Arkadaşlar sirkeci Marmarayi günde milyonlarca insan kullanıyor. Ve bu insanlara bu şehrin en güzel garlarından birini girişte küçük bir ISPARK ve bankamatikler ve düzensiz bir asfalt karşılıyor. Sirkeci Gar girişi çok daha düzgün tarihi ve yaya akışı düşünülerek yapilabilir. Şuan yayalar park etmiş araçların aralarindan geçerek Gara giriş yapiyorlar. BU NEDEN KIMSEYI RAHATSIZ ETMIYOR. DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLIYORUM. SAYGILAR
top of page
bottom of page
Sayın forumdaş;
Bilindiği gibi buranın mülkiyetti UBAK a aittir
Üstelik bu açılan Sirkeci-Kazlıçeşme yeni nesil(!)tren hattının projesinde Bakan başka şeylerde sunmuştu..
gar çevresinin restorasyon alanı olması,trenlerin farklı olması gibi..
Hala bir ses seda yok tabiiki..
Bu garın ana kapısı kuzeye bakan tarihi bir yapıdır esasında,ve girişten sonra harika bir yapıya sahip bir restoran vardır; şükür hala aynı güzellikte.
daha sonra tramvay durağı karşısına düşen noktadan gecekondu misali bir giriş daha açıldı😫
Ancak bir çok forumdaşın daha önce paylaştığı gibi bu esas girişin cephesinde ciddi sorunlar var ..
Buna müdahele etmesi gereken UBAK
Muhtemelen Bakanlık burada bu yeni nesil(ne demekse)projeyle buraları düzenleyeceğim dediğinden İBB de zaten müdahalesi sınırlı olduğu için pek bir şey yapamamış olabilir..
Yorum;
Siyasete bulaşmadan şunu söylemekten geri kalamıyacağım;
Haydarpaşa garında yapılmaya çalışılan ların aynısı Sirkeci garı içinde yapılıyor esasında
Bu tarihi yapılar hep söz edilen ecdadın değilmiydi acaba?
bu gerçekten rezil bir durum. nereye iletebiliriz?
Sirkeci garının o ön tarafı, ana aslen gar kapısı olan. O çatıyı tutan destek olsun(çaycının hemen dışarısında ki çatı) saat kulelerinin 15 senedir iskeleleri olsun (artık o iskeleler garla bütünleşti) Bilmiyorum hala duruyor mu? Muhtemelen duruyordur. Bu gara ciddi bir restorasyon şart. Hattı açmakla bitmiyor, gar dökülüyor çünkü. Zaten o iğrenç girişi kapatmalılar garın zaten ana girişi mevcut, neden hala o derme çatma girişi kullanıyorlar? anlamak mümkün değil.
Bence garın önüne T5 Alibeyköy - Eminönü hattını getirmek lazım , Eskiden T1 için hat sonu için rayı vardı yapıldı tekrar yapılabilir .
Bu gar binasının mülkiyeti kime ait?
D.D.Y Olabilirmi?
Meydanın yeniden düzenlenmesi çok iyi bir fikir.
Ancak mülkiyet I.B.B ye ait değilse iş zor. Çünkü ona izin vermemeleri yüksek bir olasılık.
Halihazırda 18 meydanın çoğu yapıldı ve hepsi birbirinden güzel, halk da çok memnun.
Bu alanın mülkiyeti belediyeye devredilirse iş halledilir, çok da güzel olur.
Sirkeci Garı ilk yapılıp hizmete açıldığı seneden itibaren turistlerin gözdesi olmuş hatta bir sene Eyfel den sonra tüm dünyada en çok turist çeken 2. yapı olmuştur...Bu yapı Osmanlı yönetimini turizm ile tanıştırmış ve bu işten gelir elde edilebildiğini gözlemlemişler...Garın etrafı mümkün olduğunca boşaltılmalı bir meydanın ortasında bu yapı varmış gibi bir ambiyans yaratılmalı gar Gülhane ve Sarayburnu parklarına entegre edilmeli.
Kennedy caddesi Avrasya Tüneli girişinden sonra tamamen yayalaştırılmalı.
Galata köprüsü ve önündeki kavşak araç trafiğine kapatılmalı, trafik Atatürk köprüsüne yönlendirilmeli.
Sirkeci garının etrafında tek bir park alanı dahi olmamalı. İstanbul'un en erişilebilir yerlerinden birine arabayla gelmeye teşvik edilmemeli.
Ankara caddesi de aynı şekilde Hamidiye caddesinden Kennedy caddesine kadar yayalaştırılmalı.
Sonuç olarak T5 Eminönü durağından bir vatandaş hiç durmadan T1, B1 ve B3 hatlarına aktarma yapabilmeli, bu sırada araba trafiğiyle kesişmemeli.
Iyi bir konuya ayak basmisssin.Bence kimse zerre kadar umursamiyor,cirkinlige o kadar alismisiz ki normal zannediyoruz.Sence niye?
Komple bir Sirkeci Meydanı düzenlemesi gerekiyor. (36276,5 metrekarelik bir alan)
Sadece o kısım değil, garın ön cephesine de park yapılmış ve ağaçlardan dünyanın sayılı garlarından olan Sirkeci garı görünmez olmuş. Karşı kıyıdan, Galata kulesinden hatta hemen karşısındaki Eminönü kıyısndan bile görünmüyor. Böyle anıtsal yapılar ağaçların arkasında gizlenmemeli görünür kılınmalı.