bu proje tramvay hattı olarak değil de troleybüs şeklinde tasarlansa daha iyi olurdu. Göztepede ikamet etmiş birisi olarak söylüyorum. Bu hat minibüs yolu güzergahını takip edecek ve zaten o yol çok dar bu proje yolu daha da daraltacak. İstanbul gibi kalabalık yerlere artık tramvay yapılmamalı. Tramvay hem kapasitesi az hemde çok yer kaplıyor ve yavaş gidiyor. Artık maliyet düşünülerek hareket edilmemeli. Metrodan başka bir alternatif olmamalı. İlla buraya ulaşım gelecekse troleybüs gelmeli. Hem elektrikli hemde yolu işgal etmiyor kullanıldığı güzergahta başka araçlarda ortak olarak yolu kullanabiliyor.
İstanbul'da paylaşımlı yolda toplu taşıma işe yaramıyor. İ̇nsanlar toplu taşımada trafikte sıkışacağıma araba alırım oturarak gelirim diye düşünecektir.
Bu tür sistemleri kabul etmiyorum yapılacaksa raylı sistem yapılacak artık lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarından sa raylı ulaşım sistemlemlerin güvenilir olması hızlı ve dakik olması yönünden dolayı bu tür sistemlerin her zaman karşısındayım.
Tuzla metrosunu yapıp raylı sisteme ulaşmakta güçlük çeken yüz binlerce insanı rahatlatabilirlerdi ama onlar üç tane raylı sistem arasına tramvay planlamakla övünüyor.
Geçen gün tuzla'lı birisi Tuzla'dan Silivri'ye otobüs hattı istiyordu. Tuzla'da bindiği zaman hiç koltuktan kalkmadan Silivriye kadar gidecekmiş. Tuzla uzak ama tuzlalılar da inbin yapmayı kabul etmeliler, M4'e tavşantepe'de aktarma yapmak yerine oturdukları koltuktan kalkmayıp kadıköy'e kadar gidiyorlar.(bu cümleyi söylemek istemezdim ama km34 beklerken önümden boş geçen 130Ş'ler görmekten bıktım) 500T de aynı şekilde kozyatağından sonra boş, , ama tuzla'lıların gönlü hoş, koltukları boş olsun.
benim evim yeni yapılacak tramvay'a uzak bir yerde ama kartala kadar devam etse o hizada olurdu ve buradan marmara üniversitesine gidiyorum. eğer metro ile gidersem, ortalama 15 dakika otobüs bekleme, ve 10 dakika otobüs yolculuğu yapmam gerekir. ya da 25 dakika metroya yürümem lazım.
iki raylı sistemden marmarayla gitmem için ne yapmam lazım? 22 dakika yürümem lazım ve sırtım yamyaş olur. iki raylı sistem arası bu mu yani?
marmaray'la gidersem, feneryolundan marmara üniversitesine tekrar yürümem lazım, 15 dakika.
M4 ile gelirsem, göztepede inip göztepe köprüsüne kadar 5 dakika koşma, otobüs bekleme, hiç yürümeyen bir trafik içerisinde otobüste 40 dakika beklemem demek,
ya da ünalan'da inip önce metrobüse 600 metrelik bir depar atıp, metrobüsten sonra da durağa 100 metre bir depar, ardından da 5 duraklık bir yolculuk. trafiğin tersi olduğu için neyseki çabuk.
evet tuzla uzak, ama tuzla ile buraların yoğunluğu bir değil. Buradaki insanlar arabayı evde bırakmazsa hiçbir yerin trafiği bitmez. ben açıkçası raylı sistemlerde zengin semtlerin yani evde birden fazla arabası olan insanların yaşadığı semtlerin öncelikli olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü evde arabası varsa metro için yürümesi gerekiyorsa, arabaya biner. ama tramvay olursa araba evde kalır.
Halit bey bunun Tuzlalıların gönlünü hoş tutmakla bir alakası yok.
Tuzla metrosu laf arasında söylenen hayali bir proje olsaydı belki hak verirdim. Proje başladı ama sonra İBB tarafından kaderine terk edildi. Metronun durak olacak alanlarının etrafını çevirdiler, beş senedir tek yaptıkları şey etrafı çevrili alanlardaki bariyerlerin üzerindeki reklamları değiştirmek. O zaman metroyu yapmayacağınızı halka duyurun, etrafını çevirdiğiniz alanları da açın. Kaçak oynamayın, bu kadar basit. Bakanlık geçen senelerde Tuzla metrosunu almak istedi. İBB biz yapacağız diye vermedi. Kendileri yapmadığı gibi yapacak olana da engel oluyorlar. Böyle bir yönetim şekli olmaz.
Haydi diyelim Tuzla metrosu önemsiz. M1B metrosu da mı önemsiz mesela? M1 hattının yenileme çalışmaları da yarım kaldı. Her gün M1 hattıyla ilgili şikayetler okuyorum. Birçoğu yarım kalan projenin eseri. İBB ihale yaptı sonra yaptığı ihaleyi iptal etti..
Metro fatihi olduğunu iddia eden İBB başkanının sosyal medya profiline bakıyorum. Seçimden önce açtığı Bostancı sahildeki yeşil alanı tekrardan açmakla meşgul. Adam algıyla gemisini yürütüyor valla.
ben başkanı sosyal medyadan takip etmiyorum bile, çimler biçilip tekrar çıktığı için yeniden açılış yapmış olabilir. ama pelin hanımı takip ediyorum. Geçen günlerde bütün anadolu yakası sahilindeki belediyeleri gezdi sanıyorum. tuzla'yı da gördüm. bence başkana sorabilirsiniz.
dediğim gibi, kartal'da oturuyorum. ama şunu hiç düşünmedim, neden kartal'a tramvay yapılmıyor. yapılan tramvay, kadıköylüler kadar benim de tramvayım. eğer küçük bir şehirde otursaydım, çarşıya tramvay yapılıyor derdim. pendik tuzla ayrı şehirler gibi, davranmanızı anlamıyorum. tamam tuzla'nın metrosu gecikmiş kabul ediyorum ancak, tuzlalı bir insanın tuzla içerisindeki trafikteki zaman kaybı tuzlada mı yoksa kadıköy'de mi çok? sonuçta tuzlalı kimseler de kadıköy'e iş, hastane, okul eğlence için geliyorlar.
haritadan bakınca iki raylı sistem arası gibi görünen yerin, aslında bir birine ne kadar uzak olduğunu anlatmaya çalıştım. marmaray ve m4'ün ne kadar kalabalık olduğunu da biliyorsunuz. dahası kadıköy belediye-göztepe köprüsü arasındaki otobüsler ve 19F'nin de ne kadar kalabalık olduğu belli. tramvay da çok kalabalık olacak.
sizden istirhamım, bu hat ne kadar gereksiz demeyin lütfen
Reklam bilbordları asılmış
bu proje tramvay hattı olarak değil de troleybüs şeklinde tasarlansa daha iyi olurdu. Göztepede ikamet etmiş birisi olarak söylüyorum. Bu hat minibüs yolu güzergahını takip edecek ve zaten o yol çok dar bu proje yolu daha da daraltacak. İstanbul gibi kalabalık yerlere artık tramvay yapılmamalı. Tramvay hem kapasitesi az hemde çok yer kaplıyor ve yavaş gidiyor. Artık maliyet düşünülerek hareket edilmemeli. Metrodan başka bir alternatif olmamalı. İlla buraya ulaşım gelecekse troleybüs gelmeli. Hem elektrikli hemde yolu işgal etmiyor kullanıldığı güzergahta başka araçlarda ortak olarak yolu kullanabiliyor.
Tuzla metrosunu yapıp raylı sisteme ulaşmakta güçlük çeken yüz binlerce insanı rahatlatabilirlerdi ama onlar üç tane raylı sistem arasına tramvay planlamakla övünüyor.
Daha başlamadı.