Tekirdağ Süleymanpaşa, Bursa Kent Meydanı, Kocaeli Otogar, Yalova Merkez, Çorlu, Saray, Kandıra/Kefken ve Adapazarı gibi lokasyonlardan İstanbul’un merkezi bölgeleri diyebileceğimiz Bostancı, Kadıköy, Üsküdar, Beşiktaş, Mecidiyeköy, Taksim, Yenikapı, Bayrampaşa Ptogarı ve Bakırköy’e ekspres körüklü otobüs servisleri verilebilir aynen hat 200’deki gibi. Bu sayede İstanbul’a toplu ulaşım anlamda süre epey kısalır ve otoyollarda trafik azalabilir.
2011 yılında, basında gündeme gelen Marmara ring projesini bu forumda tekrar gündeme getirmek istiyorum.Projeyi ilk ortaya atan kişi, Serdar İNAN.Bu proje, gerek İstanbul'daki nüfusun gerekse iş dünyasının Marmara Bölgesinin geneline yayılmasını sağlayabilecek projeydi.
Bu projenin halen geçerliliğini koruduğunu düşündüğüm ve buna inandığım için, bu forumda yeniden gündeme getirmek istedim. Haberin detayları aşağıda...Hızlı trenle Marmara'daki 12 ili birbirine bağlamayı hedefleyen projenin adı;
"Marmara Ring"… Projenin sahibi ise Kanal İstanbul projesi için gösterdiği ilgi ve verdiği tekliflerle adı çılgın mimara çıkan Serdar İnan.
Çanakkale-İstanbul Arası 40, Bursa-İstanbul Arası 30 dakikaya İnecek
Bu projenin hayata geçirilmesi durumunda İstanbul'un ulaşım sorununun kökten çözüleceğini kaydeden Mimar İnan, şunları söyledi:"Çok hızlı bir şekilde bütün Marmara'yı dönebilecek. Marmara'daki en uzak alana, en uzak yere, en uzak durağa 1 saat içinde ulaşabilecek. Çanakkale Boğazı'nda yaşayacaksınız, 40 dakika sonra İstanbul'daki işinize geleceksiniz. Bursa'da yaşayacaksınız 30 dakika sonra İstanbul'a gelebileceksiniz. İstanbul bu anlamda genişleyecek" diye konuştu.
AMAÇ ULAŞIMI RAHATLATMAK
Projenin hareket noktasını İstanbul'un Tekirdağ ve Kocaeli'ye doğru yatay genişlemesini durdurup, ulaşımı rahatlatmak oluşturuyor.Mimar Serdar İnan, "Şimdi İstanbul lineer biliyorsunuz. Doğu-Batı anlamında lineer yerleşmiş bir şehir. Bir ring mantığına da oturamıyor doğal yapısından dolayı. Bu anlamda da trafik sorunları çözülmüyor, çözülemiyor veya çok büyük maliyetlerle ancak çözülebiliyor. İşte İstanbul'u bütün Marmara'ya taşıyabilirsek, bu anlamda trafiği de rahatlatabiliyoruz" şeklinde konuştu
MALİYETİ 3 MİLYAR DOLAR
Bu projenin maliyetinin 3 milyar dolar civarında olacağı tahmin ediliyor. İnan, Marmararing'in finansmanı konusunda endişeli değil.Mimar İnan, "Bunun finansmanını da çok da rahat bulabiliriz. Mart ayında bununla ilgili Fransa'da bir fuara gideceğiz. İstanbul projelerine finansman arayışında olacağız. Finansmanı da bulduğumuz zaman devletimizle de bunu paylaşacağız" diye konuştu.Bir çılgın proje daha: Marmara Ring - Son Haberler - Milliyet
Tekirdağ Süleymanpaşa, Bursa Kent Meydanı, Kocaeli Otogar, Yalova Merkez, Çorlu, Saray, Kandıra/Kefken ve Adapazarı gibi lokasyonlardan İstanbul’un merkezi bölgeleri diyebileceğimiz Bostancı, Kadıköy, Üsküdar, Beşiktaş, Mecidiyeköy, Taksim, Yenikapı, Bayrampaşa Ptogarı ve Bakırköy’e ekspres körüklü otobüs servisleri verilebilir aynen hat 200’deki gibi. Bu sayede İstanbul’a toplu ulaşım anlamda süre epey kısalır ve otoyollarda trafik azalabilir.
@ergunaydemir
Bu kategori altında başlık oluşturulamıyor.
Mümkünse, başlık oluşturma özelliği de eklenebilir mi?
2011 yılında, basında gündeme gelen Marmara ring projesini bu forumda tekrar gündeme getirmek istiyorum. Projeyi ilk ortaya atan kişi, Serdar İNAN. Bu proje, gerek İstanbul'daki nüfusun gerekse iş dünyasının Marmara Bölgesinin geneline yayılmasını sağlayabilecek projeydi.
Bu projenin halen geçerliliğini koruduğunu düşündüğüm ve buna inandığım için, bu forumda yeniden gündeme getirmek istedim. Haberin detayları aşağıda... Hızlı trenle Marmara'daki 12 ili birbirine bağlamayı hedefleyen projenin adı;
"Marmara Ring"… Projenin sahibi ise Kanal İstanbul projesi için gösterdiği ilgi ve verdiği tekliflerle adı çılgın mimara çıkan Serdar İnan.
Çanakkale-İstanbul Arası 40, Bursa-İstanbul Arası 30 dakikaya İnecek
Bu projenin hayata geçirilmesi durumunda İstanbul'un ulaşım sorununun kökten çözüleceğini kaydeden Mimar İnan, şunları söyledi:"Çok hızlı bir şekilde bütün Marmara'yı dönebilecek. Marmara'daki en uzak alana, en uzak yere, en uzak durağa 1 saat içinde ulaşabilecek. Çanakkale Boğazı'nda yaşayacaksınız, 40 dakika sonra İstanbul'daki işinize geleceksiniz. Bursa'da yaşayacaksınız 30 dakika sonra İstanbul'a gelebileceksiniz. İstanbul bu anlamda genişleyecek" diye konuştu.
AMAÇ ULAŞIMI RAHATLATMAK
Projenin hareket noktasını İstanbul'un Tekirdağ ve Kocaeli'ye doğru yatay genişlemesini durdurup, ulaşımı rahatlatmak oluşturuyor.Mimar Serdar İnan, "Şimdi İstanbul lineer biliyorsunuz. Doğu-Batı anlamında lineer yerleşmiş bir şehir. Bir ring mantığına da oturamıyor doğal yapısından dolayı. Bu anlamda da trafik sorunları çözülmüyor, çözülemiyor veya çok büyük maliyetlerle ancak çözülebiliyor. İşte İstanbul'u bütün Marmara'ya taşıyabilirsek, bu anlamda trafiği de rahatlatabiliyoruz" şeklinde konuştu
MALİYETİ 3 MİLYAR DOLAR
Bu projenin maliyetinin 3 milyar dolar civarında olacağı tahmin ediliyor. İnan, Marmararing'in finansmanı konusunda endişeli değil.Mimar İnan, "Bunun finansmanını da çok da rahat bulabiliriz. Mart ayında bununla ilgili Fransa'da bir fuara gideceğiz. İstanbul projelerine finansman arayışında olacağız. Finansmanı da bulduğumuz zaman devletimizle de bunu paylaşacağız" diye konuştu. Bir çılgın proje daha: Marmara Ring - Son Haberler - Milliyet