Artık T1 Karşıyaka Tramvay araçlarıda Alaybey-Ataşehir-Ataşehir Kavşağı-Alaybey olarak çalışıyor. T1 ve T3 Dış Hat(Kırmızı) isletmeleri Ataşehir Kavşağı istasyonunda aktarma verecek.
Aslında T3a Ataşehir-KÇÜ-Ataşehir, T3b Ataşehir-Nedim Uysal Lisesi-Ataşehir şeklinde çalışsa ve T1 de Alaybey-Ataşehir Kavşağı-Evka5-Nazım Hikmet Ran-Alaybey şeklinde çalışsa (ama çevre yolu ve Ataşehir'e girmeden), çok daha hayırlı olur.
SON DERECE SAÇMA BİR YATIRIM ORGANİZE SANAYİNİN DÜZ SOKAKLARINA BOL BOL RAY DÖŞEMİŞLER. O FABRİKALARA İŞÇİLER SERVİSLERLE PATRONLAR ARABALARIYLA GİDİYORLAR . TEK MAKUL YER KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ ONU DA DAHA TAMAMLAMADAN AÇILIŞ YAPMIŞLAR. DİĞER TARAFTA MAVİŞEHİR TRAMVAY İSTASYONUNU MAVİŞEHİR İZBANIN YANINA GÖTÜRMEK VARKEN PARALARI YANDAŞLARA İHALE ETMİŞLER. KÜFRETTİĞİMİZ, ÜLKEYİ SOYDU DEDİKLERİMİZDEN NE FARKI VAR. TÜM CADDELER CAHAR DUDAYEV GİBİ GENİŞLİKTE OLMADIKÇA MEVCUT YOLLARA TRAMVAY YAPMAK TRAFİĞİN AĞZINA S..ÇMAKTAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİL ZATEN. SON 30-40 YILDA BİNALAR 4-5 KAT YÜKSELDİ SOKAKLAR YOLLAR AYNI KALDI. SEN BİR DE GETİRİP BURAYA TRAMVAY SOKUYORSUN. BİR DE HEDEFTE ÖRNEKKÖY TRAMVAYI VAR ŞİMDİ GİRNE CADDESİNDEN GEÇECEK CANINA OKUYACAKLAR HERYER KİLİT. YA YERALTINDAN YAPACAKSIN BUNLARI YA DA (YOUTUBE SHONAN MONORAY) ASKIDA MONORAY. TABİİ BİRŞEYİ SÖYLEMEK DAHA GEREK İZMİR SON 20 YILDIR MERKEZİ HÜKÜMETTEN BİR KURUŞ PARA ALMIŞMIDIR BU İŞLER İÇİN ?????? (İZBAN ORTAKLIĞI ZATEN O DA ÖNCEDEN YOLUNA GİRMİŞ BİR PROJEYDİ) O YÜZDEN ŞEHRİN PARASINI ÇOK DİKKATLİ HARCAMAK GEREKMEZ Mİ?????
🟢T1 Karşıyaka tramvayı Alaybey-Ataşehir kendi güzergahında gidiyor daha sonra T3 Tramvayı ile aktarma sağlamak için Çevreyolunu viyadük ile geçip Ekol Kavşağı(Ataşehir Kavsağı) gidip tekrar Alaybey'e gidiyor yani T1 Alaybey- Ataşehir-Ekol Kavsağı(Ataşehir Kavsağı)-Alaybey olarak çalışıyor. Yani T1 Karşıyaka tramvayı iki kez girdi-çıktı yapacak.
🔴Katip Çelebi üniversitesine ise sadece Dış Hat (Kırmızı) hattı hizmet veriyor. Dış Hat(Kırmızı) hattı: Katip Çelebi- AOSB -Ekol Kavşağında(Ataşehir Kavsağı) - Çiğli Merkez- Katip Çelebi Üniversiyesi arasında Ring yapıyor. Dış Hat( Kırmızı) işletmesiyle T1 Karşıyaka tramavayı Ekol Kavsağı(Ataşehir Kavsağı) aktarma sağlıyor.
🔵İç Hat(Mavi) hattı ise Dış Hat(Kırmızı) hattının tam tersi yönünde hizmet veriyor. Çiğli Merkez'den AOSB'icinden geçip Ring yapıyor.
Ekol Kavşağı (Ataşehir Kavşağı) tramvay aktarma noktası gibi düşünülmüş.
Elde yeteri kadar tramvay aracı olmadığı için biraz karışık bir işletme planlaması yapılmış gibi görünsede yeni tramvay araçları da hizmete girdikten sonra İşletme planlaması yeniden güncellenecektir diye düşünüyorum. Belediye sitesinde yazan Alaybey-Çiğli kesintisiz işletme olacak trafiği rahatlatacak yazısı yeni tramvay araçları hizmete alındığında gündeme gelecek gibi görünüyor.
İzmir Karşıyaka-Çiğli Tramvayı 20 Kilometre 17 Tramvay aracı ile hizmet verirken,
İstanbul T1 Kabataş-Bağcılar Tramvayı 19.3 ,kilometre 92 Tramvay aracı ile hizmet veriyor. Arada baya fark var
T1 karşıyaka Mevcut güzergahı Alaybey-Ataşehir güzergahını tamamladıktan sonra viyadük ile Çiğli tramvayı ile aktarma verebilmesi için Ataşehir Kavşağına gidiyor, Ataşehir Kavşağında tramvay Alaybey yönüne geri dönüyor. Yani Alaybey-Ataşehir(Girdi-Çıktı)-Ataşehir Kavşağı(Girdi-Çıktı ve T3 Aktarma)-Alaybey olarak çalışıyor diye anladım.
Bu arada Çiğlide iki farklı işletme olması ve İç Hat(Mavi) ve Dış Hat(Kırmızı) isletmesi yerine İç Hat(Mavi) işletmesi Katip Çelebi-T1 Ataşehir son durak olarak çalışa daha iyi bir işletme olurdu bence
YOLCULUK YAPTIM. 3 video yaptım. İlkini yüklüyorum. İç çember KÇÜ'ye uğramıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=jor0ieMwkk4&t=1s
Aslında T3a Ataşehir-KÇÜ-Ataşehir, T3b Ataşehir-Nedim Uysal Lisesi-Ataşehir şeklinde çalışsa ve T1 de Alaybey-Ataşehir Kavşağı-Evka5-Nazım Hikmet Ran-Alaybey şeklinde çalışsa (ama çevre yolu ve Ataşehir'e girmeden), çok daha hayırlı olur.
SON DERECE SAÇMA BİR YATIRIM ORGANİZE SANAYİNİN DÜZ SOKAKLARINA BOL BOL RAY DÖŞEMİŞLER. O FABRİKALARA İŞÇİLER SERVİSLERLE PATRONLAR ARABALARIYLA GİDİYORLAR . TEK MAKUL YER KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ ONU DA DAHA TAMAMLAMADAN AÇILIŞ YAPMIŞLAR. DİĞER TARAFTA MAVİŞEHİR TRAMVAY İSTASYONUNU MAVİŞEHİR İZBANIN YANINA GÖTÜRMEK VARKEN PARALARI YANDAŞLARA İHALE ETMİŞLER. KÜFRETTİĞİMİZ, ÜLKEYİ SOYDU DEDİKLERİMİZDEN NE FARKI VAR. TÜM CADDELER CAHAR DUDAYEV GİBİ GENİŞLİKTE OLMADIKÇA MEVCUT YOLLARA TRAMVAY YAPMAK TRAFİĞİN AĞZINA S..ÇMAKTAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİL ZATEN. SON 30-40 YILDA BİNALAR 4-5 KAT YÜKSELDİ SOKAKLAR YOLLAR AYNI KALDI. SEN BİR DE GETİRİP BURAYA TRAMVAY SOKUYORSUN. BİR DE HEDEFTE ÖRNEKKÖY TRAMVAYI VAR ŞİMDİ GİRNE CADDESİNDEN GEÇECEK CANINA OKUYACAKLAR HERYER KİLİT. YA YERALTINDAN YAPACAKSIN BUNLARI YA DA (YOUTUBE SHONAN MONORAY) ASKIDA MONORAY. TABİİ BİRŞEYİ SÖYLEMEK DAHA GEREK İZMİR SON 20 YILDIR MERKEZİ HÜKÜMETTEN BİR KURUŞ PARA ALMIŞMIDIR BU İŞLER İÇİN ?????? (İZBAN ORTAKLIĞI ZATEN O DA ÖNCEDEN YOLUNA GİRMİŞ BİR PROJEYDİ) O YÜZDEN ŞEHRİN PARASINI ÇOK DİKKATLİ HARCAMAK GEREKMEZ Mİ?????
Ben hiç bir şey anlamadım. Bu planlamayı yapan kişi kör olmuştur muhtemelen.
1. Katip Çelebi Üniversitesi istasyonuna tramvay uğramıyor mu?
2. Çevreyolu ve Ataşehir istasyonlarına tramvay uğramıyor mu?
Haritalara bakmakla anlaşılamayacak çok karışık bir iş yapmışlar. Binenler bilgi versirse, seviniriz.
Elde yeteri kadar tramvay aracı olmadığı için biraz karışık bir işletme planlaması yapılmış gibi görünsede yeni tramvay araçları da hizmete girdikten sonra İşletme planlaması yeniden güncellenecektir diye düşünüyorum. Belediye sitesinde yazan Alaybey-Çiğli kesintisiz işletme olacak trafiği rahatlatacak yazısı yeni tramvay araçları hizmete alındığında gündeme gelecek gibi görünüyor.
İzmir Karşıyaka-Çiğli Tramvayı 20 Kilometre 17 Tramvay aracı ile hizmet verirken,
İstanbul T1 Kabataş-Bağcılar Tramvayı 19.3 ,kilometre 92 Tramvay aracı ile hizmet veriyor. Arada baya fark var
Yalnız o ataşehir kavşağı dediği durak çiğlide burda karşıyakaya gideceğini falan göstermiyor