seferlerine-11-aralikta-baslayacak (https://www.uab.gov.tr/haberler/turistik-dogu-ekspresi-yeni-sezon-seferlerine-11-aralikta-baslayacak)
4
3
64
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
30 Kas 2023
In M3 Bakırköy-Kirazlı Projesi
Istasyonun yerini Google Maps'te ararken Sahilyolu Cad. üzerindeki Opet arkasindaki insaat alanini görüp IDO Iskelesi ile arasini ölcmüstüm, 500 m fazla biraz fazla gelmisti. Forumdaki bir arkadasin yükledigi interaktif haritada ise Galeria Otoparki arkasindaki alan IDO Istasyonu olarak gözüküyordu. Maps'ten teyit icin baktigimda bu alana yürüyen merdiven girisleri icin alan yapildigini görüyorum. Yani IDO Iskelesi istasyonu burasi olacak. Tam olarak kör bir alan. Tabiri caizse önü, arkasi, sagi, solu sobe. IDO iskelesi ile arasinda 800 m yürüyüs mesafesi var. O da tabii ki engellerle dolu. Bakirköy Özgürlük Meydani duragindan IDO iskelesine olan mesafe ise 900 m. Simdi sorum su: Bu istasyonun ne gibi bir islevi olabilir?
Bakirköy Sahil Istasyonu Lokasyonu content media
8
10
1k
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
17 Eki 2023
In Denizyolu Projeleri
Avcilar cikisli ve varisli sehir hatlari seferleri 2023-2024 sezonunda 9 Ekim baslangicli Kis Tarifesi'nden cikartilmis. https://www.sehirhatlari.istanbul/tr/duyurular/avcilar-hatlari-hakkinda%C2%A0duyuru-2227 (https://www.sehirhatlari.istanbul/tr/duyurular/avcilar-hatlari-hakkinda%C2%A0duyuru-2227) Halbuki gecen sene bu hat kisin isliyordu, hatta Avcilar - Kadiköy seferlerine Yenikapi limani eklenmisti. 2024'teki Secim dönemine ragmen yapilan bu degisiklik, sehir hatlarinin Avcilar yönlü sehir hatlari seferlerinin cok büyük zarara neden olduguna isaret ediyor. Önceki yönetimde de bu hat tamamen gözden cikarilmisti, gerci o yönetimin son döneminde neredeyse isleyen deniz hatti kalmamisti, o yüzden Avcilar özelinde bir sonuca varmak mümkün degildi. Kagit üzerinde Avcilar ve Beylikdüzü bölgesinin acil ulasim ihtiyaclarina cevap olabilecek bu hattin sonu niye böyle oldu? a) Deniz otobüsü yakiti normalden cok pahali, o nedenle tam kapasite gitmedigi her seferde zarar ediyor. b) Yolculari Beylikdüzü, Haramidere, Esenyurt, Avcilar bölgesinden Avcilar limanina tasiyacak otobüs hatlari ihmal edildi. Bu nedenle yolcu denizden gitmek istese bile metrobüse mahkum edildi. c) Insanlar kisin denizde yarim saatten uzun yolculuk fikrine karsi
6
19
416
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
02 Eki 2023
In Standart Demiryolu Projeleri
Gecen hafta (Eylül sonu 2023) Türkiye ve Yunanistan sinirinda kara gecisi icin yeni bir köprü yapilacagi aciklandi. Bu da bizlere 2005- 2011 yillari arasi Istanbul - Selanik arasi hizmet veren Dostluk (Filia) Expresi'ni hatirlatti. Isletmenin sona ermesinin sebebi Yunanistan'in icinde bulundugu mali krizdi. Sanirim krizin etkileri yillar icerisinde azaldi, Yunan hükümeti savunma yatirimlarina kaldigi yerden devam ediyor gözüküyor. Bu hattin tekrar devreye girmesi icin kulislerde konusulan bir sey var mi? Sene boyu Istanbul - Sofya ve yaz aylarinda Istanbul - Bükres arasi seferlerin türlü aksakliklarla da olsa devam etmesi Dostluk Ekspresi neden geri gelmiyor sorusunu akillara getiriyor. Öte yandan Ortadogu yönlü trenler de ayni durumda. Tahran cikisli Türkiye yönlü seferlere Iranlilarin talebi oldukca yüksekti. Sessiz sedasiz kaldirilisinin sebebi pek belli degil. Bakü- Tiflis - Kars Demiryolu'ndan da pek haber alamiyoruz. Neredeyse her ay TCDD sitesinde bölge ülkelerinin heyetleriyle toplanti haberleri görüyoruz, ama sanirim her sey yük tasimaciligi ile ilgili. Uluslararasi demiryolu yolcu tasimaciliginda nedir son durum?
4
0
118

Josip Broz Tito

Global Yorumcu
+4
Diğer Eylemler
bottom of page