Bu proje geçen günlere OpenRailwayMap haritasına eklenmiş ve bu haritadaki güzergaha göre, bu hattın Zeynep Kamil hastanesinin olduğu yerden geçerek Üsküdar'a uzatılma ihtimali var gibi duruyor. Resmini aşağıya ekliyorum:
umarım adliye ve şehir hastanesine uzatılır ve tabi yapılabilir. başlangıç noktası ayrılık çeşmesi mi olmalı yoksa nostaljik tramvay kaldırılıp yerine bu hat ring mi yapılmalı bilemedim.
Minibüs yolunun kuzeyinden alternatif bir güzergah aramak lâzım. Bayar caddesi gibi alternatifleri eklemek lâzım. Minibüs caddesinden geçirmek çok ezber bir yaklaşım gibi geliyor bana.
Zaten tramvay da olsa yine yavaş ve düşük kapasiteli bir ulaşım olacak aşikar. Minibüs yolu denilen aksta asıl yaklaşım doğu-batı değil kuzey-güney doğrultusunda ulaşımı sağlayıp M4 ve Marmaray'ı beslemek olmalıdır.
Söğütlüçeşme-Yenidoğan metrosunun Libadiye'ye çıkış rotası ile M8'in Ayşekadın-Kozyatağı arası Minibüs Yolu'nun Kuzey-Güney yönlü trafiğini rahatlatma potansiyeline sahip. Kadıköy'den başlayacak bu tramvay hattı bu kesimin kesintisiz raylı sistemle bağlanmasını, ve nihayetinde Kadıköy'den Minibüs Yolu çıkışlı hatların ciddi bir kısmının rotasının 3'te 1 oranında kısaltılmasını sağlayabilir, hatta eksilecek araç sayısındaki azalmanın sağlayacağı trafik rahatlaması da bonus fayda olarak geri döner.
İstanbul'da bu güzergah gibi yerleşim ve ticaret yerlerinin kalbinden geçecek cadde tramvaylarının çok işlevsel olacağı kanaatindeyim. M4 için düşünürsek E5 üzerinde bulunan istasyonlara erişim çoğu istasyonda kısıtlı ve verimli değil. Metro kullanımı istasyon yapıları nedeniyle daha zorlayıcı olabiliyor. Cadde tramvayları ise burada olduğu gibi işlevsel nitelik kazanabilir.
Bu tramvayın kendisinin gereksiz olduğunu düşünenlerdenim. Hem M4 hem de Marmaray'a paralel gidiyor. Zaten caddeleri takip edecek bir tramvay olacağı için bunun yerine bir otobüs hattı veya troleybüs hattı inşaat edilebilirdi. Bu sayede tramvay istasyonu durakları inşaat edilip caddeler daha da daraltılmamış olur
Gereksiz değil. Minibüs Caddesi civarından kimi yerlerde Marmaray ve M4 metrosuna yürüyerek ulaşma imkânı yok. Haritada göründüğü gibi yakın mesafe değil.Kadıköy Maltepe gibi ilçelerin yaş ortalamasını düşününce bu hat Fahrettin Kerim Gökay ve Şemsettin Günaltay sakinlerinin ulaşım kolaylık ve konforunu sağlar.
Ben de öyle düşünüyorum, gerekli ise de acil değil bence. Ona ayrılacak parayla Avcılar’a, Esenyurt’a metro yapmak daha mantıklı gibi. 2030’dan 2040’dan sonra düşünülebilir.
umarım adliye ve şehir hastanesine uzatılır ve tabi yapılabilir. başlangıç noktası ayrılık çeşmesi mi olmalı yoksa nostaljik tramvay kaldırılıp yerine bu hat ring mi yapılmalı bilemedim.
Minibüs yolunun kuzeyinden alternatif bir güzergah aramak lâzım. Bayar caddesi gibi alternatifleri eklemek lâzım. Minibüs caddesinden geçirmek çok ezber bir yaklaşım gibi geliyor bana.
Zaten tramvay da olsa yine yavaş ve düşük kapasiteli bir ulaşım olacak aşikar. Minibüs yolu denilen aksta asıl yaklaşım doğu-batı değil kuzey-güney doğrultusunda ulaşımı sağlayıp M4 ve Marmaray'ı beslemek olmalıdır.
İstanbul'da bu güzergah gibi yerleşim ve ticaret yerlerinin kalbinden geçecek cadde tramvaylarının çok işlevsel olacağı kanaatindeyim. M4 için düşünürsek E5 üzerinde bulunan istasyonlara erişim çoğu istasyonda kısıtlı ve verimli değil. Metro kullanımı istasyon yapıları nedeniyle daha zorlayıcı olabiliyor. Cadde tramvayları ise burada olduğu gibi işlevsel nitelik kazanabilir.
Bu tramvayın kendisinin gereksiz olduğunu düşünenlerdenim. Hem M4 hem de Marmaray'a paralel gidiyor. Zaten caddeleri takip edecek bir tramvay olacağı için bunun yerine bir otobüs hattı veya troleybüs hattı inşaat edilebilirdi. Bu sayede tramvay istasyonu durakları inşaat edilip caddeler daha da daraltılmamış olur