Orman Genel Müdürlüğü (OGM) bünyesindeki 14 adet Bayraktar TB2 İnsansız Hava Aracı (İHA) yangın açısından en riskli bölgelerde 7 gün 24 saat havada tarama yapıyor.
Termal kameralar sayesinde 100 kilometre mesafeden 1 metrekarelik ısı enerjisini tespit edebilen İHA'lar ile orman yangınlarına ilk müdahale süresi 40 dakikadan 10 dakikaya kadar indi.
Peki THK da bulunan dünyanın en yaygın ve yararlı uçakları bulurken niçin büyük bir filo kurduk diyerek bir sürü döviz harcayarak yurt dışından uçak temin ediliyor?
Uzay ajansına,uzaya gidene harcadıklarınızla belki değil ülkenin çevrenin en geniş ve faydalı filosuna sahip olabilirdik
Burnumuzun dibindeki yıllardır yaşanan bu sorun yerine aya,marsa gideceğiz diye hülyalarda bulunmakta nedir?Oraya harcanan ların yarısıyla bile tam teçhizatlı bi söndürme filosu kurulabilir..
-Yöre belediyesi günler önce uyararak havadan destek istedi ancak mevcut filo bu gibi zor koşullara göre planlamadığından ; ne gece ,nede gündüz destekte bulunamadı..
Cl-215 ve 245 bu konuda dünyaca yagın olarak kullanılan bir uçak..
Pilotları adeta kamıkaze gibi çalıştı onlarca kayıp verdi
Bu uçaklar ve dolasıyla kullanan pilotlar bilindiği gibi bir süre önce adeta yok edildi..
Görünen o ki hala da devre dışılar..
Ülkede farklı yerlerde bir çok yangın varken bunlar niye hala ortada yoklar acaba?(yanlış biliyorsam düzeltin ltf)
Çakma,eğrelti,baştan savıcı,öngörüsüz,...zihniyet den dolayı bu sıkıntılar yaşanıyor..
yetkililere soruyorum ;
-bu cl-215 ve 245 ler ne yapıyor?
-Uçabilir ve görev yapabilir haldemi?
-En son bildiğimiz çoğunun revize edilip uçabilir duruma geldiğiydi
-Şayet böyleyse şu andaki duruma katkıları varmı?
-Eğer yoksa sizi engelleyen nedir?
-Ödeneğimizmi kısıtlandı veya kesildimi?
-Siyasi baskı altındamı kaldınız?(buna cevap vermeyebilirsiniz tabiiki)