UAB Bakanı Uraloğlu :
“İnşa ettiğimiz 60 metre genişliğindeki ve 3 bin 540 metre uzunluğundaki 2. pisti ile en geniş gövdeli uçaklar da havalimanımıza inebilecektir.
Ayrıca 1 adet 3 bin 520 metre, 1 adet 3 bin metre ve 1 adet 2 bin 400 metre uzunluğunda 3 adet paralel taksi yolu ile 62 uçak kapasiteli yaklaşık 650 bin metrekare orta apron ve 40 uçak kapasiteli yaklaşık 300 bin metrekare kargo apronunu da proje kapsamında hayata geçirdik.”
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın altyapı ile hava trafik kontrol kulesi, teknik blok, gümrük, itfaiye ve garaj binası gibi 19 bin metrekare kapalı alana sahip tüm üstyapı tesislerini çağın en son teknolojisiyle yenilediklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, 91 metre yüksekliğindeki Hava Trafik Kontrol Kulesi'nin yaklaşık 1 yıldır tüm hava trafik sistemleriyle 7/24 hava trafik operasyonuna hizmet verdiğini anlattı.
Sabiha Gökçen HL, 2.ci Pist açıldı, mesaj paylaşımı 25 Aralık 2023'te yapılmış.
21 Temmuz akşamı, Pegasus Bodrum uçağı ile 21.15'te Sabiha Gökçen'e geldim.
Tabii ki, acil bakım ihtiyacı olan 1.ci Piste uçak indi. Bugün itibarı ile 2.ci pist halen "efektif" olarak kullanılamıyor.
2014 yılında inşatın başlanan Sabiha Gökçen 2.ci Pisti, Devletin En Yetkili Kurumlarının açıldı beyanları gerçeği yansıtmıyor maalesef..
İstanbul Sabiha Gökçen havaalanı pistin altından geçen TEM bağlantı yolu tünellerinde son durum nedir? orada inşaat vardı bitti mi? çatlak felan deniliyordu ,tam anlamıyla iki yönden de düzgün trafik akışı sağlanıyor mu? en güncel hali nedir?
2. Pist öyle böyle, tam randımanlı çalışmasa bile "resmi olarak" açıldı. 1. Pist bakalım ne zaman kapsamlı bakıma alınabilecek? Ama eninde sonunda her iki pist de tam faal hale geldiğinde ve trafik de (talepler doğrultusunda artarsa) SAW'da bu sefer de terminal sıkıntısı baş gösterecektir. Yıllardır etrafta 3. Terminal'in master planları şu bu dolaşır ama ortada ciddi bir açıklama yok, bir yere bir kazma vurulduğu hiç yok... Böyle devam ederse, şu anda atıl durmakta olan 1. Terminali yeniden işler hale getirip muhtemelen bazı yabancı havayollarının (tarifesiz seferler için olabilir) kullanımı için yeniden hizmete açmak zorunda kalacaklar.🤔
Sabiha Gökçen HL, yılan hikayesine dönen 2.ci Pist inşaatı ne ölçüde tamamlandı? Bilinmiyor ama anlaşıldığı kadar ile aradan geçen 3 ay sonrasında bile Pist tam olarak kullanılamıyor. Acaba açılış yapmak için mi açıldı?
Sabiha Gökçen HL, mevcut pistinin biran önce bakıma alınması gerekiyor. Uçaklar iniş kalkışlarda pist yüzeyinin bozuk olmasından ciddi titreşim alıyor. Hassas aletler sensörler bozuluyor. Uçuş güvenliği açısından da çok riskli.
Şu anda bu 2.pist tam olarak işliyor mu ve ne ölçüde kullanılıyor acaba?