top of page

Forum Yorumları

Ergün bey bu şikayet size
In M11 İST HL-Halkalı Projesi
Bülent Cem ARK
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
08 Haz 2024
Nerede kaldı güzelim kamugözü videoları
5
GÖZTEPE-ATAŞEHİR-ÜMRANİYE METRO HATTI 2025 YILINDA GELİYOR!
In M12 Ümraniye-Göztepe Projesi
Yeni Trabzon Havalimanı Projesi
In Havalimanı Projeleri
Bülent Cem ARK
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
02 Haz 2024
Bu proje, tasarruf tedbirlerine takılmamış mı?
3
1
Hizray gelişme
In M34 Hızray (Beylikdüzü-SGHL) P
Bülent Cem ARK
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
05 Nis 2024
Bu projenin yapılmasından önce üç farklı raylı sistem hattının deniz tabanı altından birleştirilmesinin daha doğru ve daha verimli bir ulaşım sistemi yaratacağını düşünüyorum. Birinci proje, M2 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M4 metro hattıyla birleştirilmesi. Bu proje sayesinde, üst gelir grubunda bulunan ve M4 metro hattına yakın oturan yolcular, aktarma yapmadan ya da sadece bir aktarma yaparak Yenikapı, Taksim, Mecidiyeköy, Gayrettepe ve diğer iş merkezlerinin kümelendiği lokasyonlara erişebilirler. İkinci proje M11 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M4 hattıyla birleştirilmesi. Bu proje sayesinde, Sabiha Gökçen Havalimanından binen yolcu, aktarma yapmadan İstanbul Havalimanına gidebilir. Üçüncü proje, M7 metro hattının deniz tabanı altından yapılacak tünelle M5 metro hattıyla birleştirilmesi. Bir diğer proje, her ne kadar İBB tarafından işletilmiyor olsa da, Marmaray hattı üzerindeki bazı istasyonların yeniden revize edilerek Marmaray oto-tren ekspres seferlerinin düzenlenebilecek hale getirilmesi. Bu projeler sayesinde, iki kıta arasındaki karayolu ulaşım trafiğinde anlamlı bir azalma sağlamakla birlikte Marmaray banliyö hattı üzerinde yaşanan kapasite darboğazının azaltılması amaçlanmalıdır ki bu sayede Marmaray hattı üzerinden 7/24 şehirlerarası ve uluslararası yolcu ve yük taşımacılığı seferleri yapılabilsin. Söz konusu projelerin amortisman süresinin kısaltılması, metro projelerinin çok amaçlı tasarlanmasıyla mümkün hale getirilebilir. Aklıma gelen birkaç örneği hızlıca paylaşacak olursam: 1) Söz konusu metro hatlarının çift katlı metro setleriyle çalıştırılması ve 25 km'nin üstünde uzunluğa sahip metro setlerine elektrikli bisiklet, elektrikli motosiklet ile yolculuk edenlerin yanı sıra, bedensel engelli ya da hastaların kullandıkları araçlarla seyahat edebilmelerini sağlayacak düzenlemelerin yapılması, 2) Metro setlerine kafeterya vagonunun eklenmesi, Şayet Hızray projesi yine de yapılmak isteniyorsa, o zaman çift katlı olarak tasarlanması, içine kafeterya vagonunun eklenmesi ve de oto-tren setleri gibi bütün istasyonlarından binek araçların, elektrikli bisiklet ve motosikletlerin de yüklenebilip indirilebilecek şekilde yapılmasının çok ciddi faydalar sağlayabileceğini düşünüyorum. Bu düzenlemelerin yapılması halinde, hem finansmanın bulunması hem de Cumhurbaşkanlığı yatırım programına alınmasının daha kolay olabileceğini değerlendiriyorum.
1
2
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’nun Habertürk TV’deki açıklaması
In Ankara-İstanbul SHT Hattı

Bülent Cem ARK

Raylı Sistem Yazarı
Denizyolu Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page