Geçtiğimiz günlerde temeli atılan ve 2028 yılında hizmete girmesi planlanan Las Vegas-Los Angeles arasındaki yüksek hızlı hatta kullanılacak trenler belli olmuş. Alstom ve Siemens’in finale kaldığı tedarik sürecinde Siemens tercih edilmiş. 10 adet üretilecek olan trenlerin her biri 7 vagondan oluşuyor.
Brightline West ve CAHSR (Kaliforniya YHT, eyalet tarafından yapılıyor) bir anlaşma imzaladı aynı set ve sinyalizasyonun kullanımına dair projeleri arasında. O yüzden tahminen ortak akılla alınmış bir karar bu. Öte yandan, Kaliforniya eyaleti ve ABD farklı kimseler ve kurumlar tarafından yönetildiği için uluslararası politik mevzularla ilgili bir karar olduğunu tahmin etmiyorum.
Aynı sinyalizasyon ve tren standartı için olabilir ancak aynı model set için anlaşma yapmaları pek mümkün değil. Set konusunda ikisinin de çok ayrı tedarik süreçleri söz konusu. Gerçi CAHSR’de de yine Alstom ve Siemens finale kaldı ancak henüz netleşmiş bir durum yok.
Araştırdım kaynağı bulamadım. Daha önce işittiğime eminim, hatta daha birkaç gün önce; lakin bir Youtube videosundaydı, o videoyu hazırlayan kimse yanlış bilgi vermiş sanırım. Yanılttığım için özür dilerim.
ilk değil. california high speed rail şu an inşaatta. ama inşaatı sorunlarla dolu ve kötü gidiyor bu yüzden bu şirket daha sonra başlamasına rağmen daha önce bitirebilir deniliyor
merhaba, istanbuldan katılıyorum doğma büyüme istanbulluyum ama Amerika gündemini çok takip ederim. geçen sene 1.5 ay tek başıma orada yaşadım. bu sene de inşallah üniversite başvurularım sonuçlanırsa okumak için oraya gideceğim. bir sorunuz varsa yardımcı olabiliyorsam olurum
Kullanıcı isminiz ilgimi çekti o yüzden sordum.Yani normalde şehirde yürümek türkiyede kimsenin karşı çıktığı birşey değil ama yürünebilir şehirler gibi kapsayıcı bir konsept olan,şehir içi mülkiyet/imar yapısını,trafik rejimini değiştiren,ırkçılığa ve sınıfçılığa karşı çözümler üreten bir hareketi bilen ve benimseyen insan sayısı neredeyse yok.Genelde ezikçe direk amerikanvari otoyol yapısını buraya dusunmeden kopyalamaya çalışan tipler var ve son 70 yılda o şekilde büyüdük denebilir.Birilerinin ülke dışındaki yeni/eski fikirleri eleştirel bir sürece tuttup bu şekilde tarttığını görmek güzel.Çalışmalarınızda başarılar,şehircilik okuyacaksanız istanbul için icraatlerinizi görmek isterim araba-beyin olmayan yöneticileri ihtiyacımız var.
Bunun dışında CA-Nevada projesi gibi abd menşeili ray projeleri başarısız yönetimleri ile dünya çapında üne sahip.Amerikali olmaya gerek yok,projeler uluslararasidir.Projede bizden çok daha fazla ödeneğe sahip olmalarına rağmen bitmeyen projeler ve abuk sabuk tren karşıtı komplo teorileri yüzünden yürütme aracılığıyla yapılan sabotajlar rezilce.
Biz çok kutuplaşmış bir toplumuz ama en azından toplu taşıma ve kritik altyapı projelerinde ülkecek ortak fikirlerimiz var.Ben cumhuriyetçi bir adayın seçim vaadi olarak mahalleye meksikalıları ve gangsterleri(siyahileri kastediyor/ima ediyor) getireceği iddiasıyla BASLAMIS tramvay ihalesini iptal edeceğini duyurduğunu hatırlıyorum inanılmaz hasta bir kafayapısı.
Yani ozellikle yürünemez şehirlerin arkasında daha sinsi ve kötü niyetli tasarım kararları oluyor,bilmiyorum duymak isterim siz de bu görüşte misiniz bu konuda acaba?
Brightline gerçekten ilginç bir şirket. İnsanlar konuşurken adamlar bir anda Miami-Orlando arasında hızlı sayılabilecek bir demiryolu inşaa etti. Bir kısmını modernize edip kalanını ise sıfırdan inşaa ederek çözüm odaklı ve uygun maliyetli proje gerçekleştirdiler. Hâlâ California hızlı treni 30 senede mi yoksa 50 senede mi biter tartışmaları sürerken bir kaç sene içinde burayı da bitirip seferlere başlayacaklardır. Bunu da sadece otoyolun ortasından geçirerek yapacaklar. Belki de Siemens Velaro trenlerinin yeni versiyonu olan Novo modellerini burada görürürüz.
Geçtiğimiz günlerde temeli atılan ve 2028 yılında hizmete girmesi planlanan Las Vegas-Los Angeles arasındaki yüksek hızlı hatta kullanılacak trenler belli olmuş. Alstom ve Siemens’in finale kaldığı tedarik sürecinde Siemens tercih edilmiş. 10 adet üretilecek olan trenlerin her biri 7 vagondan oluşuyor.
Kaynak: https://www.mobility.siemens.com/us/en/company/newsroom/press-releases/brightline-west-selects-siemens-to-manufacture-high-speed-rail-train-sets.html
ilk değil. california high speed rail şu an inşaatta. ama inşaatı sorunlarla dolu ve kötü gidiyor bu yüzden bu şirket daha sonra başlamasına rağmen daha önce bitirebilir deniliyor
Brightline gerçekten ilginç bir şirket. İnsanlar konuşurken adamlar bir anda Miami-Orlando arasında hızlı sayılabilecek bir demiryolu inşaa etti. Bir kısmını modernize edip kalanını ise sıfırdan inşaa ederek çözüm odaklı ve uygun maliyetli proje gerçekleştirdiler. Hâlâ California hızlı treni 30 senede mi yoksa 50 senede mi biter tartışmaları sürerken bir kaç sene içinde burayı da bitirip seferlere başlayacaklardır. Bunu da sadece otoyolun ortasından geçirerek yapacaklar. Belki de Siemens Velaro trenlerinin yeni versiyonu olan Novo modellerini burada görürürüz.