Gereksiz demek istemiyorum ancak şu anda gerçekten gereksiz.
Kuzeyinde metro güneyinde Marmaray olan 5 kmlik bir aralıkta bir de tramvay yapılacak olması metronun ulaşmadığı ilçeleri düşününce çok çok gereksiz ve popülist geldi. Hatta israf kardeşim israf.
Ömer bey yapılmayan metroların hesabını sormak yerine İBB yalakalığı yapmak ne size ne de bir başkasına bir şey kazandırmayacaktır.
Ayrıca ilgilendiriyor, metroların ulaşmadığı ilçeler yılan hikayesine dönen hatlar varken iki tane ana raylı sistem hattının arasına tramvay yapmak bu ilçelerde yaşayan insanların aklına hakaret etmektir.
Aklı başında birinin çıkıp bu hattı iptal etmesi gerekiyor.
Yahu minibüs yolunun çok büyük kısjmı neredeyse Marmaray'a sıfır ya da yürüyerek 5 dakika. Minibüs yolunda kaldırımların genişletilmesi ve bisiklet yollarının eklenmesi gerekiyor. Marmaray ile E-5 arasında ise dikey ya da çapraz hatlar yapılmalı. Önerilen bu hattın Üsküdar kısmı güzel. Minibüs yolunda değil E-5 ile minibüs yolu arasında giderse belki bir işe yarar. Mandıra Caddesi, Atatürk Caddesi, Bayar Caddesi gibi güzergahlar mantıklı olabilir.İnsanları sürekli Kadıköy'e doğru taşımak son derece saçma. Herkesi Söğütlüçeşme'ye ya da Üsküdar'a yığmaya çalışmayın. Kozyatağı, Ümraniye plaza dolu.
bu hat kadıköye insanları yığma projesi değil, otobüslerin ve minübüsülerin caddeden kaldırılması projesi.
bu hat yapılırsa göztepe köprüsünden gelen hatların artık kadıköye gelmesine gerek kalmayacak. minübüs caddesi boyunca giden otobüsler olmayacak ve tabi minübüsler olmayacak.
Bu proje için çok nötr bir durumdayım. Yapılsa da olur yapılmasa da. Çünkü İstanbul'da, Beykoz gibi raylı sistem bekleyen bir çok yer var. Bu hattın alternatifleri zaten var.
Ben de öyle. Üstelik hattın üzerinde oturuyor olmama rağmen! Tramvaya karşı değilim - mümkünse her yere yapılsın! Ama tramvaydan daha önce, çabuk ve ucuza çözülmesi gereken sorunlar var: Kaldırımlar ya hiç yok, ya da kullanışsız mesela!
Toplu ulaşım, bir YAYA ve mikromobilite entegrasyon sistemi. Bunu yolun ortasina laps diye koyunca yeterli olmuyor.
Bütün bunların gerçekleşmesi için, "kamusal alan" bilincinin gelişmesi lazım - bu da şehirleşmenin olgunluk döneminde olacak bir şey herhalde.
iBB Meclisinden başarıyla geçmesinden dolayı meclis üyelerinin kararıyla bu raylı sistem hattına ilişkin ilk aşama sorunsuz bir biçimde sonuç vermesi, gayet memnuniyet verici bir durum. Değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederiz Buğra Bey.
Fakat bundan sonraki aşamalar daha zor ve daha kritik. Bir yandan ise bir zaman yarışı başlayacak. Çünkü: önümüzde uzun da gözükse uzakta gözükse demokrasi adına bir seçim var. Ki Ekrem Bey’in raylı sistemlere ne kadar çok önem verdiği de ortada. Hal böyle olunca; En geç tamamlanma tarihi ve deadlini 2029-Mart olarak belirtebiliriz.
Umarım Sefaköy-Beylikdüzü hattı gibi yılan hikayesine dönmez. Umarım hızlıca ihale, temel atma, inşa ve ilk ray kaynağı gibi törenler görür ve günün sonunda hizmete alınır. Tek temennim budur.
İstanbul için yapılacak her raylı sistem ağına katılmasıyla ilgili kim vesile oluyor ise canı gönülden sevgilerimi iletiyorum. Adı İBB olsun, Adı UAB olsun.
Bildigim kadariyla insaata baslanabilmesi icin 2025 Kamu Yatirim Programi'na alinmasi gerekiyor.https://www.cemregazetesi.com/uskudar-maltepe-tramvay-hatti-icin-ibb-meclisinden-onay Parti liderlerinin karsilikli ziyaretleri KYP onayi bekleyen bu ve diger projelere bir kapi acar mi, bilmiyoruz. Bana kalirsa parti iktidar partisi bunu son secim sonuclarina ragmen sert bir koyun pazarligi seklinde cözmek isteyecektir, projelerin onaylanmasi icin IBB ve diger yerel yönetimlerden türlü tavizler bekleyecektir. Sonuc olarak bu yil icerisinde insaata baslanmasi hic gercekci görünmüyor.
Bu görseller temsili ama bence gerçeği yansıtmıyor. 6 şerit imkansızdan öte o bölgeye. Hele bazı yerlere sadece 2 şeritlik yer var. O bölgeleri karışık sistem yapabilirler ya da istimlakla genişletirler ki daha zor o iş. Geri kalan yerlerde cadde boyunca 2 ray şeridi, 1'er de karayolu olabilir diye tahmin ediyorum. Duraklar da yol hizasında giriş çıkışsız araç içinde ödemeli sistem olabilir belki. Merak içindeyim.
Parklanma şeridi ufak kısımlar için özel olabilir ama 1'er şerit karayolu kesindir. Ambulans-itfaiye, karayolu devamlılıği vs için gerekli yani. Muhtemelen kaldırımlardan ufak ufak alırlar, bır de burda ortada direk var ama tramway yerden elektrikli olursa o boşlukta yola eklenir👍
Duraklardan birine yakın oturuyorum. Habere hem çok sevindim, hem de raylı sistemlerin yakınından bile geçmeyen mahallelerde oturan milyonlarca hemşehrimden utandım - ben bu konfora erişebilirken başkalarının belediye otobüslerinde sürünmesi haksızlık gerçekten de.
Her neyse, sistem belki paralel olmayan raylara da izin verebilir ve hattın erişimi artırılabilir. Mesela Üsküdar'a aşağı inerken Dr. Fahri Atabey Caddesi üzerinden, yukarı çıkarken ise Gündoğumu ya da Tıbbiye Caddesi (mesela) üzerinden. Böyle kısa mesafeli ayrık hatların avantajları olduğu kanaatindeyim.
İstanbul metro için zor bir kent: çok fazla yokuş var vs vs. Tramvay hem daha pratik hem daha ekonomik.
Onu da yapsınlar bunu da. Önce raylı sistemler bitsin, onlar beraber yürüme yollarını da yapılsın. O kadar minübüse talep var ki M4 ve Marmaya rağmen senelerdir çalışıyorlar. Demek ulaşım ihtiyacı var. Raylı sistem medeniyettir. Bu hat fazlalık değil ihtiyaçtır. Şehir belki 20 milyon nufus olmuş. Yarısına hitap ediyor. Herhangi bir raylı sistem yerine bırakın minübüsler kalsın diyenler bence şehirde yaşamayı hak etmeyen kişilerdir. Şu hattın bütçesi var ise ve projesi zor da olsa uygulanabilirse bir an önce yapılması gerek. Bu proje minibüs terörünü o bölgede bitirecektir. Parklanma olmayacak, dolayısı ise daha az özel araç gelecek. Daha ne? Yaya yolu düzeltecek, daha yürünebilir hale getirecek. Valla umuyorum ki şuna en kısa sürede başlanır ve bitirilir...
Doğru. Esasında genelleme yapmak istemiştim ama tekrar okuyunca gördüm söz ona da gitmiş. Yine de raylı sistem yapabiliyorken otobüs istemem. Lastik tekeri azlatmak gerek. Yaya yolları önerisine gönülden katılıyorum. Bu yaya yolları raylı sistem maliyetinin yanında ufak kalacaktır. Dikey yürüme yolları hatta yanına bisiklet yolları ile şehri saralım. Şu motorlu kaykaylar gitse bile yeter, kaldırımlar yayalara kalır.
göztepede evi olan birisi olarak söylüyorum. O cadde 2 şeritli yolu bile kaldıramıyor. Çok merak ediyorum o kadar küçük olan o minibüs yoluna o tramvayı nasıl sığdıracaklar? durak olacak mı yani istasyon? Bari istasyon olmasın binen yolcular otobüste ki gibi tramvayın içinde ödesin ücreti amsterdamda ki gibi
Yapılacak belli esasında. Parklanmanın olmadığı, tek şeritten gidiş geliş araç yolu, bölgenin elverdiği ölçüde yaya yolu genişliği ve iki ray sistemi. Bir kaç yere sığması zor, örneğin Küçükyalı girişi gibi ama iş buraya kadar geldiyse o noktaları da düşünmüşlerdir. Durak konusunu bende merak ediyorum, göreceğiz.
18 ay yanlış büyük ihtimalle, t5 Bayrampaşa uzatması bile 2.5 yıl deniyor bu kadar uzun hat anca 4-5 yıl sürer 👍 Umarım bu sene içinde ihale edilip en azından etap etap yapılır
Gereksiz demek istemiyorum ancak şu anda gerçekten gereksiz.
Kuzeyinde metro güneyinde Marmaray olan 5 kmlik bir aralıkta bir de tramvay yapılacak olması metronun ulaşmadığı ilçeleri düşününce çok çok gereksiz ve popülist geldi. Hatta israf kardeşim israf.
İşte beklediğim haber bu
Aklı başında birinin çıkıp bu hattı iptal etmesi gerekiyor.
Yahu minibüs yolunun çok büyük kısjmı neredeyse Marmaray'a sıfır ya da yürüyerek 5 dakika. Minibüs yolunda kaldırımların genişletilmesi ve bisiklet yollarının eklenmesi gerekiyor. Marmaray ile E-5 arasında ise dikey ya da çapraz hatlar yapılmalı. Önerilen bu hattın Üsküdar kısmı güzel. Minibüs yolunda değil E-5 ile minibüs yolu arasında giderse belki bir işe yarar. Mandıra Caddesi, Atatürk Caddesi, Bayar Caddesi gibi güzergahlar mantıklı olabilir. İnsanları sürekli Kadıköy'e doğru taşımak son derece saçma. Herkesi Söğütlüçeşme'ye ya da Üsküdar'a yığmaya çalışmayın. Kozyatağı, Ümraniye plaza dolu.
Bu proje için çok nötr bir durumdayım. Yapılsa da olur yapılmasa da. Çünkü İstanbul'da, Beykoz gibi raylı sistem bekleyen bir çok yer var. Bu hattın alternatifleri zaten var.
iBB Meclisinden başarıyla geçmesinden dolayı meclis üyelerinin kararıyla bu raylı sistem hattına ilişkin ilk aşama sorunsuz bir biçimde sonuç vermesi, gayet memnuniyet verici bir durum. Değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederiz Buğra Bey.
Fakat bundan sonraki aşamalar daha zor ve daha kritik. Bir yandan ise bir zaman yarışı başlayacak. Çünkü: önümüzde uzun da gözükse uzakta gözükse demokrasi adına bir seçim var. Ki Ekrem Bey’in raylı sistemlere ne kadar çok önem verdiği de ortada. Hal böyle olunca; En geç tamamlanma tarihi ve deadlini 2029-Mart olarak belirtebiliriz.
Umarım Sefaköy-Beylikdüzü hattı gibi yılan hikayesine dönmez. Umarım hızlıca ihale, temel atma, inşa ve ilk ray kaynağı gibi törenler görür ve günün sonunda hizmete alınır. Tek temennim budur.
İstanbul için yapılacak her raylı sistem ağına katılmasıyla ilgili kim vesile oluyor ise canı gönülden sevgilerimi iletiyorum. Adı İBB olsun, Adı UAB olsun.
Sıradaki hamleler UAB’den gelecektir eminim.
Bildigim kadariyla insaata baslanabilmesi icin 2025 Kamu Yatirim Programi'na alinmasi gerekiyor. https://www.cemregazetesi.com/uskudar-maltepe-tramvay-hatti-icin-ibb-meclisinden-onay Parti liderlerinin karsilikli ziyaretleri KYP onayi bekleyen bu ve diger projelere bir kapi acar mi, bilmiyoruz. Bana kalirsa parti iktidar partisi bunu son secim sonuclarina ragmen sert bir koyun pazarligi seklinde cözmek isteyecektir, projelerin onaylanmasi icin IBB ve diger yerel yönetimlerden türlü tavizler bekleyecektir. Sonuc olarak bu yil icerisinde insaata baslanmasi hic gercekci görünmüyor.
Bununla birlikte Boğaz sahil şeridinde de iki yaka için de tramvay olsa süper olur..
Bu projenin 18 ayda bitebileceğine inanmıyorum
Ortada tramway + 1 şerit karayolu + 1 şerit parklanma şeridi olucak sanırsam,
Durağa denk gelen yerlerde ise park şeridi olmayıp durak olucak yanlarda👍
Kaynak: x'ten hakan coşkun
Duraklardan birine yakın oturuyorum. Habere hem çok sevindim, hem de raylı sistemlerin yakınından bile geçmeyen mahallelerde oturan milyonlarca hemşehrimden utandım - ben bu konfora erişebilirken başkalarının belediye otobüslerinde sürünmesi haksızlık gerçekten de.
Her neyse, sistem belki paralel olmayan raylara da izin verebilir ve hattın erişimi artırılabilir. Mesela Üsküdar'a aşağı inerken Dr. Fahri Atabey Caddesi üzerinden, yukarı çıkarken ise Gündoğumu ya da Tıbbiye Caddesi (mesela) üzerinden. Böyle kısa mesafeli ayrık hatların avantajları olduğu kanaatindeyim.
İstanbul metro için zor bir kent: çok fazla yokuş var vs vs. Tramvay hem daha pratik hem daha ekonomik.
göztepede evi olan birisi olarak söylüyorum. O cadde 2 şeritli yolu bile kaldıramıyor. Çok merak ediyorum o kadar küçük olan o minibüs yoluna o tramvayı nasıl sığdıracaklar? durak olacak mı yani istasyon? Bari istasyon olmasın binen yolcular otobüste ki gibi tramvayın içinde ödesin ücreti amsterdamda ki gibi
beylerbeyi - beykoz nostaljik hat gelmez mi?
Üstten gidecek yapılabilir.Metro değil ki.
18 ay yanlış büyük ihtimalle, t5 Bayrampaşa uzatması bile 2.5 yıl deniyor bu kadar uzun hat anca 4-5 yıl sürer 👍 Umarım bu sene içinde ihale edilip en azından etap etap yapılır
Minibüsçü kardeşler bunu beğenmedi.Cümbüş.Hayırlı olsun.😀😄