Şunun gibi nostaljik isimli olmasa da mini tramvay hatlar İstanbul'un birçok yerinde uygulanabilir. Çift vagon ile hatırı sayılı minibüsü ve otobüsü trafikten çekebiliriz. İlla nostaljik olmasına gerek yok, modern hatlar ile de yapabiliriz...
Her hattın T1 standardında olmasına gerçekten gerek yok. Mesela Hollanda'da 500 bin kişilik Lahey'in 10 civarı tramvay hattı var, resmen otobüs gibi kullanıyorlar. Bize de böyle bir yaklaşım var. Ve kesinlikle yüksek standartlı hatlar değil, durak ve ray hariç otobüsten pek farkları yok.
Edit: AnadoluTram gibi projelerde tabi ki yüksek standarda ihtiyaç var. Benim dediğim rastgele otobüs yollarının yerini alması gereken tramvay servisleri.
2 hafta önce kaleme aldığım 50 li yıllarda Üsküdar Kadıköy arası çalışan tramvaylarla ilgili flog yazım https://www.kamusozu.com/post/cumhuriyet-erken-dönem-anadolu-yakası-tramvaylarıulaşım odaklı raylı sistemin Üsküdar Kadıköy arası bağlantısının Nuhkuyusu Caddesi ve Doğancılar yokuşu üzerinden olması konusunda referans oluşturabilir. Fıstıkağacı Bağlarbaşı güzergahında ( 12A)
hâlihazırda M5 metrosu olduğundan Nostaljik Tramvayın meydanda aktarmasına imkan verecek bir şekilde Doğancılar, Selimiye Çiçekçi ve Tıbbiye caddesi üzerinden geçecek ve Kadıköy Meydana ulaşacak bir modern tramvay planlanabilir.
Üsküdar Kadıköy bağlantısı için önerdiğim Doğancılar güzergahı yerine Anadolu Tram projesinde ZeynepKamil Karacahmet Tıbbiye güzergahı kullanılacağı açıklandı. Nüfus dağılımı ve Hastane önü açısından doğru planlama.
Hocam ben yeni bir kaynak göremedim bu konuda. Link verebilir misiniz? Şu ana kadar tek bildiğim AnadoluTram rotası son derece zoomed out bir harita hangi sokaktan gittiği net anlaşılmayan.
Bu tramvay hattı nostaljik. Geçen sene tanıtım videosunda 52 yolcu kapasitesi tek yönde saatte 281 yolcu olarak açıklandı. Ayrıca elektrikli bir tramvay. Projeyi ulaşım odaklı düşünürsek yanlış olur. İstanbul'un en güzel manzarasına sahip (Kız Kulesi, Tarihi Yarım Ada) Üsküdar Harem Sahilinin bu manzaraya yakışır bir şekilde düzenlenmesi ana amaç. Nostaljik tramvayda bu düzenleme içinde önemli bir parça. Bu bölgenin bu şekilde düzenlenmesinin karar verilmesi iyi ve doğru olmuştur. Üsküdar Kadıköy arası ulaşım için Bağlarbaşı Zeynep Kamil Karacahmet Selimiye üzerinden Kadıköy Meydan düzenlenmesine bağlantı önerileri daha yerinde olur kanaatindeyim.
Harika bir proje ama bir şekilde Kadıköy'e bağlanmanın bir yolu bulunmalı. Harem otogarının eninde sonunda kalkacağı düşünüldüğünde Üsküdar merkez ve Selimiye arası bir bağlantı oluyor sadece. Oysa Kadıköy'e uzarsa trafikten de önemli bir yükü alır.
Haydarpaşa geçişi sıkıntılı. Denizden geçilmez, rıhtıma gemiler yanaşacak, karadan geçilmez, raylar kesişir, alttan geçilmez Khalkedon şehri var. Üstten geçilir ama güzel olmaz. Tıbbıye caddesinden belki...
Planın Üsküdarın içine doğru uzatılmasına sevindim. Bu şekilde Marmaraydan içeri doğru gitmek için yürüme dışında düzgün bir alternatif yoktu. Bu haliyle günlük 10,000-20,000 arası yolcu taşıyabilir gibi geldi. Fakat bu durumda Taksimde kullanılanlar gibi araçlar yetersiz kalabilir. Marmaray civarındaki trafik de beni ayrıca düşündürüyor. Umarım iyi bir şekilde planlarlar.
Bu, İBB Projesi olan Üsküdar-Kadıköy-Maltepe-Cevizli Cadde Tramvay'ından farklı bir Proje mi?
Şunun gibi nostaljik isimli olmasa da mini tramvay hatlar İstanbul'un birçok yerinde uygulanabilir. Çift vagon ile hatırı sayılı minibüsü ve otobüsü trafikten çekebiliriz. İlla nostaljik olmasına gerek yok, modern hatlar ile de yapabiliriz...
2 hafta önce kaleme aldığım 50 li yıllarda Üsküdar Kadıköy arası çalışan tramvaylarla ilgili flog yazım https://www.kamusozu.com/post/cumhuriyet-erken-dönem-anadolu-yakası-tramvaylarıulaşım odaklı raylı sistemin Üsküdar Kadıköy arası bağlantısının Nuhkuyusu Caddesi ve Doğancılar yokuşu üzerinden olması konusunda referans oluşturabilir. Fıstıkağacı Bağlarbaşı güzergahında ( 12A)
hâlihazırda M5 metrosu olduğundan Nostaljik Tramvayın meydanda aktarmasına imkan verecek bir şekilde Doğancılar, Selimiye Çiçekçi ve Tıbbiye caddesi üzerinden geçecek ve Kadıköy Meydana ulaşacak bir modern tramvay planlanabilir.
Bu tramvay hattı nostaljik. Geçen sene tanıtım videosunda 52 yolcu kapasitesi tek yönde saatte 281 yolcu olarak açıklandı. Ayrıca elektrikli bir tramvay. Projeyi ulaşım odaklı düşünürsek yanlış olur. İstanbul'un en güzel manzarasına sahip (Kız Kulesi, Tarihi Yarım Ada) Üsküdar Harem Sahilinin bu manzaraya yakışır bir şekilde düzenlenmesi ana amaç. Nostaljik tramvayda bu düzenleme içinde önemli bir parça. Bu bölgenin bu şekilde düzenlenmesinin karar verilmesi iyi ve doğru olmuştur. Üsküdar Kadıköy arası ulaşım için Bağlarbaşı Zeynep Kamil Karacahmet Selimiye üzerinden Kadıköy Meydan düzenlenmesine bağlantı önerileri daha yerinde olur kanaatindeyim.
Siloların arkasından Haydarpaşa Gar'a ya da Ayrılık Çeşmesi Marmaray İstasyonu'na kadar uzatılabilir.
Harika bir proje ama bir şekilde Kadıköy'e bağlanmanın bir yolu bulunmalı. Harem otogarının eninde sonunda kalkacağı düşünüldüğünde Üsküdar merkez ve Selimiye arası bir bağlantı oluyor sadece. Oysa Kadıköy'e uzarsa trafikten de önemli bir yükü alır.
Planın Üsküdarın içine doğru uzatılmasına sevindim. Bu şekilde Marmaraydan içeri doğru gitmek için yürüme dışında düzgün bir alternatif yoktu. Bu haliyle günlük 10,000-20,000 arası yolcu taşıyabilir gibi geldi. Fakat bu durumda Taksimde kullanılanlar gibi araçlar yetersiz kalabilir. Marmaray civarındaki trafik de beni ayrıca düşündürüyor. Umarım iyi bir şekilde planlarlar.