bu hat:Yeni Çapa Hasdal Yerleşkesi bitmeden ( hastane )Yeni Emniyet Merkezi ( daha başlanmadı )
bunun gibi en az bu şekilde trafik yaratacak merkezler yapılmaz ise daha çok 20dk. bir sefer sayısı ile hareket eder.Arnavutköy ilk ciddi yerleşim yerindeki durak. Bakalım ne kadarlık yolcu getirecek.
Bu hattin Beylikdüzü ve Avcilar'da oturanlarin havalimanina ulasimi icin yeni bir sey getirecegini sanmiyorum. Elde valizle insanlarin metrobüsle Kücükcekmece'de inip Marmaray'a, Marmaray'da iki durak gidip Halkali'da M11'e aktarma yapmasini beklemek akilci degil. Metrobüsle Gayrettepe'ye kadar gidip oradan M11'e aktarma yapmak bile daha akla yatkin dururken, yine en makul cözüm Havaist'le havalimanina gitmek olacak.Cözüm iki sekilde mümkün:1)Kücükcekmece'de metrobüs ile marmaray arasi forumda paylasilan bulut projesini hayata gecirmek - hayata gecirirken M20 Kücükcekmece cikisini da dikkate almak.2) Hizray'in Beylikdüzü - Halkali arasi kesimini hayata gecirmek.
Ilkinde aktarma sayisi degismezken, yapilan aktarma bir nebze insani oluyor. 2. sinde Avcilar yolcusunun lehine bir degismezken Beylikdüzü'nden Havalimani'na gidenlerin yapacagi aktarma 2 den 1'e düsüyor.
Bence en iyi çözüm M11’e Halkalı’dan sonra Sefaköy ve Atatürk Havalimanı istasyonlarının eklenmesi. Sefaköy’de M20/Metrobüs ve Atatürk Havalimanı’nda M1A hattı ile entegrasyon sağlanmış olur.
Ormandan, köylerden geçen arazinin altına 70 kilometrelik metro tüneli kazdılar, 20 dakikada bir sefer olur mu hiç? En fazla 10 dakikada bir işlemeli o trenler.
İstasyon tabelalarında gayrettepe yönü havalimanı sonrası istasyonlar gözükmüyor. Girişlerdede u2 olarak yazılmış gayrettepe havalimanından ayrı bir işletme yapılacak gibi gözüküyor.
Önümüzdeki hafta Halkalı yönünde mevcut işletmeye 2 hat daha eklenmiş olacak. Ayrı bir sefer tarifesi düzenlemek yerine Gayrettepe-Arnavutköy hattı olarak genişletmek daha efektif olacaktır, ama Arnavutköy sonrası makas yapısı ve elektrifikasyon buna uygunsa tabii ki. Bekleyip göreceğiz.
Acaba sefer sıklıklarını arttırırlar mı? Yani en azından 15 dakikada bir olabilir. Ona da razıyız. Dediğiniz gibi umarım Gayrettepe-Arnavutköy Hastane arası seferler yapılır.
Acaba işletmeyi TCDD yaptığından dolayı mı M11 yerine U yaptılar. Ben doğru yaptıklarını düşünüyorum. Çünkü bu hat diğer metro hatlarına göre daha hızlı gidiyor. Yani hızlı metro olarak sayılıyor. Farklı olması daha iyi. Benim fikrim bu yönde. Yurtdışında da buna benzer örnekler var. Örnek vermek gerekirse İngiltere metro hatlarına genel olarak verdikleri isim Underground. Elizabeth Line hattı var. Mesela bu hattın adını ve logosunu o şekilde yapmadılar. Çünkü hat normal hatlara göre fazlasıyla uzun. Ayrıca 145km hızla gidiyor.
Doğru yaptıklarını hiç düşünmüyorum. Elizabeth Line örneği tamamen yanlış, Underground'ın resmi olarak bir parçası olmasa da diğer metro hatlarıyla direk aynı formatta logoya sahip ve Büyük (Greater'ı çevirdim) Londra sınırları dışında metrolarla yolcular açısından aynı statüye sahip. Sırf bu sınırların dışında tren hattı gibi işlev görüyor.
Sırf hızlı gidiyor diye ayrı bir harf uydurmanın bence pek bir amacı yok. U harfi de sırf hız için kullanılmıyor T6'ya verilen U koduna bakılırsa.
-Şu an için havalimanı hattında kaç adet set ve makinist var acaba?
-yetersiz oluğu için seferler 20 dk da bir olabilir mi?
-hala teknik sıkıntılar olabilir mi?
-yolcu sayısı yetersiz görülmüş olabilir mi?
-asıl görevi ülkesel taşımacılık olan TCDD bu işi gerektiği gibi yapamıyor olabilir mi?
Yorumlarınız lütfen...
Bu hattin Beylikdüzü ve Avcilar'da oturanlarin havalimanina ulasimi icin yeni bir sey getirecegini sanmiyorum. Elde valizle insanlarin metrobüsle Kücükcekmece'de inip Marmaray'a, Marmaray'da iki durak gidip Halkali'da M11'e aktarma yapmasini beklemek akilci degil. Metrobüsle Gayrettepe'ye kadar gidip oradan M11'e aktarma yapmak bile daha akla yatkin dururken, yine en makul cözüm Havaist'le havalimanina gitmek olacak. Cözüm iki sekilde mümkün: 1)Kücükcekmece'de metrobüs ile marmaray arasi forumda paylasilan bulut projesini hayata gecirmek - hayata gecirirken M20 Kücükcekmece cikisini da dikkate almak. 2) Hizray'in Beylikdüzü - Halkali arasi kesimini hayata gecirmek.
Ilkinde aktarma sayisi degismezken, yapilan aktarma bir nebze insani oluyor. 2. sinde Avcilar yolcusunun lehine bir degismezken Beylikdüzü'nden Havalimani'na gidenlerin yapacagi aktarma 2 den 1'e düsüyor.
Ormandan, köylerden geçen arazinin altına 70 kilometrelik metro tüneli kazdılar, 20 dakikada bir sefer olur mu hiç? En fazla 10 dakikada bir işlemeli o trenler.
İstasyon tabelalarında gayrettepe yönü havalimanı sonrası istasyonlar gözükmüyor. Girişlerdede u2 olarak yazılmış gayrettepe havalimanından ayrı bir işletme yapılacak gibi gözüküyor.
Videoyu izledim. Videonun başlığı sanki Halkalı etabının tamamı açılacak gibi bir izlenim veriyor. O düzeltilirse daha iyi olur.
Harikasın Ergün abi. Eline sağlık. Temennim u logolarının M olması :)