Anadolu TRAM adı verilen Anadolu Yakası’nın tramvayı yaklaşık 21.3 kilometre uzunluğunda olacak ve 33 istasyondan oluşacak.
Tramvay hattının birinci etabında Kadıköy’deki meydan düzenlemesiyle rıhtım istasyonu olacak. Buradan Üsküdar ve Maltepe’ye tramvayla ulaşım sağlanacak.
Tramvay Üsküdar’a doğru Zeynep Kamil’den Maltepe’ye ise minibüs yolundan çalışacak. Tramvay, Söğütlüçeşme’de Marmaray, hızlı tren ve yeni projelendirilen Yenidoğan-Söğütlüçeşme metro hattı, Sahrayıcedit’te Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosu, Ayşekadın ve Şenesenevler’de de Dudullu-Bostancı metrosuyla entegre olacak.
Mumkunati yok
Şaka bir yana emekçiler için farklı kollar bulunmalı.
Bu yazacağım dil az esprili:Minibüsçüler ve Dolmuşçular fedarasyonu başkanı Mr X:İbb ekmeğimizle oynamakta ev çoluk çoçuk geçindiriyoruz.Her geçen sene yaşam alanımız daralıyor.Ataşehir-Ümraniye bölümüde tehlkede biz ne yapacağız.Sorunları çözeceğine inandığımız Sayın Kuruma vereceğiz.İmamoğluna oy moy yok.😀
ÜSKÜDAR-KADIKÖY-MALTEPE TRAMVAYI -- AnadoluTRAM T10
Doç. Dr. Pelin Alpkökin:
İBB Genel Sekreter Yardımcısı, Raylı Sistem & Çevre Koruma İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi
2022’nin başında Tramvay Vizyonumuzu oluşturduk.
2022’de ulaşım etüdünü, fizibilitesini, güzergahını ve tasarımlarını yapmaya başladık. 2023’te tamamladık.
2024’te projenin ihale ve finansı için gerekli izin ve onay süreçlerini başlatıyoruz. 2024’te yapımına başlamak için tüm ekip arkadaşlarımla büyük bir heyecan duyuyoruz.
Çünkü AnadoluTRAM sadece bir ulaşım projesi değil… Maltepe’den Bostancı’ya, Göztepe’den Söğütlüçeşme’ye, Altıyol’a, Kadıköy Rıhtım’a ve Üsküdar Meydan’a tüm bu cadde koridoru ve meydanları ile birlikte bu değerli aksın hak ettiği cazibeyi, kimliği ve prestiji kazandırıyoruz...
Yıllardır raylı sistemlere ilgi duyarım.
Yirmi yılı aşkın bir süre yurt dışında yaşadım.
Orada hem ( birgün inşallah benim güzel ülkemde de bu tür sistemler kurulur ) hayalini kurardım, hem de amatörce bu sistemlerin kuruluş ve yapım planlamalarına kafa yorardım.
Bunları şunun için yazdım: Üsküdar/Kadıköy/Maltepe tramvay projesi ( bir Kadıköy sakini ) olarak beni son derece memnun etmiştir.
Hiç kuşkusuz, yukarıda bazı forum üyelerinin ileri sürdüğü ( trafik sıkışıklığına yol açabilir ) endişesini ben de taşıyorum. Bununla beraber mevcut Kabataş/Zeytinburnu/Kirazlı tramvayı için de bu endişeler yaşanmıştı, sonuçta bunların aşıldığı görüldü.
Bence güzergah planlamasının ayrıntılarına iyice bir bakmak gerekir, bunun içinde bu planlamanın yayınlanmasını beklemek gerekir. Ama olay müthiş güzel ve yararlı görülüyor gözüme. Bekleyip göreceğiz.
21 kilometreye 33 istasyon sanki fazla gibi...
Beykoz merkezi de katıp, anadolu yakasını bir baştan bir başa bağlamak çok verimli olabilir sanırım.. Belki ileriki zamanlarda bu şekilde uzatılabilir..
Bu tramvay hattı görsellerinde iki taraflı istasyonlar göremedim. Acaba dar olan yerlerde tek hat yapılıp geniş yerlerde makasla çift hat kontrolü mü düşünülüyor? Misal Üsküdar Meydandan Zeynep Kamil arası tek ray Maltepe'ye giden tramvay çıkarken Üsküdar'a gelen Zeynepkamil önünde onun çıkışını mı bekleyecek? Aynı geçiş Tıbbiye Caddesi ve Haydarpaşa köprüsü üzerinde de olabilir. Bu konuda bilgisi olan var mı?
Akıllardaki en büyük sorular: Proje,özellike minibüs yolundaki darlığa rağmen nasıl yapılacak? Yapım esnasında bölgedeki trafiğe nasıl çözüm bulunacak ?Proje ne kadar sürede hayata geçirilmiş olacak ? Tabi ki 40 yıllık Kadıköylü olarak, beni en çok heyecanlandıran proje bu oldu. Rüyanın gerçeğe dönmesi gibi bir şey..