Merhabalar,M11 hattına doğu yönünde uzatılma planlanmıyor ama Anadolu Yakasına uzatılsa çok güzel olmaz mıydı Böylece Metrobüs hattında da rahatlama olurdu zaten Gayrettepe Anadolu Yakasına yakın olduğu için yolcuğumuzu da gayet kısaltırdı
Hattın uzatılması Metrobüsle aynı olup Altunizade,Ünalan,Söğütlüçesme şeklinde gidilebilirdi ya da Farklı bir şekilde Uzatılıp M12,M8 hatlarına da aktarma yapılabilirdi Hatta Sabiha Gökçen'e bile gidebilir. Tabii Hızray projesi var ama hızray çok maliyetli bu dönemde M11 hattının uzatılması daha az maliyetli olurdu
M11 Gayrettepe metro istasyonunun devreye girmesi ile gündeme gelmesini dilediğim Anadolu yakası uzatmasıdır.
"Büyük İstanbul Tüneli'nin bulunduğu güzergah aslında şu anki Metrobüs güzergahıdır. Söğütlüçeşme'den başlar, Birinci Boğaz Köprüsü'nün altından geçerek, Gayrettepe'ye gelir ve Gayrettepe'de bunun istasyonu da hazır şu anda. Biz Gayrettepe Havalimanı metrosunu yaparken, Gayrettepe istasyonunu Zincirlikuyu'da 70 metre derinlikte ve mevcut Garettepe Havalimanı İstasyonu'nun altında dizayn ettik ve imalatlarını yaptık. Orada yolcu alışverişini direkt istasyon içerisinde yapabilecek. Söğütlüçeşme'den kalkan bir tren ister havalimanına, isterse E-5'ten devam ederek Beylikdüzü'ne kadar gidebilecek."
https://www.ntv.com.tr/turkiye/bakan-karaismailoglu-ilk-kez-ntvde-acikladi-istanbul-antalya-arasi-4-saat-45-dakika-olacak,pLAwfCYetkWfjIdWC-uBhQ
Burada iki dikkat çekici açıklama var. Sadece Gayrettepe istasyonunda aktarmasız yolculuk söz konusu değil. Aynı zamanda İncirli istasyonu da aktarmasız olarak tasarlanıyor. Yani aktarmasız B.düzü-Söğütlüçeşme ve Havalimanı-Söğütlüçeşme işletmesi planlanıyor.
Ekteki görsel ise katıldığı bir başka programdan. Orada da Gayrettepe istasyonundan geçen hatlar ayrıntılı bir şekilde belirtiliyor.
Zaten Gayrettepe metro istasyonu İncirli-S.Çeşme metrosunun bir parçası olarak tasarlandı. Ergün beyin paylaştığı görseldeki sarı hat M.köy'den gelip S.Çeşme'ye devam eden trenler için. Aynı zamanda havalimanından gelen trenlerin bazıları da direkt yani yolcu aktarmasız S.Çeşme'ye geçecekler.
M11 tasarımlarında hattın Gayrettepe'de sonlanmadığını görüyoruz. Aşağıdaki çizimde Gayrettepe istasyonuna mor hattan gelen tren seti loop yaparak havalimanı yolcularını almak üzere tekrar istasyona geri dönebileceği gibi, makas hattından sarı hatta geçebilir. Tasarımda sarı hattın nereye gittiği belli değil. Belki de sizin belirttiğiniz gibi Anadolu yakasına geçiş öngörülmüş olabilir. İstasyonun 72 metre derinlikte yapılmasının bir sebebi de boğaz altından geçiş hazırlığı olabilir mi?
Gerek olmayacak. Zincirlikuyu'da İncirli-Söğütlüçeşme metrosu ile aktarma yapılacak.
Aslında Gayrettepeden karşıya Üsküdara ordan da alt çapraza doğru Sabiha Gökçen'e hızlı metro yapılsa güzel olurdu. M13 hattının yatay simetri şeklinde olucak güzergah. Kuzey batı -> güney doğu aksında
Bakanlık Söğütlüçeşme incirli metrosunu yapacağını açıkladı yerel seçim sonrası kesin yapılır