İstanbul Avrupa Yakası için ulaşım önerilerim:
Kazlıçeşme-4. Levent-Söğütlüçeşme-Kadıköy metro hattı projesinin bir an evvel hayata geçirilmesi
HIZRAY projesinin bir an evvel hayata geçirilmesi
TÜYAP-Sefaköy metro hattı projesinin bir an evvel hayata geçirilmesi, ikinci etap olarak da Sefaköy'den Kazlıçeşme'ye uzatılması
Ambarlı-Hadımköy metro hattının, Yenibosna-Sultangazi metro hattının ve Vezneciler-Fenertepe metro hatının hayata geçirilmesi
Metrobüs'ün Kumburgaz'a uzatılması
Halkalı-Çerkezköy hızlı tren inşaatının tamamlanması
Çerkezköy-Çorlu-Tekirdağ-Malkara-Çanakkale-Bandırma-Bursa hızlı tren hattı inşa edilerek bir Marmara ringi oluşturulması
Halkalı-Çatalca-Silivri banliyö treni hattı inşaatına başlanması
Ataköy-İkitelli metro hattının güneyde Bakırköy İDO'ya, kuzeyde ise önce Güvercintepe'ye ve sonra Ispartakule'ye kadar uzatılması
Fatih ilçesinde Millet, Vatan, Kennedy ve Atatürk Caddesi dışındaki tüm cadde ve sokakların motorlu taşıt trafiğine kapatılması
Tünel-Taksim tramvay hattının Vali Konağı Caddesi-Rumeli Caddesi kesişimine kadar uzatılması
Aksaray köprülü kavşağının yıkılarak yerine trafik ışıklı dönel kavşak inşa edilmesi
M2'nin mutlaka Sarıyer'e uzatılması ve Sarıyer-Beykoz, Kabataş-Üsküdar, Eminönü-Çengelköy vapur seferlerinin arttırılması
Cevizlibağ-İstanbul Havalimanı otobüs seferlerinin konulması (hatta Topkapı Kaleiçi'nden kalkabilir)
T5-M11 bağlantısının sağlanması için, T5 hattının yer altından Hasdal'a uzatılması
T5'in Feshane-Bayrampaşa ve Alibeyköy Otogarı-Gazi Mahallesi kollarının inşa edilmesi
Sürekli otobüsleri arızalanan hatlara yeni otobüs alımı
Tüm minibüslerin taksi veya sarı dolmuşa dönüşümü
Trakya'ya giden veya Trakya'dan gelen otobüsler için Bahçeşehir'de mini otogar inşa edilmesi
Trakya'ya giden veya Trakya'dan gelen otobüsler için İstanbul Havalimanı'na giriş çıkış hakkı verilmesi
Yoğun saatlerde KMO'dan gidip gelen Büyükçekmece-Çatalca-4. Levent ekspres otobüs hattı açılması
5. Levent-Başakşehir otoyolunun Yassıören'e ve oradan Çerkezköy'e uzatılması
Kapıkule Sınır Kapısı'nın yükünün azaltılması ve Pazarkule'nin kullanımının arttırılması için TEM Pazarkule Bağlantı Yolu'nun bir an evvel tamamlanması
Küçükçekmece Gölü için Firuzköy-Halkalı vapur seferlerinin gerçekleştirilmesi (teknik olarak mümkünse tabi)
Eminönü'ndeki Ragıp Gümüşpala Caddesi'nin trafiğe kapatılması, asfaltın sökülüp bölgenin meydan olarak düzenlenmesi
Atatürk Havalimanı'nın tren garına dönüştürülmesi ve ana hatta bağlanması
Hava ulaşımı için Trakya'dan İstanbul'a karayoluyla gelinmesinin azatılması için Çorlu'dan Trabzon, İzmir, Antalya ve Adana'ya uçuşların başlatılması
Çakmaklı-Büyükçekmece yolunun bölünmüş yola dönüştürülmesi
Ayvansaray metrobüs istasyonundan T5 Ayvansaray istasyonuna geçişi kolaylaştırmak için tüp tünel inşa edilmesi
Marmaray ile metrobüsün buluştuğu Küçükçekmece'de iki ulaşım sistemi arasındaki yaya geçişinin kolaylaştırılması
Rahmi Koç Müzesi-Halıcıoğlu-Miniatürk güzergahında teleferik hattı inşa edilmesi
Avrupa Yakası'ndan Kavacık'a ulaşımın kolaylaştırılması için M12 hattının Kavacık'a uzatılması (böylece Marmaray ile Göztepe'ye gelen vatandaşlar, M12 ile Kavacık'a gidebilir)
Laleli, Merter ve Zeytinburnu'ndaki toptan tekstil ve kumaş mağazalarının Giyimkent, Tekstilkent gibi yerlere veya yeni oluşturulacak başka bir toptancılar bölgesine taşınması; böylece Güngören, Zeytinburnu ve Fatih ilçelerinin ara sokaklarındaki karayolu trafiğinin azaltılması, yaya trafiğinin rahatlatılması
Bayrampaşa Otogarı'nın uygun bulunacak başka bir noktaya taşınması ve depremde yıkılma riski bulunan Bayrampaşa Otogarı'nın bugünden yıkılarak yerine teknoloji üssü ve sanat merkezi inşa edilmesi
Bu önerimi yıllardır yazmadığım devlet kurumu kalmadı ancak kabul görmüyor…Küçükçekmece gölünün en dar noktasına köprü atılmalı böylece TEM yolu ile E-5 in tam ortasında her ikisinin de trafik yükünü azaltacak doğu-batı yönlü çok önemli bir alternatif yol oluşturulabilir.Ayrıca İstanbul’un en yüksek nüfuslu 2 ilçesi olan Esenyurt ve Küçükçekmece’yi birbirine direkt bağlayacağı için trafiği çok rahatlatacaktır diye düşünüyorum.Bu yol doğuda Basın Ekspres Yolu Starcity Kavşağına , Batıda Tüyap kavşağına bağlanırsa tadından yenmez yani.Kafamdaki köprüyü sadece Kanal İstanbul planlarındaki köprülerden biri olarak tam yerinde gördüm.
Tonlarca öneri yazılmış bu başlıkta helal olsun🙏 Belediyenin beyaz masa vs ulaşımla alakalı bı bölümüne bunları kopyala yapıştır yapıp atsanız güzel olur en azından yerel istekler belli olur
Çinçinderesi boyunca Esenler medipol taraflarından Kazlıçeşme taraflarına doğru giden ve Marmaraya ve Metrobüse aktarma veren bi tranvay hattı nasıl olur?
İmamoğlunun bi vaadi vardı. Bayrampaşa - Güngören - Bahçelievler hattı. Köyiçinden gelip Akıncılar durağından Soğanlıya doğru çıkacak diye. Ne oldu o hat hiç konuşulmadı bile. Bu da bi öneri olabilir.
Kazlıçeşme-4. Levent-Söğütlüçeşme-Kadıköy metro hattı projesinin bir an evvel hayata geçirilmesi
Elinize sağlık, önem sırasına göre mi yazdınız bilmiyorum ama bu hat bence kesinlikle en önemli önerilerden biri. 2007-2013 arası Boğaz yaya trafiği yükünü Metrobüs, sonrasında ise bu süre zarfında uzatma kısmı inşşatı süren Marmaray+Metrobüs taşıdı, yani artan yük paylaşıldı. Halkalı-Gebze uzatmalarının tamamlandığı 2019 yılından bu yana ise bu yük katlanarak artarken bu artan yükü paylaşacak projenin inşaatına ise henüz başlanmış dahi değil. Bu gidişle Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki 6 duraklık kısımda sadece pik saatlerde değil sürekli bir metrobüs yoğunluğu görmeye başlayacağız.
Bu arada Minibüs yoluna yapılması planlanan Cevizli-Söğütlüçeşme tramvayı hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum, sizce hat, ve önerildiği gibi Üsküdar uzatması ne derece fayda sağlar?
Emren bey yine döktürmüş. Meb'ten Ulaştırma bakanlığına geçmesi gerekiyor.
Birkaç madde daha ekledim
+M9 hattının Güvercintepe yönüne uzatılması
M20, Kazlıçeşme - 4. Levend - Söğütlüçeşme, eski Altunizade - SAW ve SAW - Gebze projeleri birleştirilerek Beylikdüzü - Avcılar - Küçükçekmece - Yenibosna - Bayrampaşa Otogarı - GOP - 4. Levend - Kavacık - Çakmak - Finans Merkezi -Kozyatağı - Samandıra - Sultanbeyli - Viaport - Gebze OSB - Gebze Gar ekspressı ve lokal metro hattı inşa edilmeli.
2 otobüsle taşınır ordaki yolcu. M11 nal topluyor. Bomboş. Hasdal İstasyonu açık mı bu arada? Günde kaç sincap kullanıyor?
Bu önerilerin her biri için animasyonlu video yapmak lazım :)
Böyle bir hat yok artık. Ulaşım master planında da yoktu. Fizibilitesi de çok sağlam çıkmadı sanırım. Daha farklı bir çözüm düşünülebilir. M20'den shuttle şeklinde Yenibosna-Güneşli gibi bir hat faydalı olabilir. 2 durak. M2 Seyrantepe gibi bir şey.
M1 Otogar-Şişli hattının yapılması çok önemlidir.
Değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederiz