Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy Cumhuriyet Gazetesine verdiği röportajda M3 hattına araç alımı hakkında bu bilgiyi vermiş:
Bazı hatlara daha fazla araç koyma ihtiyacı var mı?
Bazı hatlarda araç yatırımlarımız gecikiyor. Şu anda bizim 1015 aracımız var. Bizim en az 1500-1600 aracımızın olması gerekiyor. Bunlar hep belli izinlere bağlı. Cumhurbaşkanlığı programına girmek gerekiyor Hazine onayı lazım. Buradaki gecikmeler de araç alımlarında ciddi gecikmelere sebep oluyor. Şimdi M3 hattının uzatmaları yapılıyor. Orada Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü yapıp araçları alıp bize devretmesi gerekiyor. Ama şu anda araç alımıyla ilgili bir çalışma yapılmıyor. Şubat ya da mart ayında açıldığında orada bir sıkıntı bekliyoruz. M3 ve M9’da çalışan mevcut 80 tane araç var. 80 araçla 15 tane daha istasyonu döndürmek durumunda kalacağız. Yaklaşık 70 aracın AYGM tarafından alınması gerekiyordu. Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve Yenikapı-Kirazlı hatlarındaki araçlar eski ve kapasitesi yeterli olmuyor. O hatta mutlaka bir yatırım gerekiyor.
Kaynak: https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/dr-ozgur-soydan-kredi-isyani-2148505
Mevcut İBB başkanı her projede olduğu gibi araç alımlarında da AKP'nin yapacağı hizmetlere çökme amacından başka bir hizmeti ve yatırımı yok. Ama mağdur edebiyatını çok iyi beceriyor. Biz araç alacaktık ama bakanalık bütçe vermiyor diyor. Ancak reklam bütçelerine gelince ona var metro araçları için yok ...
Özgür Soy'un bu röportajı üzerine Cumhurbaşkanlığı 2023 yılı yatırım programını açtım ve kimin ne kadar metro aracı alması planladığına baktım, sizlere yazıyorum:
Halihazırda hizmette: 80 vagon
Alınacaklar:
UAB - Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Hattı - Araç Alımı - 72 adet (2013 - 2026)
İBB - Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı - Araç Alımı - 64 adet (2018 - 2026)
İBB - Ataköy-İkitelli Metro Hattı - Araç Alımı - 72 adet (2019 - 2026)
Yapılacak bu alımlar için bu seneye kadar hiçbir ödenek ayrılmamış. 2024 yılında umarım... Ayrıca Özgür Soy'un UAB yi araç alımı yapmaması konusunda eleştirmesini anlarım, ama sen de aynı şekilde kendi yaptığın M9 hattı için araç alımına gitmeliydin bu zamana kadar, senin ne farkın var şu an?
M3 ve m9 hatlarını bekleyen araç sıkıntısı resmi ağızdanda söylenmiş oldu.
Burada her iki kurumunda ihmali söz konusu
Bakanlığın yapması gereken 70 ( doğrusu 72 araç 4 lü 18 set) m3 bakırköy uzatması ile birlikte üstlendiği araç ihalesidir.
İbb ise büyük ihtimal bu ihaleye güvenerek ayrı bir hat olan( m3 ile depo bakım merkezi ortak) m9 için araç alımı yapmamıştır.
Bakanlıkta yarın biz bu araçları m3 için alacağız sen niye m9 için araç ihalesi yapmadın diyebilir.
72 araç ihalesi yapılsada bu araçlar
M3 kayaşehir bakırköy işletmesinin tam kapasite çalışması için anca yeterlidir.
(80+72:152 vagon 8li işletme 19 set yapar. 1 set bakım onarım ayrılır. 18 set 5 dk periyotta )
M9 içinde ayrıca 50 civarı araç ihtiyacı var.
Sonuçta milyar dolarlık yatırımlar 4 5 sene gecikmelide olsa bitecek
araç sıkıntısı yüzünden yarım yamalak sıkıntılı çalışacak.
Yeni araç enaz 2 yıl beklenecek
her zamanki gibi
Halk katlanacak
Oh ne güzel belediyenin kasasını boşalt, gırtlağa kadar borç yap sonra araç alamıyoruz hazine alsın biz de kullanalım. Adama sormazlar mı aga siz ne iş yapıyorsunuz orada, nasıl yediniz böyle...
Umarım yeni araçlardaki koltuklar eski araçlardaki gibi kumaşla kaplanmaz. Araçların içi kötü kokuyor