Malum bu hat 20 istasyonu ve 26,5km'lik uzunluğuyla önemli bir metro hattı. Hat açıldıktan sonra sefer sayılarının ve tren setlerinin azlığından şikayetçi olunmuş.
Konuyu daha iyi anlamak adına;
Bu hattın en çok yolcu kullanımında olan istasyonları hangileri?
En çok hangi istasyonda yolcu/peron yoğunluğu oluyor?
Hattın en çok hangi bölümünde sıkışık bir yolculuk yapılıyor? Trenler nerelerde dolup nerelerde boşalmaya başlıyor? Bu konuda gözlemleri olan arkadaşlar varsa ve bilgilendirirlerse sevinirim.
Yeni açılan kısım için konuşmak gerekirse Meydan İncirli ve ilkyuva istasyonları hem inen hem binen yolcu sayısı bakımından yoğun istasyonlar. İlkyuvadaki yoğunluğun sebebi Yıldıztepe'nin açılmaması benim gibi Yıldıztepe'ye yakın olanlar açılmadığı için ilkyuvayı kullanıyor. Yıldıztepe açılınca ilkyuva biraz daha rahatlar.
Sabah ve akşam olarak düşünecek olursak yoğunluğun yönü daha çok hangi tarafa oluyor? Örneğin M4 Kadıköy-SGH metrosu sabah saatlerinde Kadıköy'e doğru akşam saatlerinde ise Kurtköy SGH'ye doğru dolu oluyor. Şimdi aynı mantıkla baktığımız zaman hem Bakırköy'ün merkez olması hem de güneye doğru metrobüsle birlikte 4 farklı noktaya (M7, M3, Metrobüs, Marmaray) aktarma vermesi sebebiyle sabahları Bakırköy'e doğru akşamları ise Kayaşehir'e doğru olması beklenir. Ancak bu aktarmalardan dolayı sabahları yalnızca kuzeyden değil aktarma noktalarına erişmek için güneyden de yolcular biniyor. Ayrıca kuzey taraflarda İstoç vb. gibi yoğun işyerlerinin olduğu yerler de var. Bu da sabah saatlerinde kuzey yolcusu olur demek.
Yani özetle belki sabahları Bakırköy yönüne, akşamları ise Kayaşehir yönüne daha çok yoğunluk olsa bile aktarmalar ve kuzey yönlü iş yerleri nedeniyle durum M4'teki kadar keskin değildir, buna göre kuzey-güney aksında daha homojen bir dağılım göstermektedir.
Benim düşüncelerim bu yönde bölgeyi bilen hattı kullanan arkadaşların yorumlarını merak etmekteyim.
İleride daha da yoğun olacaktır. Çünkü hattın güzergahı çok yoğun konutlaşmanın olduğu bölgelerden geçiyor. Allahtan Kayaşehir m11 metrosu açılmadı. Açılsaydı düşünemezdim. Artık toplu konutlardan kayaşehir yapardım ancak öyle tren dolmadan yer bulabilirdim sanırım.
Ben Toplu konutlar istasyonu civarında oturuyorum. Toplu konutlar genelde sabah ve akşam saatleri dolu oluyor. Bakırköy Sahil açılmadan önce. Şehir hastanesiyse gündüz fazlasıyla yolcu alıyor oturulacak yer kalmıyor diyebilirim. Onurkentte 3 4 kişi fln biniyor. Metrokent ve Turgut özal bilmiyorum ramazanında etkisi olabilir tıka basa doluyor tren. Hatta Turgut özalda binemiyorlar. Normalde bakırköy etabı açılmadan önce İkitelli de tren fazlasıyla dolu oluyordu. Ancak şu an ikitelliye varana kadar tren dolu oluyor. İstoç da da binen olamıyor. Mahmutbeyde inenler oluyor ancak binenler binemiyor trene:) Yenimahalle'yi pas geçiyor gibi bir şey. Kirazlıda çoğunluk iniyor. Fakat Kayaşehir yönüne gidenler sürekli bakırköy trenine biniyor. Tabi bindikten sonra molla gürani de iniyorlar. Ben incirli'ye kadar gidecektim. Orda çoğu yolcu iniyor. Ancak 2 gün önce incirliden binen yolcu fazlaydı bakırköy istikameti için. Demem o ki oranın yolcusu daha yeni öğreniyor metro hattı geldiğini o bölgeye. Bu zamanla artacaktır. Yani şöyle söyleyeyim bazen diyorum ki açılmaması acaba daha mı hayırlı olurdu? Çünkü tren setleri yetersiz yolcular binemiyor. Keşke ama keşke tren alımı yapılsaydı. Kadıköy metrosu gibi aralıklarla 8'li veya 4'lü setler gelebilirdi. Böyle olsaydı şu an forumda bunu konuşuyor olmayacaktık. Hizmet mi ediyorsunuz siyasi yarış mı yapıyorsunuz anlamadım. Biri de bu çile mi reva mı diye paylaşır. Siz suçlusunuz hem suçu hala ibb'ye atmanız da ayrı gülünç. Arada kaynayan her zaman ki gibi halk oluyor.
Sabah saatlerinde bakırköy yönünde şehir hastanesi, kirazlı, incirli ve özgürlük meydanında baya kişi iniyor. Yine bakırköy yönüne Metrokent, İkitelli sanayi, İlkyuva, incirlide çoğu kişi biniyor. Kirazlıda hala M1b aktif olarak kullanılıyor. Özellikle kirazlıdan m3 e geçen kayaşehir yönü yolcuları inanılmaz derecede fazla.
İlkyuvada muhtesem bir inis oluyor özgürlük maydanından binenlerden, yıldız tepenin açılmaması ilkyuva doluluk oranını arttırdı.
Geçenlerde, hafta içi akşam Özgürlük Meydanı - Mahmutbey arasında kullandım. Gözlemlerim şu şekilde:
Kayaşehir yönüne gidenler, ilk üç duraktan genelde Meydan’da daha fazla biniyor, sonra da İncirli. Sahil durağının yolcusu da baya az gibi.
Bakırköy civarında binenler içerisinde, İlkyuva durağında baya bir kişi indi. Kirazlı’nın yoğunluğu da biraz yeni duraklara kaymış gibiydi.
Özetlemek gerekirse Kayaşehir yolcuları genelde Meydan ve İncirli’den biniyor, İlkyuva, Kirazlı ve Mahmutbey’de iniyor. Mahmutbey sonrasına bakmadım.
Bakırköy, Kirazlı ve İkitelli. Zaten üçü de aktarma durakları.
Güzel, nokta atışı bir soru. Cevapları ben de merak ediyorum.
Kirazlı 'da M1B hattı ile aktarma ücretsiz olarak devam ediyor mu? Yoksa M3 uzatması açılınca ücretli hale geldi mi?
Mahmutbey Bakırköy meydan ve özellikle kirazlı çok yoğun oluyor