Yap-İşlet-Devret modeli ile tüneli işleten firmaya devletin verdiği garanti araç sayısı, sözleşmede 70 bin 574 olarak yazıyor.
Eylül ayında tünelden ortalama 74 bin araç geçti ve garanti sınırı aşıldı. Eğer tünele ilgi süreklilik gösterirse, tünelden elde edilen garanti üstü gelir önümüzdeki bir kaç yıl içinde devlet ve firma arasında paylaşılmaya başlanacak.
Devletin geçiş başına otomobil olarak anlaştığı rakam 4 $ + KDV olarak biliyoruz. Bütün geçişleri otomobil olarak düşündüğümüzde ( minibüs geçişi 6 $ + KDV) yapılan hesap;
70574 x 4 x 1.2= 338.755,20 $ firmaya ödenen garanti ücret.
Hâlihazırda sübvanse edilmiş ücret otomobiller için 53 ₺ ( yaklaşık 2 $ ) KDV dahil.
Yani elde edilen gelir hesabı;
74000 x 2 = 148000$
338755 - 148000 = 190755 $ ( Fark)
190755 $ fark ödemesi var. Bu farkın kapanması için dolar artışının durması ve 190755 / 2 = 95377 aracın daha geçiş yapması gerekli. Yakın zamanda bu maalesef mümkün değil. Sübvanse tercihi enerji ve zaman tasarrufu açısından makuldur ama gelir elde etmek için daha çok zaman olduğu aşikar.