Budapeştede aktif 4 metro hattı bulunmaktadır, bu metro hatlarından 1 tanesinin 2. etap inşaası (M4), 1 tanesi ise 2030 yılında açılacak olan M5 hattıdır. Budapeşte ayrıca tramvay konusunda gelişmiş şehirlerden biridir.
Metros Hungary grubunda gördüğüm üzere Budapeşte M3 metrosunu Lischt Ferenc Airport’a uzatma fikri 1 2 gün önce dile getirimiş ve 3 alternatifli bir yol bulunmuş bu alternatiflerden birisi seçilecek sizce hangisi seçilmeli
Ayrıca bu metro yapılırsa 100E ve 200E’nin sonu olabilir
Net bir bilgi değildir başta belirteyim: M4 Keleti Palyaudvar - Bosynak Ter (M4 2. Etap) bu yıl açılabilir. Test sürüşlerine yakın zamanda başlanacağı duyumunu başka bir şehirde yaşayan arkadaşımdan aldım.
Budapeşte M5 (Szentdere - Csepel - Rackeve) Metro hattı H5 ile çalışacak Express metro hattıdır, yaklaşık 32KM ve 30 İstasyonu bulunan M5 metro hattı ayrıca Kalvin Ter istasyonunda M3 ve M4, Astoria istasyonunda M2, Oktogon istasyonunda M1, Lehel Ter istasyonunda M3, Batthyany Ter istasyonunda M2 ve H5 ve Batthyany Ter istasyonundan Szentdere istasyonuna kadar H5 hattı ile aktarma yapacaktır. 30 istasyonun içinde 16 istasyon aktarma istasyonu olacağını düşünmekteyim. M5 hattının Szentdere ile Batthyany Ter istasyonları arasında H5 çalıştığı için önemli olan kısım bizim tarafımızda Batthyany Ter ile Csepe - Rackeve arası taraftır. Batthyany Ter istasyonundan sonra hat Tuna Nehirinin altından geçerek Pest tarafından yoluna devam ediyor. Açılışın 2030'da yapılacağı bu hat Avrupada ki S-Bahn gibi bir sistemi olacağını düşünmekteyim. M5 hattının önceki yıllardan kalan hat haritasını paylaşacağım, M5 ile ilgili detaylı bilgi atacağım internet sitesinde mevcuttur. Site Macarca bu arada Türkçeye çevirmeniz gerekiyor. En iyi günler...
Çok büyük sistem çok çok büyük, Donau Tuna demek doğru bildiniz. Benden ufak bir tavsiye macarlara Tuna'nın nehir olduğunu söylerseniz kırbaçla dövebilirler, siz tuna'nın deniz olduğunu söyleyin onlara, gerekli ilgiyi gösterirler 😛. Valla raylı sistemlerimizin kalitesi bile Tuna nehrimize akmaz dedirtiyor size göre çok sevindim bu duruma 😛.
Ahaha macarlar inşallah Türk köklerinden dolayı bize kıyak geçip Türkiye'ye vizeyi kaldırır da şehri, tramwaylarini tuna denizi(😳)'ni test etme imkanımız olur. Vize olunca insan üşeniyor red çıkıyor bir de çoğunlukla bizlere...
Türkiye'ye vizeyi kaldırması çok zor bir durum, bunun sebeblerinden biriside Avrupa Birliğinin Macaristan'a bu konuda baskı uygulaması. Yoksa Türk görmek gerçekten isterim çok mutlu eder beni yani. Ayrıca vize olayının bir diğer sıkıntısı ise Macaristan'da ki siyaset ve politika diyebiliriz. Senin vize ve pasaport alman gerekiyor. Pasaportsuz maalesef kabul etmiyorlar. Bu durum üzücü ve içler acısı 😢.
Anladığım kadarıyla Budapeşte'nin farklı bı raylı sistem anlayışı var: 40 km'lik metro sistemine karşın 160km'lik bı tramway sistemi var. Sanırsam aşırı nüfus olmadığından tramway tam yetiyor hem de daha ucuz. Muhtemelen caddeleri de genistir. Bu kadar tramway varken araba kullanımıni merak ediyorum? Kapının önünde tüm şehirden geçen örümcek ağı gibi sistem varken saçma olur araba😊
Şey biz araba alan ile direkt dalga geçiyoruz arkadaş arasında 😂😂. Şimdi senin konuya gelelim, Budapeşte ilk başta raylı sistemi yapar sonra şehri raylı sistemin üzerine kurar. Misal M1 metrosu 1896'da açıldı ve oranın üstüne Pest tarafı için sağlam bir alan kuruldu. Aynı mantık M2, M3, M4 hatlarında devam etti. Tramvay ise hepsini birbirlerine bağladı ve gayet mantıklı bir proje idi. Caddelerimiz geniş uçak felan indirebilirsiniz 😂, araba kullanan tayfa hakkında ise, bana o şehre göre araba sayısı gayet normalin altında geldi bu arada. Basit mantık Budapeşte nüfusu 2 - 3 milyon diyelim, 940 bin kişi her gün metro kullanıyor, geriye kaldı 1 - 2 milyonluk tayfa, onlar ise ulaşımı bir şekil çözüyor araba, otobüs, tramvay...
Budapeşte M3 Ujpest Központ - Köbanya Kispest metro hattının Nyugati Palyaudvar (Nugadi Palyavudvar) (Nyugadi Tren Garı) (Palyaudvar macarca tren garı demektir) istasyonundan M3 metrosu ile tren garı arasına yeni bir çıkış yapılıyor. Fotoğrafı çektim ve son durumu eke atacağım. Tahminimce 1 ay gibi bir sürede biter. En iyi akşamlar.
İyi günler, Budapeşte M4 2. Etap Bosnyak Ter istasyonunun yanına büyük bir bina yapılıyormuş Google Earth'den gördüm. Şimdi size kendi hazırladığım M4 2. Etap güzergahı ve Bosnyak Ter istasyonu çevresinden birkaç inşaa fotoğrafı göstereceğim. Bu arada oraya yapılan yapının ne olduğu hakkında bir fikrim yok, yapının ayrıca istasyonun prestijini arttıracağı kanısındayım. Zuglo Vasultallomas (Juglo Vaşutallomaş) istasyonundan MAV-Start ve tramvay'lara aktarmak işin kulağa hoş gelen diğer tarafı. Budapeşteye hızlı trenle gideceğim bir gün istasyonların bulunduğu konumdan detaylı fotoğraflar paylaşacağım. Budapeşteye Ocak ayının 2. haftası gibi gitme olasılığım bulunmaktadır. Tüm forum üyelerine iyi okumalar sağlıklı günler.
Macaristan ama pahalı bir ülke o açıdan değerlendirilmeye alınması gerekiyor, Forint (HUF) para birimini kullanıyoruz, ayrıca 1TL = 12 - 13 Forint. Bu da bizi şu hesaba sokuyor, Türkiye raylı sistem yaparken bizden az harcıyor.
Owww. Gayet uygun gibi bu fiyat, biz 7.4KM hat için 1.5 milyar harcadık bütün her şey dahil, bizde 1 tünel açma fiyatını bilmiyorum açıkçası, öte yandan Macaristan metro inşaatlarında fazla araç almayı seviyor, mesela M4 hattı pik saatlerde 2 dakika, bunların dışında 4 dakika gibi bir sürede metro aracını istasyonda bekliyoruz. 7.4KM 10 istasyonluk M4 hattımızda 64 tane vagon bulunmaktadır ve 4 vagonlu işletme söz konusu. Bence bu kadar fiyat farkının sebebi iki ülkenin ekonomisi ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Sağlıklı akşamlar.
Budapeşte M4 (Keleti - Kelenföld) hattı 2. etap uzatması içerisinde 4 istasyon bulunmaktadır, 3.2KM uzunluğundadır. Projede yapılması beklenen 4 istasyonun yapılacak olmasının sebebi ise,Yolcuların talebi doğrultusunda yapılacak olması.Düşük seyahat süresi, kaliteli, konforlu, güvenli, seyahat sağlamak.Modern ve yeni nesil ekipmanlarla işletilme.Aşağıda ki ekte metro hattının 2. etap istasyonlarını bulabilir, Budapeşte M4 hakkında detaylı bilgiyi atacağım siteden bulabilirsiniz. Sağlıklı günler...
Metros Hungary grubunda gördüğüm üzere Budapeşte M3 metrosunu Lischt Ferenc Airport’a uzatma fikri 1 2 gün önce dile getirimiş ve 3 alternatifli bir yol bulunmuş bu alternatiflerden birisi seçilecek sizce hangisi seçilmeli
Ayrıca bu metro yapılırsa 100E ve 200E’nin sonu olabilir
M4’den bir kare
Resim gerçek değildir yapay zeka ile tasarlanmış olup M4’ün ikinci etap istasyonlarından geçen Alstom’u gösteriyor
Havalimanına metro hattı çekildi mi?
M4 2. Etap Eylül Ekim civarlarında açılabilir.
Selamlar Mayıs ayı itibari ile BKK ulaşımda değişiklik yapacak.
Detaylı bilgi: https://dailynewshungary.com/1-may-public-transport-changes/
20 Yıl önce bugün, Macaristan Avrupa Birliğine katıldı.
Nyugati ile M3 arasında ki yeni giriş açıldı. (1 ay oldu ama ben post atmayı unuttum.) Kullanacaklara şimdiden en hayırlısı olması dileği ile.
Net bir bilgi değildir başta belirteyim: M4 Keleti Palyaudvar - Bosynak Ter (M4 2. Etap) bu yıl açılabilir. Test sürüşlerine yakın zamanda başlanacağı duyumunu başka bir şehirde yaşayan arkadaşımdan aldım.
M5 Kalvin Ter istasyon yapısı. (Yeni yılınız kutlu olsun.) 😁
Budapeşte M5 (Szentdere - Csepel - Rackeve) Metro hattı H5 ile çalışacak Express metro hattıdır, yaklaşık 32KM ve 30 İstasyonu bulunan M5 metro hattı ayrıca Kalvin Ter istasyonunda M3 ve M4, Astoria istasyonunda M2, Oktogon istasyonunda M1, Lehel Ter istasyonunda M3, Batthyany Ter istasyonunda M2 ve H5 ve Batthyany Ter istasyonundan Szentdere istasyonuna kadar H5 hattı ile aktarma yapacaktır. 30 istasyonun içinde 16 istasyon aktarma istasyonu olacağını düşünmekteyim. M5 hattının Szentdere ile Batthyany Ter istasyonları arasında H5 çalıştığı için önemli olan kısım bizim tarafımızda Batthyany Ter ile Csepe - Rackeve arası taraftır. Batthyany Ter istasyonundan sonra hat Tuna Nehirinin altından geçerek Pest tarafından yoluna devam ediyor. Açılışın 2030'da yapılacağı bu hat Avrupada ki S-Bahn gibi bir sistemi olacağını düşünmekteyim. M5 hattının önceki yıllardan kalan hat haritasını paylaşacağım, M5 ile ilgili detaylı bilgi atacağım internet sitesinde mevcuttur. Site Macarca bu arada Türkçeye çevirmeniz gerekiyor. En iyi günler...
metros.hu | 5-ös metró
Anladığım kadarıyla Budapeşte'nin farklı bı raylı sistem anlayışı var: 40 km'lik metro sistemine karşın 160km'lik bı tramway sistemi var. Sanırsam aşırı nüfus olmadığından tramway tam yetiyor hem de daha ucuz. Muhtemelen caddeleri de genistir. Bu kadar tramway varken araba kullanımıni merak ediyorum? Kapının önünde tüm şehirden geçen örümcek ağı gibi sistem varken saçma olur araba😊
Budapeşte M3 Ujpest Központ - Köbanya Kispest metro hattının Nyugati Palyaudvar (Nugadi Palyavudvar) (Nyugadi Tren Garı) (Palyaudvar macarca tren garı demektir) istasyonundan M3 metrosu ile tren garı arasına yeni bir çıkış yapılıyor. Fotoğrafı çektim ve son durumu eke atacağım. Tahminimce 1 ay gibi bir sürede biter. En iyi akşamlar.
İyi günler, Budapeşte M4 2. Etap Bosnyak Ter istasyonunun yanına büyük bir bina yapılıyormuş Google Earth'den gördüm. Şimdi size kendi hazırladığım M4 2. Etap güzergahı ve Bosnyak Ter istasyonu çevresinden birkaç inşaa fotoğrafı göstereceğim. Bu arada oraya yapılan yapının ne olduğu hakkında bir fikrim yok, yapının ayrıca istasyonun prestijini arttıracağı kanısındayım. Zuglo Vasultallomas (Juglo Vaşutallomaş) istasyonundan MAV-Start ve tramvay'lara aktarmak işin kulağa hoş gelen diğer tarafı. Budapeşteye hızlı trenle gideceğim bir gün istasyonların bulunduğu konumdan detaylı fotoğraflar paylaşacağım. Budapeşteye Ocak ayının 2. haftası gibi gitme olasılığım bulunmaktadır. Tüm forum üyelerine iyi okumalar sağlıklı günler.
Budapeşte M4 2. etap Keleti - Bosnyak Ter istasyonları arasında olup 2. etap haritası ektedir. En iyi akşamlar...
Budapeşte'deki projeler ortalama kaç yıl sürüyor, maliyeti konusunda da bilgi var mıdır?
Budapeşte M4 (Keleti - Kelenföld) hattı 2. etap uzatması içerisinde 4 istasyon bulunmaktadır, 3.2KM uzunluğundadır. Projede yapılması beklenen 4 istasyonun yapılacak olmasının sebebi ise, Yolcuların talebi doğrultusunda yapılacak olması. Düşük seyahat süresi, kaliteli, konforlu, güvenli, seyahat sağlamak. Modern ve yeni nesil ekipmanlarla işletilme. Aşağıda ki ekte metro hattının 2. etap istasyonlarını bulabilir, Budapeşte M4 hakkında detaylı bilgiyi atacağım siteden bulabilirsiniz. Sağlıklı günler...
Metro4 - Metro 4 Güzergahı