top of page

Forum Yorumları

Sizce böyle bir kafeterya Türkiye’de tutar mı ?
In Sohbet, Muhabbet
Açılamayan Haydarpaşa garı
In Hızlı Tren Projeleri
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
12 Nis 2024
Buraya bu iki güzel yapi icin gönlümüzden gecenlerden makul olanlari yazarsak, keske Haydarpasa: 1) Anadolu yönlü konvansiyonel ve turistik trenlerin kalkis noktasi olsa: Pamukkale Ekspresi, Toros Ekspresi, Kurtalan Ekspresi, Dogu Ekspresi, Fatih Ekspresi hatta Iran, Gürcistan, Irak yönlü uluslararasi ekspresler gibi düsük seyahat hizlarinda ama uygun fiyatli ve kusetli/yatakli seferlerin ESKIDEN OLDUGU GIBI baslangic noktasi olsa 2) Üsküdar- Cevizli tramvayinin durak noktasi olabilse 3) Giris üstü katlarinin bir kismi demiryolu müzesi olabilse ve bu müze göstermelik olmasa, model trenler sergilense, ögrencilerin ilgisini cekebilecek fiziki deneyler yapilabilse, hizli tren simulatörü yerlestirilse ve kullanicilara gelecegin hizli trenlerinin makinist kabini deneyimi yasatilabilse 4)Istasyon katlarinin geri kalan kisminda da TCDD personeline ait ofisler bulunsa 5) Limanina eskiden oldugu gibi vapurlar yanasabilse ve ön bahcedeki palmiye agaclarinin bakimi yapilsa keske Sirkeci 1) Trakya yönlü bölgesel trenlerin ve uluslararasi konvansiyonel trenlerin baslangic noktasi olsa 2) Istasyonunun saginda, solunda,önünde, arkasindaki gerilla otoparklari kaldirilsa 3) Istasyon icindeki Orient Express restorani acilsa ve eskisi gibi alkollu olsa 4) Bugün kullanimda olan ana giriste orijinal yapiya yapilan cirkin eklentiler kaldirilsa 5) Tarihi girisin önündeki parktaki agaclar budansa Trakya ve Anadolu yönlü hizli trenler yine Halkali ve Sögütlücesme'den kalkmaya devam edebilirler, bu iki istasyona hic ugramasalar da olur, zaten tek hatli baglantilarindan fazla bir sey beklememek lazim. Marmaray'in Haydarpasa'ya ugratilmasi da kapasitesini zorlar, yukaridaki hatlar isletilmeye acilsa zaten yeterli olur. Bu iki istasyonla ilgili halkimizin kisisel hatiralari, Istanbul'a kattigi güzellik, 19.yy döneminin iki farkli mimari örnegi olmalari, Istanbul kimligin omurgasi olmalari toptan gözardi ediliyor ve kaderleri tarih, güzellik, kültürel deger nedir, nasil korunur, nasil yasatilir konusunda cok kisitli fikirleri olan insanlarin iki dudagi arasindan cikacak kararlara bagli oluyor. Cok üzücü bir sey.
3
4
22 yaşındaki bir genç belediyeyi yönetebilir mi?
In Sohbet, Muhabbet
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’nun Habertürk TV’deki açıklaması
In Ankara-İstanbul SHT Hattı
Sehir Hatlari - Avcilar istikameti
In Denizyolu Projeleri
Josip Broz Tito
Global Yorumcu
Global Yorumcu
29 Mar 2024
Deniz ve kara taşıtlarını karşılaştırmanın sıkıntılı bir çok tarafı var: 1. Deniz otobüsleri en fazla 15 km lik mesefelerde limanlara yolcu alıp veriyor. Büyükçekmece'den Kabataş'a gidecekse en fazla 3 ara durağa uğruyor. Hız avantajını belli mesafeler üzerinde gösterebiliyor. Daha kısa mesafelerde vapur ve tekneye göre bir avantajı olmuyor, o mesafelerde işletmek çok mantıklı değil. 2. Uzun mesafede seyahat eden deniz otobüslerinin yolcusu sabit oluyor, kalkış saatlerini önceden biliyor, spontane kararla deniz otobüsüne binenler marjinal. Ayrıca deniz otobüsü iskelelerine raylı sistemle ulaşım sağlandığında deniz otobüsü kaçırma ihtimali zaten azalıyor. 3. Deniz otobüsleri tek seferde uzun mesafeye çok sayıda yolcu taşıyan bir araç. Otobüs minibüs tekne vapur sıklığında kalkması sanırım hiç bir alternatifinin olmadığı durumlarda mümkün olabilirdi. Günde tek yönde 1 sefer bile yeterli olabiliyor. 4. Mevcut deniz otobüsü filosu çok yaşlı. Hala 90'lı yılların başında ithal edilen araçlar kullanılıyor. Aslında olması gerekenden çok yavaş gidiyolar. Dünyada kısıtlı bir üretici grubu var, araç fiyatları ve yedek parçaları pahalı. 5. Deniz otobüsü yolcu profili normalin 4 katı ücreti ödemeye razı. Sadece her sabah Marmaray ve Metrobüs'teki curcuna bile en kötü ve en pahalı deniz otobüsünü cazip hale getiriyor. Bana kalırsa İstanbul özelinde deniz otobüslerinim sıkıntısı talep değil. Zaten hergün cehennem eziyeti yaşayan Avcılar, Beylikdüzü ve Büyükçekmece yolcularından Mecidiyeköy, Taksim, Beşiktaş istikametine gidenlerin Kabataş varışlı seferleri talep etmemesi normalde mantıklı da değil. Başlığa konu Avcılar kalkışlı seferler zaten plaza ve iş yerlerine iki üç metro durağı mesafesindeki Kabataş'a değil, Kadıköy'e gidiyordu. İstanbul'da çalışan sayısı yüksek şirketlerin büyük çoğunluğu Kadıköy hinterlandında değil, Kabataş civarında yerleşik. Oradaki talepte sıkıntı , limana yolcu götüren otobüslerin olmamasının yanı sıra, bu da olabilir.Bu yolculara aynı mesafedeki taksi ve karadam toplu taşıma ücretinin tam ortalaması teklif edildiğinde deniz otobüsünü tercih edeceklerdir. Böyle nitelikli bir talep olunca araçların ara sıra boş gitmesi de tolere edilebilir. Konu araçların boş gitmesi vs. değil de sanki pahalı araç, yedek parça ve bakım maliyetleriyle alakalı bir işletme gönülsüzlüğü gibi. Yerli üretim, yeni teknoloji ile yakıt tasarrufu vs. olsa manzara farklı olurdu. Eldeki filo çok eski, bir beş seneye yarısı Pendik tersanesinde kaderine terk edilecek belki de. Şu anki seyir hızınım 1.5 katına daha kısa sürede ulaşan araçlar Kabataş varışlı araçlar seferde olsa talebin daha da artacağı kesin gibi. Şu anda Bakırköy, Büyükçekmece ve Avcılar limanları onca yatırıma rağmen atıl duruyor. En rağbet gören Bakırköy Bostancı seferleri bile yapılmıyor. Sıkıntı bariz bir şekilde arz tarafında.
3
0
Beşyol Yaya Üst Geçidi ve Metrobüs Durağı ile Ulaşım Konforu Arttı!
In İstanbul Ulaşım Haberleri

Josip Broz Tito

Global Yorumcu
+4
Diğer Eylemler
bottom of page