Tek yönlü ortalama yolculuk süresi 64 dakikadan 39 dakikaya düşecek.
Ortalama trafik yoğunluğu %64’ten %40’e düşürülecek.
Yolculuklarda karayolu taşıtlarının payı, %72’den %48’e düşürülecek.
Öncelikli olarak Yenikapı-Sefaköy, Sefaköy-TÜYAP, Söğütlüçeşme-İncirli ve Sultanbeyli-Viaport metro hatları tamamlanacak.
Elektrikli araç şarj istasyonları arttırılacak ve yayalar ile toplu ulaşım araçlarının ön planda olacağı bir ulaşım sistemi oluşturulacak.
Akıllı ulaşım sistemleri hayata geçirilecek. Gençlerin ulaşım konusundaki fikirlerini hayata geçirebilecekleri merkezler oluşturulacak.
İl genelindeki bisiklet yolu uzunluğu, 2029’da 1000 km’ye ve 2034’te 1500 km’ye çıkarılacak. Ayrıca, bisiklet parklarının da sayısı arttırılacak.
Paylaşımlı bisiklet ve scooter gibi ulaşım araçları, teşvik edilecek ve yaygınlaştırılacak.
Trafiğin rahatlaması için deniz ulaşımının toplam yolculuklar içindeki payı, iki katına çıkarılacak.
İstinye-Yenikapı, Çubuklu-Yenikapı ve Çengelköy-Yenikapı arabalı
vapur seferleri başlatılacak.
İSPARK’ın işleteceği toplam 250.000 araç kapasiteli yeni otoparklar inşa
edilecek. Bu otoparklar, toplu ulaşım aktarma merkezlerine yakın bölgelerde yer alacak.
İSPARK ücretlerinde %25 indirime gidilecek ve ilk 30 dakikası ücretsiz olacak.
İSPARK’a ait tüm kapalı ve açık otoparklara elektrikli araç şarj üniteleri kurulacak.
İl genelindeki raylı sistemlerin uzunluğu 2029 sonunda 657,4 km’ye çıkarılacak.
İl genelindeki raylı sistemlerin uzunluğu 2034 sonunda 1004 km’ye çıkarılacak.
Karayolu ulaşımı, tünellerle rahatlatılacak. 2024-2029 döneminde şu tüneller açılacak:
Çayırbaşı-Dolmabahçe
Kağıthane-Bayrampaşa Hali
Yenisahra-Bostancı
2029-2034 döneminde ise şu tüneller açılacak:
Harem-Kavacık
Bayrampaşa Hal-Büyükçekmece
D100 karayolunun Anadolu Yakası’ndaki kısmında Göztepe-Çayırova arasına yan yol yapılacak.
İl gelinde 151 adet kavşak düzenlemesi ve 20 adet katlı kavşak yapılacak.
Beş yılda 500 metrobüs, 1250 otobüs alınacak.
TÜYAP-Kınalı metrobüs hattı açılacak.
Bayrampaşa Otogarı Eyüpsultan ilçesi İhsaniye Mahallesi’ne, Harem
Otogarı da Kurtköy Kavşağı’na taşınacak.
Şehir dışına 6 yeni lojistik merkezi kurulacak.
Merkezi Taksi Yönetim Sistemi hayata geçirilecek. Bu sistemle:
Taksiler daha verimli olacak.
Dijital verilerle taksi sayısı ihtiyacı bilimsel olarak belirlenecek.
Taksi sayısı, tüm tarafların memnuniyeti gözetilerek ihale yöntemiyle değer kaybı yaşanmadan arttırılacak.
Dijital taksi uygulamaları, bir merkezde toplanacak.
Taksicilere yönelik eğitim, denetim, ödül ve ceza uygulamalarına başlanılacak.
Metrobüs hattının Silivri'ye uzatılması vaadini mevcut yönetim de dikkate almalı. İstanbul'un batısı mevcut projelere bakılırsa uzunca bir süre raylı sistemden mahrum kalacak. Metrobüs gibi bir çözüm düşünülebilir. Beylikdüzü'nde aktarma yapılan yarım saat aralıklı seferler bölge ihtiyacını karşılayabilir.